Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:André schreef:Iets concreter, geloof jij ook dat Jezus voor jou zonden heeft geleden?Jantjes schreef:Jazeker, maar niet in de voltooide zin, zoals jij waarschijnlijk zal bedoelen, want bekeerden mensen in de afgeronde zin zijn er niet. Maar voor alle duidelijkheid wel in deze zin: God dan, de tijden der onwetendheid overzien hebbende, verkondigt nu allen mensen alom, dat zij zich bekeren (Hnd 17:30).leclerc schreef:Zeg Jantjes, ben jij al bekeerd?
Ja dat geloof ik voortdurend in deze bestaansreden:
Dit lot is u beschoren,
Zo gij, met diep ontzag,
Naar 's HEEREN wet blijft horen;
Voor u zal, dag aan dag,
Het heil uit Sion vloeien;
Gij zult, zolang gij leeft,
Jeruzalem zien bloeien,
't Welk God Zijn zegen geeft.
maar vanwaar deze belangstelling?
Jantjes schreef:André schreef:Jantjes schreef:Jazeker, maar niet in de voltooide zin, zoals jij waarschijnlijk zal bedoelenleclerc schreef:Zeg Jantjes, ben jij al bekeerd?
maar vanwaar deze belangstelling?
Psalm 128 (zonder lagen) zoals die in de NBV staat:
128 \d 1 Een pelgrimslied.
Gelukkig ieder die ontzag heeft voor de HEER
en de weg gaat die hij wijst:
2 je zult eten wat je werk opbrengt,
geluk en voorspoed vallen je toe,
3 je vrouw als een vruchtbare wijnstok
in het midden van je huis,
je kinderen als jonge olijfbomen
in een kring om je tafel.
4 Ja, zo wordt gezegend
de man die ontzag heeft voor de HEER.
5 Ontvang de zegen van de HEER uit Sion,
verheug je in de voorspoed van Jeruzalem,
alle dagen van je leven,
6 en verheug je in de kinderen van je kinderen.
Vrede over Israël!
En dan, ik zie geen samenhang meer met het topic, jij wel?
Welke weg wordt hier bedoeld?1 Gelukkig ieder die ontzag heeft voor de HEER en de weg gaat die hij wijst:
welk werk wordt hier bedoeld, je beroep soms?2 je zult eten wat je werk opbrengt, geluk en voorspoed vallen je toe,
vruchtbare wijnstok? zijn wij nu opeens geen mensen meer?3 je vrouw als een vruchtbare wijnstok in het midden van je huis,
jonge olijfbomen? Er groeien aan een wijnstok toch geen olijfbomen?je kinderen als jonge olijfbomen in een kring om je tafel.
Weer dat ontzag?4 Ja, zo wordt gezegend de man die ontzag heeft voor de HEER.
Uit Sion ??? wat betekend dat?5 Ontvang de zegen van de HEER uit Sion,
ik ga nu niet graag naar Jeruzalem, jij? Daar is nu bepaald geen voorspoed!verheug je in de voorspoed van Jeruzalem, alle dagen van je leven,
Israël? wat heeft dat er mee te maken?6 en verheug je in de kinderen van je kinderen. Vrede over Israël!
Ik vroeg het mij zo af, omdat jij een ieder die "claimt" bekeerd te zijn toch een tikje aanvallend benadert.
Inderdaad, zoals TheKeimpe het schreef:Ga je overigens wel aan het avondmaal of moet je dan eerst die voltooide zin bereiken?
Totdat de strijd tussen de oude en de nieuwe mens voltooid is. Totdat wij ontbonden worden en met Christus zijn. Tot die tijd steekt de oude mens telkens zijn kop weer op. En blijft het met Paulus "het goede wat ik wil... etc"
goofy1978 schreef:nou zoveel vruchten bekering waardig heb ik niet.
ga naar cafe bios en discos hou van motorrijden en zit in kerk haast te slapen.
en met motorrijden begeef je je onnodig in gevaar en dat mag ook niet.
probeer alleen niet te vloeken en dat lukt een beetje.
en er staat wie de wereld liefheeft de liefde des Vaders is niet in hem.
dus dat is op mij niet zo van toepassing als ik het zo bekijk.
welke vruchten heb jij dan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten