VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 okt 2006 17:05

scape schreef:
toutvabien schreef:Maar het postmodernisme staat haaks op het christendom. Je kan het wel ok vinden, maar relativeer je je christelijke levensvisie niet als een van de vele waarheden? Wat is het nut om te geloven in een God als die maar een van de velen is? Want dat is de kern van het postmoderne relativisme.

hm . . m.i. is dit meer een modernistische kijk op post-modernisme. De drang om alles te duiden (lekker post-modern :mrgreen: . Er zijn meerde uitingen die te duiden zijn als post-modernisme, niet alleen relativisme als zijnde nihilistisch.

Modernistisch postmodernisme, en dat als illustratie van wat postmodernisme probeert te zeggen. Kan het mooier? :D

Raido schreef:Homofilie onstond toch volgens bepaalde mensen toch ook al door het gebrek aan een vaderfiguur?

Ja, daar doelde ik net ook al op. :)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 okt 2006 17:07

Airke schreef:
Cisca schreef:
marina87 schreef:Nee precies, het enige wat je er uit op kunt maken is dat hij best snel na het huwelijk verwekt is. :)

Is dat zo, 'k dacht dat hij nog een oudere broer had :)

Daarom. :wink:

Je hebt gelijk, die ken je natuurlijk, had ik even niet aan gedacht :mrgreen:

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 23 okt 2006 17:09

haha, you got it Aragorn . . . maar goed. ik vindt het nog al wat dat mensen zulke grote labels hangen aan het post-modernisme. Het is echt niet zo dat dit alleen bandeloosheid inhoud. Het vraagt alleen dat de waarheid niet verheven blijft boven de mensen. Misschien is het meer dat het een roep is om de waarheid weer te verbinden aan het leven van de alledaagse realiteit.

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 17:24

Airke schreef:Merkwaardig, een homorelatie vind je wel natuurlijk, een groot leeftijdsverschil niet

Het een natuurlijk vinden wil nog niet zeggen dat alles natuurlijk is. Ik ga uit van het principe gelijkwaardigheid als het om relaties gaat. Bij een enorm leeftijdsverschil is er geen sprake van gelijkwaardigheid. Er is sprake van een mentale ongelijkheid.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 okt 2006 17:32

toutvabien schreef:Bij een enorm leeftijdsverschil is er geen sprake van gelijkwaardigheid. Er is sprake van een mentale ongelijkheid.

't Zou mijn keuze ook niet zijn, maar je kunt lang niet altijd spreken van een mentale ongelijkheid, soms heeft iemand van 18 jaar enorm veel meegemaakt, en al heel veel levenservaring opgedaan, terwijl dat bij iemand van half de 40 lang niet altijd het geval is.
Dat is per persoon heel verschillend!

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 17:41

Ok, ik heb mijn mening geventileerd. Verder schieten we er niets mee op.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 23 okt 2006 17:43

Cisca schreef:Soms heeft iemand van 18 jaar enorm veel meegemaakt, en al heel veel levenservaring opgedaan, terwijl dat bij iemand van half de 40 lang niet altijd het geval is.
Dat is per persoon heel verschillend!

ik dacht, jij schrijft! :D
Auf Wiedersehen!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 21:28

toutvabien schreef:Tja, vrouwen kiezen vaak voor een oude man voor het grote geld. Misschien kan het zijn dat iemand een vader-figuur zoekt en dat gemis projecteert in een oude man als vriend.

Al weer zo'n dom vooroordeel! Het grote geld zit bij mij. Baan, afkomst en erfenissen hebebn voor financiële onafghankelijkheid en veel meer dan dat gezorgd. Wat is geld? Toyvabien, ga je schamen dat je dit alleen maar oppert!
Verder heeft het met de looks ook al niks te doen. Ben zeker niet slecht bedeeld en doe redelijk veel modellenwerk. Gewoon omdat ik het leuk vind...
Tenslotte: een vaderfiguur heb ik niet nodig, want die heb ik al: een eigen vader. Onze verhouding is absoluut mentaal en intellectueel gelijkwaardig. Dat kan ik van de meeste van mijn leeftijdgenoten niet zeggen!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 21:33

scape schreef: @ denkertje: voordelen / nadelen van zo'n leeftijdsverschil? Is dit verschil in man/man relaties anders dan man/vrouw relaties?

Voordelen zijn er legio! Het enige nadeel dat ik kan bedenken vormt de reacties van de omgeving. Dat zie je hier al: iedereen heeft zijn/haar mening klaar.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het niet uitmaakt ofe het nu om man/man of man/vrouw gaat.

Het gaat vooral om een emotioneel gelijkwaardige band. Niks ten nadele van andere twintigers, maar ik kan mij er zelden aan scherpen!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 21:38

toutvabien schreef:Bij een enorm leeftijdsverschil is er geen sprake van gelijkwaardigheid. Er is sprake van een mentale ongelijkheid.

Kijk van dit soort ongenuanceerde uitspraken krijg ik nu rooie vlekken in mijn nek!
Jij mag dan wellicht een leeftijdgenoot van me zijn, maar met je uitspraken illustreer je gelijk op heldere manier waarom ik daar veelal geen aansluiting bij vind!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 okt 2006 07:33

Denkertje21 schreef:
toutvabien schreef:Tja, vrouwen kiezen vaak voor een oude man voor het grote geld. Misschien kan het zijn dat iemand een vader-figuur zoekt en dat gemis projecteert in een oude man als vriend.

Verder heeft het met de looks ook al niks te doen. Ben zeker niet slecht bedeeld en doe redelijk veel modellenwerk. Gewoon omdat ik het leuk vind...

Nu lijkt het alsof je het 'oude man zoekt groen (en mooi) blaadje-verhaal' weer bevestigd ;)
En bovendien vind ik je laatste post wel arrogant overkomen, toutvabien geeft ook zijn mening, daar hoef jij je toch niet boven verheven te voelen? :?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 okt 2006 07:55

Denkertje21 schreef:Onze verhouding is absoluut mentaal en intellectueel gelijkwaardig. Dat kan ik van de meeste van mijn leeftijdgenoten niet zeggen!
Met alle respect, maar dat is gewoon onzin. Een relatie met een leeftijdsverschil van 24 jaar is niet gelijkwardig.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 okt 2006 08:14

Machiavelli schreef:
Denkertje21 schreef:Onze verhouding is absoluut mentaal en intellectueel gelijkwaardig. Dat kan ik van de meeste van mijn leeftijdgenoten niet zeggen!
Met alle respect, maar dat is gewoon onzin. Een relatie met een leeftijdsverschil van 24 jaar is niet gelijkwardig.
Misschien is Denkertje een hele normale jongen maar loopt zijn vriend zwaar achter. Kan ook.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 okt 2006 08:27

L'être extraterrestre schreef:
Machiavelli schreef:
Misschien is Denkertje een hele normale jongen maar loopt zijn vriend zwaar achter. Kan ook.

Er is al eens eerder gezegd hier: leeftijd heeft niets met een gelijkwaardige relatie te maken. Er zijn mensen van 40 of 50 van wie het leven altijd op rolletjes heeft gelopen en er zijn mensen van 20 die al veel hebben meegemaakt waardoor ze in hun doen en laten veel ouder zijn. Als beide volwassen zijn, valt dat verschil weg.
Je zult het waarschijnlijk wel aan bepaalde dingen merken. Een vriendin van mij is getrouwd met een 18 jaar oudere man en die zegt bijvoorbeeld vaak dat zij nog veel meer energie heeft om allerlei dingen te ondernemen als haar man. Maar verder....
'k Denk dat je er sowieso niet over kunt oordelen als je er geen ervaring mee heb (gehad.)
Ik wel dus ik mag meepraten :wink:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 okt 2006 08:31

Ik geloof ook best wel dat een leeftijdsverschil niet uit hoeft te maken, maar je zal echt niet meemaken dat een inteligente man van 50 met een 'normale' jongen van 20 krijgt. Op je 20e ben je net zelf volwassen! Als hij nu 30, en die man 60 was...

Terug naar “Archief”