bindingsangst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 15 feb 2006 13:12

Lalage schreef:Hmz, niemand weet toch wat het leven gaat brengen. Als je trouwen niet eng vindt, ben je naief.
Of je hebt ervaring...... :|

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 18 feb 2006 00:24

André schreef:
meschianza schreef:
André schreef:
Ik heb geen bindingsangst maar ook geen bindingsbehoefte, blijft een fijne uitspraak.
Ook een hele veilige. :wink:

Waarom veilig?

Stel, stel je hebt bindingsangst, dan zou dit een redelijk veilige uitspraak zijn.
Je bouwt dan zegmaar een soort muurtje om je heen onder de noemer 'geen bindingsbehoefte'
Dit was mijn hardop gedachte toen ik dit las, dus het zal wsl niet op de werkelijkheid berusten.

Neuh, je hebt mensen met bindingsangst en mensen met bindingsbehoefte, dat zijn de twee uiterste, daartussen zit een brede middenweg.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 feb 2006 16:46

André schreef:
Lalage schreef:Hmz, niemand weet toch wat het leven gaat brengen. Als je trouwen niet eng vindt, ben je naief.

Bedoel je dat de ervaring de bindingsangst opheft?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2006 17:06

Boekenlezer schreef:
André schreef:

Ik snap het ook niet Andre.

André

Berichtdoor André » 21 feb 2006 19:06

Lalage schreef:
Boekenlezer schreef:
André schreef:

Ik snap het ook niet Andre.
*Kuch* eens even kijken wat ik geblaat heb.....
Idd wel onzin wat ik schrijf, want een huwelijk van 12 jaar hoeft je bindingsangst niet weg te nemen, als ik naar mezelf kijk zie ik idd geen enkel verband.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 feb 2006 19:26

Haha Andre, ik vind je grappig 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 feb 2006 20:47

Ik zat net ook eens wat na te denken over bindingsangst.
Heb ik bindingsangst? ("Ja vast! Want jij bent 32 en bent nog steeds vrijgezel!" hoor ik ze mij in mijn gedachten al toeroepen. :mrgreen:)
Ik zou het eerder zo zeggen: ik ga er in principe vanuit dat ik mij aan iemand niet wil binden. Ook niet als de persoon erg aardig is, en/of een heel mooi uiterlijk heeft. Dan denk ik er nog steeds niet aan.
De wil tot binding komt bij mij, als ik in die persoon iets heel bijzonders ontdek, zo van: "Wauw, zij is uniek!" Als de persoon een liefde in mij op weet te wekken, die even de tijd nodig heeft om op te komen. (Korte-termijn-gevoelens zeggen mij niet veel.) En als de persoon mij daarbij goed ligt. Iemand met wie goed om te gaan valt, iemand die een beetje stabiel en nuchter op me reageert, met wie ik goed kan communiceren.
Dergelijke personen bestaan wel, maar kom je zeker niet in iedere communiteit tegen. Tamelijk zeldzaam dus.

Verder heb ik het gevoel dat ik op dames val die in eerste instantie niet zo heel toegankelijk zijn, en bij wie je nogal wat geduld moet hebben.
Geeft me niet direct een gevoel van 'tsjonge, wat handig!' Maar aan de andere kant: het ligt in mijn karakter om extreem veel geduld voor iemand op te kunnen brengen. Dat is wel eens gebleken. Dus dan is het i.c.m. mijn karakter ook wel weer goed te plaatsen.

Terughoudendheid in het je binden vind ik wel logisch. Je vrouw/je huwelijk is de decoratie van je leven. Als je voor iemand kiest, moet je wel je hele leven met die persoon verder. Dat is nogal wat! Zo'n keuze kun je dus bepaald niet iedere dag maken. Dan heb ik zoiets van: dan mag die persoon ook wel heel bijzonder zijn.
En het leven zonder vrouw is geen hel. Het blinkt weliswaar niet uit in gezelligheid, maar het is te doen. Dus geen reden om zenuwachtig te worden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Kapoentje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kapoentje » 30 mar 2006 17:37

Ik vind alles leuk en aardig, tot het moment dat ik me realiseer dat ik ergens aan vast ga zitten, dan word ik gek en ren hard weg. (figuurlijk dan )

haha dat herken ik ook helemaal. Het kan ook gewoon komen omdat je wel verliefd ben maar iegenlijk nog niet toe ben aan een relatie denk ik.
Ik heb er ook last van gehad. Ik had het gevoel dat ik heel veel dingen op moest geven voor m'n vriend.
Achteraf gezien was ik gewoon niet toe aan een relatie. :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2006 10:59

Boekenlezer schreef:Verder heb ik het gevoel dat ik op dames val die in eerste instantie niet zo heel toegankelijk zijn, en bij wie je nogal wat geduld moet hebben.

Playing hard to get is kennelijk nog steeds effectief. 8)

Maar het geeft idd een beter gevoel om zo iemand te hebben, dan voel je je unieker in de zin dat jij het wel voor elkaar hebt gekregen. :P

Loenatiek
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Loenatiek » 31 mar 2006 14:36

stelling: veel sletten en players gebruiken bindingsangst als excuus voor hun gedrag.

Ik geef mijn eigen mening hier nog niet op, maar wat denken jullie?

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 31 mar 2006 14:41

Ben ik het niet helemaal mee eens! :wink:
Uit ervaring weet ik dat het wel het geval kan zijn!
Maar ik denk niet dat elke player (en slet) dat gebruikt als excuus!
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

André

Berichtdoor André » 31 mar 2006 14:48

Loenatiek schreef:(....)maar wat denken jullie?
Ik denk dat de werkelijke reden misschien ook een behoorlijk negatief zelfbeeld zou kunnen zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2006 15:24

Dat weet ik wel zeker Andre...

Dat is net met mensen die anderen pesten....ze zijn zo ontzettend onzeker over zichzelf, dat ze doodsbang zijn zelf gepest te worden dus gaan ze maar lekker pesten.

Van die meiden en jongens die alle meiden en jongens willen en kunnen versieren, dat vind ik echt geen persoonlijkheden hoor.

Iemand met een beetje persoonlijkheid weet hoe relaties in elkaar zitten, gaan daar op een volwassen manier mee om...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 31 mar 2006 16:39

MissF schreef:Van die meiden en jongens die alle meiden en jongens willen en kunnen versieren....
Het kan iets van doen hebben met m'n leeftijd dat ik sommige begrippen niet helemaal volg, maar ik dacht dat sletten nog net iets anders is dan iemand versieren?

jnien

Berichtdoor jnien » 31 mar 2006 20:26

Als het goed is heb ik dan wel de goede leeftijd.. of ben ik dan weer te jong? :wink:

Maar volgens mij zijn dat 2 verschillende begrippen ja!!

Terug naar “Archief”