André schreef:esra schreef:denk je dat God nee zou zeggen tegen een moordenaar???
Ik denk dat het kan ja, zie de 2 mensen die naast Jezus aan het kruis hingen.
I.p.v. vrijbrief mag je om mij ook lezen excuses, misschien dat het dan beter valt?
excuses vrijbrief, het maakt niks uit. het is gewoon een smoesje om niet te hoeven vergeven. en als je het al niet op fstand doet, hoe doe je dan dichtbij vergeven???
die moordenaar die aan het kruis hing en die zijn zonden beleed bij jezus. jezus zij "heden zult gij met mij in het paradijs zijn". je kunt alleen in de hemel bij de Heer komen als je je zonden beleden hebt, dat deed die man, dus ik hoop dat ik hem later tegenkom.
en om alvast mensen iets voor te lopen:
ja, ik geloof dat als ik sterf ik bij de heer kom.
(joh 3:16)
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’
dus als ik geloof, kom ik bij hem. ik geloof, dus ik kom straks bij mijn oma in de hemel.