Moderator: Moderafo's
HansenMirjam schreef:Ik had een colllega die heel bang was voor de eerste huwelijksnacht. Ze zou gaan trouwen en praatte daar veel over met ons als collega`s. (verpleegkundigen onder elkaar zijn erg openhartig)
We hebben haar stuk voor stuk gerust kunnen stellen dat ze het wel zou overleven en dat het echt niet zoveel pijn gedaan had, en haar tips gegeven (inclusief een flinke tube vaseline...)
Ik weet niet of het goed gegaan is met haar, want ze is na haar huwelijk weggegaan.
Ik weet wel dat het heel belangrik is er samen over te praten, mijn man en ik hebben samen het boekje: " Trouw en teder" gelezen, van Alie Hoek-van Kooten, toen we verkering hadden en de trouwplannen vorm kregen.
Ik ben zelf wel voorgelicht, maar kan me er weinig meer van herinneren. Misschien was het te vroeg, ik kan me ook voorstellen dat het aan mezelf lag. Ik ben nogal dromerig en interesseerde me er gewoon niet voor.
Ik was echt al een jaar of 16 voordat ik een en ander combineerde met het fenomeen "kinderen krijgen"...
HansenMirjam"]Ik had een colllega die heel bang was voor de eerste huwelijksnacht. Ze zou gaan trouwen en praatte daar veel over met ons als collega`s. (verpleegkundigen onder elkaar zijn erg openhartig)
We hebben haar stuk voor stuk gerust kunnen stellen dat ze het wel zou overleven en dat het echt niet zoveel pijn gedaan had, en haar tips gegeven (inclusief een flinke tube vaseline...)
HansenMirjam schreef:Ik had een colllega die heel bang was voor de eerste huwelijksnacht. Ze zou gaan trouwen en praatte daar veel over met ons als collega`s. (verpleegkundigen onder elkaar zijn erg openhartig)
*Annette* schreef:Mijn ouders hebben mij zeer weinig over seks etc. verteld.
Af en toe heb ik er wel eens wat over gelezen in boekjes, jaren terug
op school hoorde je er ook wel wat over. Maar veel dingen weet ik dus eigenlijks niet. Dit vind ik soms best lastig ook met betrekking tot het huwelijk. Ik ben dus ook behorlijk bang voor seks.... weet niet wat ik me moet bij voorstellen. Wil wel heel graag kinderen in ons huwelijk maar 'dingen' vooraf ben ik erg bang voor
.
*Annet* schreef:HansenMirjam schreef:Ik had een colllega die heel bang was voor de eerste huwelijksnacht. Ze zou gaan trouwen en praatte daar veel over met ons als collega`s. (verpleegkundigen onder elkaar zijn erg openhartig)
Zou ze dan ook niet bang zijn geweest voor haar toekomstige man? Je mag toch verwachten dat dit in alle liefde en tederheid zou gaan gebeuren? Of ze moet als kind ook vreselijke dingen op dit gebied hebben meegemaakt.
*Annet* schreef:HansenMirjam schreef:Ik had een colllega die heel bang was voor de eerste huwelijksnacht. Ze zou gaan trouwen en praatte daar veel over met ons als collega`s. (verpleegkundigen onder elkaar zijn erg openhartig)
Zou ze dan ook niet bang zijn geweest voor haar toekomstige man? Je mag toch verwachten dat dit in alle liefde en tederheid zou gaan gebeuren? Of ze moet als kind ook vreselijke dingen op dit gebied hebben meegemaakt.
ikkie89 schreef:HansenMirjam"]Ik had een colllega die heel bang was voor de eerste huwelijksnacht. Ze zou gaan trouwen en praatte daar veel over met ons als collega`s. (verpleegkundigen onder elkaar zijn erg openhartig)
heb je dat nodig dan met de huwelijksnacht???![]()
(schrikt)
Night schreef:Het enige wat mis kan gaan is dat je roze droombeeld van romantiek, liefde en een onwaarschijnlijk langdurig en groot genot door een speldeprik van de realiteit kapotklapt.
ikkie89 schreef:HansenMirjam"]Ik had een colllega die heel bang was voor de eerste huwelijksnacht. Ze zou gaan trouwen en praatte daar veel over met ons als collega`s. (verpleegkundigen onder elkaar zijn erg openhartig)
heb je dat nodig dan met de huwelijksnacht???![]()
(schrikt)
Of doe ik nu te nuchter/ontnuchterend?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten