Onze oude buurvrouw is dementerend en dat is zo snel gegaan! Toen we hier 1.5 jaar geleden kwamen wonen was ze nog super bij en gezellig en een jaar later was ze zo'n ander mens! 100 keer per dag vroeg ze of Boudin nou een jongen was of een meisje en als ik dan antwoordde:'een jongen buuffie' dan zei ze dat ze dat heus wel wist
En regelmatig belde ze aan en dan moest ze mijn man spreken want:'je moet maar eens gauw meekomen want er zit een vreemde man in huis en die kookt en die gaat zelfs met me naar bed en ik krijg m niet het huis uit! En hij zegt dat ie (naam) heet maar ik ben niet gek hoor!'
Dus mijn man heeft er uren op de bank gezeten om te zeggen dat die man wel wegging en dat (naam) zo weer terug kwam en dan opeens was het weer goed.
Nu zitten ze in bejaardenhuis en toen we een bakkie gingen doen herkende ze ons niet meer..
En een maand terug is hun zoon van 50 plotseling overleden, daar heeft ze geen besef van maar wat een vreselijk verdriet voor haar man. Die zijn zoon en eigenlijk zijn vrouw verliest!
En tot overmaat van ramp doet de vrouw van zijn andere (en enige zoon nog) een poging tot zelfmoord.
Wat mensen toch mee kunnen maken in een leven, vreselijk!
Maar wat ik nu wilde zeggen met dit verhaal.. Eigenlijk niks, wilde het even kwijt en hoe moeilijk het omgaan is met ernstig zieke medemensen maar vooral omgaan met dementie! Hoe moet je daarmee omgaan???