Geloven en (nog niet) bekeerd zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2006 01:32

Japio, klopt. Wel moeten we oppassen, er kritisch in zijn. Niet denken: De dominee zegt het dus God zegt het en dus klopt het allemaal sowieso! Maar ik geloof wel dat God ook mensen gebruikt om andere mensen dingen te leren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 15 dec 2006 12:08

Lijntjuh schreef:Je kunt, naast bidden, bijbellezen, kerkgang enz, ook snel groeien in je geloof door het meemaken van moeilijke dingen zoals ziekte en dood. Dan ben je eigenlijk niet eens bewust bezig met je geloof, dat bedoel ik met het 'gebeurt'. Toch pakt God je dan vast en dat kan juist ook pijn doen. Maar je geloof maakt dan wel een 'groeispurt' door.

Ja, inderdaad. Nu snap ik je.
Het groeien in je geloof heb je niet zelf in de hand.
Daar zijn we het beiden over eens.. :)
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2006 12:21

God geeft de groei.... maar Hij gebruikt ook mensen die zaaien, planten, water geven. Wie niet aan de wijnstok, Christus, blijft, die groeit niet en brengt geen vruchten voort. Onze opdracht als gelovigen is dus om op Hem gericht te zijn. Hij is het levende brood, en levende water en als we dat eten en drinken krijgen we nooit meer dorst. En wedden dat je dan gaat groeien?! Maar het is God die die groei geeft, dat mogen we nooit vergeten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 15 dec 2006 13:20

Poesje schreef:
Lijntjuh schreef:Je kunt, naast bidden, bijbellezen, kerkgang enz, ook snel groeien in je geloof door het meemaken van moeilijke dingen zoals ziekte en dood. Dan ben je eigenlijk niet eens bewust bezig met je geloof, dat bedoel ik met het 'gebeurt'. Toch pakt God je dan vast en dat kan juist ook pijn doen. Maar je geloof maakt dan wel een 'groeispurt' door.

Ja, inderdaad. Nu snap ik je.
Het groeien in je geloof heb je niet zelf in de hand.
Daar zijn we het beiden over eens.. :)

Ik ben blij dat je het snapt en dat we het eens zijn :wink:
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Terug naar “Archief”