Het weer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 mar 2006 14:48

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Mm, ja, ik kan me nog d*nders goed herinneren dat ik 2 jaar geleden op de verjaardag van mn tante (15 maart) anderhalf uur met iemand in de tuin heb lopen bellen...

Hehe, dat gesprek maakte wel indruk kennelijk. 8)

Dat weet ik wel zeker, het heeft namelijk 4 maanden van mijn leven bepaald 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 mar 2006 15:12

Smurffie schreef:Ja, idd. en maar zeuren dat het te warm wordt over het algemeen. Klimaatsveranderingen..blablablashit. Nou, van mij had het zo mogen zijnAfbeelding

Die klimaatsverandering betekent dat het weer extremer wordt. Dus niet alleen hetere zomers, maar ook koudere winters. Al heb ik nu het idee dat de seizoenen gewoon een stukje verschoven zijn, in oktober was het immers nog 20 graden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 mar 2006 15:32

Lalage schreef:
Smurffie schreef:Ja, idd. en maar zeuren dat het te warm wordt over het algemeen. Klimaatsveranderingen..blablablashit. Nou, van mij had het zo mogen zijnAfbeelding

Die klimaatsverandering betekent dat het weer extremer wordt. Dus niet alleen hetere zomers, maar ook koudere winters. Al heb ik nu het idee dat de seizoenen gewoon een stukje verschoven zijn, in oktober was het immers nog 20 graden.

Ja, in elk geval dat het warmer wordt over het algemeen, dat is wat ik gehoord heb enzo :) Daarom ook; Van mij mag het :P

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 mar 2006 23:25

Smurffie schreef:
Lalage schreef:

Ja, in elk geval dat het warmer wordt over het algemeen, dat is wat ik gehoord heb enzo :) Daarom ook; Van mij mag het :P

Juist ja ik hoop het met je!
Klimaatsverandering is trouwens normaal.....dat veranderd gewoon. Extremer weer hebben we trouwens niet echt in die mate meegemaakt, althans extreem was het wellicht voor ons, historisch gezien zijn het geen nieuwigheden.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 16 mar 2006 23:42

Die klimaatveranderingen kunnen er ook voor zorgen dat het kouder wordt in Nederland, door verplaatsing van de warme golfstroom. Vandaar dit weer :?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 17 mar 2006 00:00

klimaatsveranderingen zijn redelijk normaal, maar de laatste eeuw gaat het wel errug hard :?

ik maak me serieus wel wat zorgen. de mogelijkheid is dus inderdaad dat bij een doorstijgende temperatuur, de golfstroom veranderd, en dat nederland dus een koude golfstroom langs de kust krijgt - wat zorgt voor lange koude winters, zodat zelfs de noordzee dicht kan vriezen, zoals nu in de winter bij de Canadese kust gebeurt. dit weer is hier trouwens geen exponent van, omdat de warme golfstroom nu nog lekker voor onze kust warme golfstroom ligt te zijn. voordat dat kan gebeuren moet sowieso de gemiddelde jaartemperatuur nog zo'n anderhalve graad stijgen, en dat neemt minstens nog wel enkele decennia in beslag.

maar iets actueler nu: heeft iemand een idee of het morgennacht gaat sneeuwen in Duitsland? :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Meteo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Meteo » 17 mar 2006 10:55

Nee het gaat niet sneeuwen, alleen in de oostelijke delen een beetje.

Het gebied rond de Rijn, Neckar en Moezel krijgt temperaturen van 8-13 graden overdag.
"And God said, Let there be a firmament in the midst of the waters" (Gen: 1:6)

Meteo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Meteo » 17 mar 2006 11:02

hermanmulder schreef:Die klimaatveranderingen kunnen er ook voor zorgen dat het kouder wordt in Nederland, door verplaatsing van de warme golfstroom. Vandaar dit weer :?

Het gaat niet zozeer om een verplaatsing van de golfstroom, maar meer om een afzwakking daarvan, waardoor de warme toevoer verminderd wordt.
Daarvoor is niet zozeer de temperatuur hier in NL van belang, maar vooral die op de noordpool.

Koud, zout water zakt namelijk bij de noordpool en zet de golfstroom in beweging. Wanneer de temp. hoger wordt aldaar dan smelt er veel ijs (zoet water). Gevolg is een flinke toevoer van zoet water, waardoor het water minder 'zwaar' wordt. De drijvende kracht achter de golfstroom wordt dan minder. Dat kan tot gevolg hebben dat NW-Europa een koudere periode krijgt.
"And God said, Let there be a firmament in the midst of the waters" (Gen: 1:6)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2006 14:19

Weersverslag ter plaatse:

Zon, zon, zon, zon, strak blauwe lucht, niet te koud, niet te warm...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 20 mar 2006 18:58

Meteo schreef:
hermanmulder schreef:Die klimaatveranderingen kunnen er ook voor zorgen dat het kouder wordt in Nederland, door verplaatsing van de warme golfstroom. Vandaar dit weer :?

Het gaat niet zozeer om een verplaatsing van de golfstroom, maar meer om een afzwakking daarvan, waardoor de warme toevoer verminderd wordt.
Daarvoor is niet zozeer de temperatuur hier in NL van belang, maar vooral die op de noordpool.

Koud, zout water zakt namelijk bij de noordpool en zet de golfstroom in beweging. Wanneer de temp. hoger wordt aldaar dan smelt er veel ijs (zoet water). Gevolg is een flinke toevoer van zoet water, waardoor het water minder 'zwaar' wordt. De drijvende kracht achter de golfstroom wordt dan minder. Dat kan tot gevolg hebben dat NW-Europa een koudere periode krijgt.

Okey weet ik dat ook weer. Ik had er een keer iets van gehoort en dacht wel interesant om dat te vertellen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2006 08:43

Vandaag is het echt superlekker weer: koud met een vleugje lente :)

wilhelmus82
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilhelmus82 » 21 mar 2006 22:19

Het schijnt nu echt lente te zijn, maar ik merk er nog weinig van, veel te koud vind ik het.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 22 mar 2006 17:16

Ik had vanochtend weer bevroren ramen, en dat in eind maart. :|
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 22 mar 2006 17:40

Wullimpie schreef:Ik had vanochtend weer bevroren ramen, en dat in eind maart. :|

Zo bijzonder is dat nu ook weer niet. Weljá in die zin, het is niet gebruikelijk in de zin van wat we gewend zijn.
Já er is klimaatverandering. Is dat erg? Néé, het is juist volkomen normaal. We gaan wellicht gewoon weer richting een nieuwe ijstijd, wie weet.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 22 mar 2006 18:14

Flappie schreef:
Wullimpie schreef:Ik had vanochtend weer bevroren ramen, en dat in eind maart. :|

Zo bijzonder is dat nu ook weer niet. Weljá in die zin, het is niet gebruikelijk in de zin van wat we gewend zijn.
Já er is klimaatverandering. Is dat erg? Néé, het is juist volkomen normaal. We gaan wellicht gewoon weer richting een nieuwe ijstijd, wie weet.

Dan sta ik dus het jaar rond mijn ruiten te ontdooien. :mrgreen:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Terug naar “Archief”