CaptainCaveman schreef:Het wijzen naar Osama Bin Laden die zich moslim noemt, terwijl er ook voorbeelden te noemen zijn van dit soort gasten die 'op basis van de Bijbel' handelen.
Waarom is het inconsequent om te wijzen op Osama Bin Laden? Er wordt dan toch niet per definitie ontkent dat er ook christenen zijn die de Bijbel en God misbruiken om hun doel te bereiken?
Overigens zijn er momenteel heel wat minder mensen die het met hun hand op de Bijbel op grote schaal de wereld met hun tereur bedreigen, maar dat terzijde.
Het ging hier oorspronkelijk om datgene wat de TS in zijn eerste posts noemde. Dáár reageerde ik op.
Dat geloof ik wel, maar je bent me wat te ontduidelijk, vandaar mijn vraag om verduidelijking. Ik zou het prettig vinden als je alsnog mijn vraag beantwoordt. Er wordt uiterst serieus gediscussieerd over de vraag of er tegenstrijdigheden in de Bijbel staan en wat dat betekent, ga daar dan op in. Overigens, als er fouten in staan, zijn dat fouten van groot belang? Zijn het feiten waardoor het christelijk geloof gaat wankelen? Dat vraag ik me ten zeerste af.
(Voor de duidelijkheid: ik ben geen christen.)