moeten we in nederland de doodstraf in voeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 okt 2005 13:24

En toch is er geen bliksem van de hemel gekomen, hij gaf jou een tweede kans (misschien wat pijnlijk in deze situatie maar je weet hoe ik het bedoel).

Javaca zegt nergens dat je een seriemoordenaar over zijn bolletje moet aaien en zeggen; niet meer doen hoor en hem een lolly geven en hem vrijlaten..

Hij geeft alleen aan dat hij persoonlijk geen voorstander is van dood al straf. Dood gaan we allemaal een keer, waarom het dan als straf gebruiken..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Big Mac
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Big Mac » 26 okt 2005 14:56

Raido schreef:En toch is er geen bliksem van de hemel gekomen, hij gaf jou een tweede kans (misschien wat pijnlijk in deze situatie maar je weet hoe ik het bedoel).

Javaca zegt nergens dat je een seriemoordenaar over zijn bolletje moet aaien en zeggen; niet meer doen hoor en hem een lolly geven en hem vrijlaten..

Hij geeft alleen aan dat hij persoonlijk geen voorstander is van dood al straf. Dood gaan we allemaal een keer, waarom het dan als straf gebruiken..

Waarom zouden we uberhaupt dan nog straffen uitdelen .....?
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 okt 2005 15:16

Big Mac schreef:
Raido schreef:En toch is er geen bliksem van de hemel gekomen, hij gaf jou een tweede kans (misschien wat pijnlijk in deze situatie maar je weet hoe ik het bedoel).

Dus doodstraf is de enige straf-optie in jouw ogen? Niemand beweert hier dat er in het geheel niet gestraft moet worden oid...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 okt 2005 15:20

Om mensen te straffen en om aan te duiden wat wel en niet mag. Bij jou is het ook echt alles of niets.

Big Mac
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Big Mac » 26 okt 2005 15:29

LeChat schreef:
Big Mac schreef:

Dus doodstraf is de enige straf-optie in jouw ogen? Niemand beweert hier dat er in het geheel niet gestraft moet worden oid...

Ik zeg toch niet dat de doodstraf de enige strafoptie is. Ik heb in begin gezegd dat ik in bepaalde extreme gevallen voor de doodstraf ben, oke?

Ik las jou post iets algemener, zoals .... waarom zouden we iemand straffen, dood gaan we toch een keer.

Edmund Burke

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 okt 2005 15:31

waarom zouden we iemand straffen, dood gaan we toch een keer.

Dood gaan we allemaal een keer, waarom het dan als straf gebruiken..

Dat is wel iets anders Big Mac..

Big Mac
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Big Mac » 26 okt 2005 15:37

Raido schreef:
waarom zouden we iemand straffen, dood gaan we toch een keer.

Dood gaan we allemaal een keer, waarom het dan als straf gebruiken..

Dat is wel iets anders Big Mac..

Ik zie er geen verschil tussen, sorry !

Edmund Burke

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 okt 2005 15:46

Ik heb nergens gezegt dat wij helemaal niet moeten straffen omdat wij toch een keer sterven c.q. dood gaan.

Ik heb gezegt dat wij de dood niet moeten gebruiken als staf.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 26 okt 2005 18:44

André schreef:
Javaca schreef:God kijkt niet naar ons als moordenaars, dieven of verkrachters. We zijn allemaal zondaars. Jij en ik zijn voor God niet beter of slechter dan de eerste de beste moordenaar.
Jezus geeft iedereen een tweede kans. Vergeving... het is veel krachtiger dan wraak, maar ook moeilijker.
Daar wil ik wel op reageren, maar ik weet niet of je dat boeiend vind.
1. Het is geen vrijbrief om dan maar je gang te gaan.
2. God heeft ook verdriet als zijn kinderen zijn geboden platwalsen cq overtreden.
3. Beetje hetzelfde verhaal als samenwonen, er staat immers niet dat het niet mag.
4. Of even naar mezelf kijken, God vind echtscheiden ook niet kunnen.

het is ook geen vrijbrief, het is alleen maar om aan te geven dat we voor God allemaal gelijk zijn, zondaars. hou toch eens op met dat geneuzel van die vrijbrief. dat is klinklare onzin. dat weet iedereen. het wordt gewoon als smoesje gebruikt. ja, het is geen vrijbrief, dus hoief ik me er niet druk om te maken. weer een leven dat verdwenen is in de hel, jammer toch. maar wat God tijdens het laatste oordeel tegen je zou zeggen:
"zeg ..., als jij tegen hem had gepraat die je in je leven zo vermeden hebt, dan was diegene nu bij mij geweest, jij bent de oorzaak dat hij eeuwig verloren is..."

god heeft ook verdriet als wij al die dingen verkeerd doen, maar hij heeft net zoveel verdriet over die moordenaar dan over mijzelf en ieder ander. hij heeft er verdriet van dat wij hem eke keer weer verlaten en verkeerde dingen doen, maar hij wil dat we allemaal (ook de moordenaars) bij hem terugkomen en zeggen:
"vader, ik hoor bij u. sorry voor alle dingen die ik verkeerd heb gedaan. ik wil het beter doen, ik wil het opnieuw proberen, samen met u!"
denk je dat God nee zou zeggen tegen een moordenaar???
Afbeelding

André

Berichtdoor André » 26 okt 2005 20:08

esra schreef:denk je dat God nee zou zeggen tegen een moordenaar???
Ik denk dat het kan ja, zie de 2 mensen die naast Jezus aan het kruis hingen.

I.p.v. vrijbrief mag je om mij ook lezen excuses, misschien dat het dan beter valt?

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 26 okt 2005 20:18

André schreef:

I.p.v. vrijbrief mag je om mij ook lezen excuses, misschien dat het dan beter valt?

excuses vrijbrief, het maakt niks uit. het is gewoon een smoesje om niet te hoeven vergeven. en als je het al niet op fstand doet, hoe doe je dan dichtbij vergeven???

die moordenaar die aan het kruis hing en die zijn zonden beleed bij jezus. jezus zij "heden zult gij met mij in het paradijs zijn". je kunt alleen in de hemel bij de Heer komen als je je zonden beleden hebt, dat deed die man, dus ik hoop dat ik hem later tegenkom.

en om alvast mensen iets voor te lopen:
ja, ik geloof dat als ik sterf ik bij de heer kom.
(joh 3:16)
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’

dus als ik geloof, kom ik bij hem. ik geloof, dus ik kom straks bij mijn oma in de hemel.
Afbeelding

André

Berichtdoor André » 26 okt 2005 20:37

esra schreef:
André schreef:
dus als ik geloof, kom ik bij hem. ik geloof, dus ik kom straks bij mijn oma in de hemel.
Ik ben onder de indruk van je geloof, maar even, je vraag was zou God nee zeggen tegen een moordenaar.
Daarop geef je het antwoord voor de de moordenaar die vergeving vroeg van zijn zonden, maarruh die andere dan?
Vandaar mn antwoord, ik denk dat het kan....

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 26 okt 2005 20:46

De andere had geen tijd meer om het in te kunnen zien.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 26 okt 2005 21:12

Javaca schreef:De andere had geen tijd meer om het in te kunnen zien.

idd en dat is erg, heel erg. t zal je zoon maar wezen die geen berouw heeft over zijn zonden en dus verloren gaat.
Afbeelding

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 26 okt 2005 21:14

André schreef:
esra schreef:
André schreef:
Ik ben onder de indruk van je geloof, maar even, je vraag was zou God nee zeggen tegen een moordenaar.
Daarop geef je het antwoord voor de de moordenaar die vergeving vroeg van zijn zonden, maarruh die andere dan?
Vandaar mn antwoord, ik denk dat het kan....

god zei (huilde) nee tegen die man, omdat die nee tegen hem zei. maar als je ja tegen god zegt, dan schreeuwt god JA, MIJN KIND KOM BIJ MIJ. IK HEB JE ZO GEMIST, WAAR WAS JE?!?!?!?!?!?!!?

god heeft alle mensen lief. en hij heeft zo'n verdriet als wij niet van hem houden...
Afbeelding

Terug naar “Archief”