Aragorn schreef:Omdat erotiek in oa films verleiding is die plaatsvind buiten het huwelijk is het niet goed.
Tsja, ik heb denk ik iets minder dogmatische opvattingen van goed en kwaad op dit gebied, maar dat terzijde.

Hier raken we wel weer het bekende vraagstuk of je dingen die niet goed zijn zou mogen beschrijven in een boek of laten zien in een film. Als dat niet zo is, wordt het lezen van de bijbel ook een dubieuze aangelegenheid.
ero·tiek (de ~ (v.))
1 het geheel van verschijnselen en gevoelens van de zinnelijke liefde
zin·ne·lijk (bn.)
1 de zinnen bevredigend => vleselijk; <=> lustdodend
2 geneigd tot zingenot => broeierig, sensueel, zwoel
Ik geloof niet dat het in Hooglied alleen zinnelijkheid is. Het is veel meer. Het mag met verlangen/hunkeren beginnen, daar blijft het ook bij, en sexuele handelingen komen er sowieso niet in. Jij noemt dat erotiek, ik niet. Duidelijk
Misschien best lastig om precies te definieren wat wat is, je zal met me eens zijn dat de vertaling van Reinier Sonnevelt bizar is. Niet?
En idd komen we op hetzelfde vraagstuk uit als met vloeken. Mijn standpunt weet je onderhand.
Vergeet trouwens niet dat de Bijbel geschiedenis is, en dat die beschrijvend of feitelijk beschreven wordt. Zeker niet als vermaak of tijdverdrijf. Oorlogen en verkrachtingen in het Woord zijn een gevolg van de zonde.