Berichtdoor Riska » 15 nov 2005 16:18
Hij is dus nog niet bij mij op de mat geploft, maar je kunt ervan verzekerd zijn dat ik hem onmiddellijk zal doorsturen.
Rijnmond, eigenlijk vind ik je antwoord een beetje jammer: "Samen op de brede Weg".
Dat kan dan wel zo zijn wat betreft het landelijk gebeuren - en ik ben daar in diepste wezen heel bitter over - maar plaatselijk is er in die zin niets veranderd dat ik een beetje het gevoel heb dat de integriteit van mijn geloof, de diepte van mijn geloof en dat van de gemeenteleden van mijn kerk met die opmerking over 'de brede weg' aangetast wordt.
Want wat dat betreft is er niets veranderd: van uiterst vrijzinnig tot uiterst orthodox, zowel bij de (voormalig) Hervormden als bij de (voormalig) Gereformeerden was dat altijd al aan de orde.
Daar is in feite niets mee veranderd bij het ontstaan van de PKN.
Dat op dit moment het landelijke orgaan zich kennelijk meer bezighoudt met financiële zaken dan met geestelijke zaken, dat het 'heil van de kas' in veel gevallen gesteld wordt boven het 'heil van de gemeente' is alleen maar verdrietig en treurig.
Maar mijn geloof inde Levende Heer is niet veranderd, noch die van de leden van mijn (plaatselijke) gemeente...