Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor liefie » 11 mei 2010 10:42

petra85 schreef:Wow lieffie :shock: =D> wat ontzettend goed........
Ik ga t ook proberen dr moet minstens 10 kilo af maar hoe.....................
ik ben begonnen met niet meer snoepen en ipv fris water te gaan drinken

Ik had zelf ook niet verwacht dat het me zo makkelijk af zou gaan (maar het makkelijke is dat ik geen snoeper ben en eigenlijk alleen maar water drink en thee)
Maar het gaat jou ook lukken! Suc6 ermee!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2010 11:32

Succes Petra!
Hier twee kerels in huis die juist heel erg op moeten letten dat ze niet te mager worden. Jurian is sowieso mager, die past geen enkele broek in maat 86, allemaal veeeeeel te wijd, en mijn man komt ook heel snel onder de 60 kg. En dat vind ik echt te weining.
Maar het lieve is wel, dat hij heel makkelijk met mij mee eet als ik weer eens lijn ;) Hij eet toch al amper snoep, koek en chips, en eet ook maar 2 boterhammen en een klein bordje avondeten. Hij vindt het ook best als we weer eens een poosje geen speklapjes eten, maar mager vlees. Alleen een dag vlees overslaan, daar is hij het niet mee eens ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mei 2010 11:41

Mijn man was ook veel te mager maar die blijft nu tussen de 89 en 91 kilo wegen precies goed voor zijn lengte (1.92 lang)
Maar hij krijgt wel bijna elke avond ander vlees dan mij hij houd niet zo van tartaar enz en dat is een kleine moeite om iets anders te maken. Ook houd mijn man niet van gekookte aardappels en ik vind ze erg lekker dus maak bijna altijd gebakken aardappels voor hem.
Snoepen doet hij met vlagen maar dat kan ik goed hebben dat doet mij niks als hij 's avonds aan de koek,snoep of chips zit. Als ik wil kan ik ook elke avond een bakje lays baked chips van 25 gram nemen maar heb daar geen behoefte aan dan eet ik liever wat fruit of zo.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 11 mei 2010 11:55

liefie schreef:Mijn man was ook veel te mager maar die blijft nu tussen de 89 en 91 kilo wegen precies goed voor zijn lengte (1.92 lang)
Maar hij krijgt wel bijna elke avond ander vlees dan mij hij houd niet zo van tartaar enz en dat is een kleine moeite om iets anders te maken. Ook houd mijn man niet van gekookte aardappels en ik vind ze erg lekker dus maak bijna altijd gebakken aardappels voor hem.
Snoepen doet hij met vlagen maar dat kan ik goed hebben dat doet mij niks als hij 's avonds aan de koek,snoep of chips zit. Als ik wil kan ik ook elke avond een bakje lays baked chips van 25 gram nemen maar heb daar geen behoefte aan dan eet ik liever wat fruit of zo.

Altijd gebakken aardappels lijkt me niet zo gezond al ben je mager...
kun je beter wat extra brood eten oid.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mei 2010 12:28

Anne 80 schreef:
liefie schreef:Mijn man was ook veel te mager maar die blijft nu tussen de 89 en 91 kilo wegen precies goed voor zijn lengte (1.92 lang)

Altijd gebakken aardappels lijkt me niet zo gezond al ben je mager...
kun je beter wat extra brood eten oid.[/quote

:D Wij eten ook niet elke dag aardappels :wink: En het ligt er ook nog aan hoe je ze klaar maakt als ik gebakken aardappels klaar maak doe ik het meestal uit de oven zonder olie of boter en dat is net zo gezond als gekookte aardappels...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 mei 2010 23:44

Zo, de eerste ruim 3 kilo's zijn er af. De jurk zat prima, dus dat is heerlijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 mei 2010 16:29

Gerdien: gefeliciteerd! Goed dat de jurk past 8)
@petra: succes!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mei 2010 21:27

Wat goed Gerdien!

Vandaag een vet compliment :D Ik kwam op mijn werk, kijkt een collega van een andere groep me met open mond aan:' Wow, jij bent echt slank! Ben je zoveel afgevallen?
Yeah, dat is toch wel onwijs leuk :D En natuurlijk zie ik het zelf ook wel, maar natuurlijk blijf ik alle minpunten net wat meer zien ;) Die laatste halve kilo moet toch echt nog wel van mezelf, maar het valt me niet meer zo mee. Vandaag shoarma en friet op mijn werk, tja, dat moet ik toch echt gewoon mee-eten. Nouja, morgen weer een 'groene' dag, en al dat vocht weer even weg dat ik vasthoud als ik ongesteld ben :shock: dan is het hopelijk binnen 2 weken zover :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 mei 2010 21:32

tja, het actief zijn staat bij mij ff op een laag pitje.
Ik heb weken gefietst op de hometrainer, ik was nu actief aan het hardlopen gegaan. ONze zoon doet ook een schema, ik had een makkelijke gekozen, met heel langzaam op bouwen.
Woensdagavond was ik aan de laatste 3 min. bezig, ga ik door mijn enkel...........ggggggrrrrrrrrrrr

Vandaag moest ik weer lopen maar heb ik niet gedaan. Eerst die voet goed, anders is het niet lopen. Nog ff aankijken en anders naar de fysio. Ik heb eerder enkele weken met een pijnlijke voet gelopen en toen kreeg ik op mijn kop. Was toen ook door mijn enkel gegaan.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 mei 2010 05:40

oef sterkte pannekoek!!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mei 2010 11:54

Sterkte pannenkoek!

Leuk he die complimenten MissF vorige week zondag ging ik werken en toen kwamen net onze overburen thuis van een vakantie van 2 maanden en het eerste wat ze zeiden zo ben jij afgevallen ook de slager vroeg het vorige week :D

Deze week heb ik geen calorieen geteld omdat we 4 dagen 3 logees hadden. Maar ik weet ongeveer wel wat ik per dag kan eten.
Vanmorgen gewogen en weeg nog hetzelfde als afgelopen week terwijl ik wel 2 ijsjes gegeten heb en 1 keer pannenkoeken.
Ben benieuwd wat ik morgenochtend weeg mijn officieele weegdag.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 17 mei 2010 10:59

Ben de laatste weken bewust aan het eten, of beter gezegd, bewust van het eten!
Heb ergens wat gelezen over een mentaal dieet plan, maar weiger tot nog toe aan te schaffen omdat ik denk dat ik het zelf wel kan.
Heb n paar afspraken met mezelf gedaan waar ik me redelijk aan kan houden. Zo heb ik me voorgenomen om 1 dag in de week (woe) op het werk iets te nemen. (Er is vaak zo ontzettend veel te snaaien!). Ben ik vrij op die dag, dan heb ik pech.
Verder werd het een beetje de gewoonte om twee koeken te nemen bij de koffie. Een bij de eerste kop en bij de tweede. Onzin dus.
Ik merk wel dat ik me er toe moet zetten om genoeg te drinken. Ben niet zo'n drinker en op het werk lukt het al helemaal niet. Probeer nu standaard een flesje mee te nemen, maar vaak te druk (smoes?) of ik denk er niet aan.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2010 11:49

Afgelopen week geen calorieën geteld maar deze week toch nog 600 gram lichter dan vorige week zit nu dus op -20.1kg. Ik ben nu 18 weken bezig waarvan 3 weken geen calorieën tellen ben dus erg blij met het resultaat!

@Nonno natuurlijk kun je het zelf :D Dat kan iedereen als je het maar echt wilt... Ik ben ook niet iemand die zich aan een dieet kan houden en dat er voorgekauwd wordt wat je die dag ''moet'' eten.
Drinken heb ik geen moeite mee ik vul een fles van 1,5liter met water en ongemerkt drink ik die leeg ik kom op een dag aan 3 liter water maximaal soms een kop groene thee of een beker bouillon .
Water uit een glas drinken vindt ik niet lekker (zit tussen mijn oren :oops: )

Vanaf vandaag ben ik mijn calorieën weer aan het tellen is toch wat makkelijker dan zomaar wat doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mei 2010 12:59

liefie schreef: Dat kan iedereen als je het maar echt wilt... Ik ben ook niet iemand die zich aan een dieet kan houden en dat er voorgekauwd wordt wat je die dag ''moet'' eten.
Drinken heb ik geen moeite mee ik vul een fles van 1,5liter met water en ongemerkt drink ik die leeg ik kom op een dag aan 3 liter water maximaal soms een kop groene thee of een beker bouillon .
Water uit een glas drinken vindt ik niet lekker (zit tussen mijn oren :oops: )
dat kan je wel zeggen liefie, als je het echt wilt, maar ik wil het ook echt en ik val "maar" 2kg af in een maand en het staat nu weer stil. Ik hou gewoon vocht vast. Ik kom echt niet aan de anderhalve liter water laat staan 3 :| volgens mij is 3 liter water ook niet echt gezond voor je, je schijnt er een watervergiftiging van te kunnen krijgen (ook weer ergens gelezen, ik weet niet meer waar) of het echt waar is weet ik niet.
maar ik wil wel echt afvallen en het lukt mij gewoon nauwelijks. HEt ligt niet aan m'n inzet en zo langzamerhand word ik wel moedeloos. Van sonja bakker ben ik wel afgevallen (5kg) maar toen ik het boek weglegde en naar mijn idee hetzelfde volgde vlogen de 5 er gewoon weer aan. Heel irritant!!! Nu eet ik het volgende:
een half schaaltje cruesli, een appel en een glas water (ipv cruesli ook nog wel twee crackers)
om 10uur een kopje thee en een plakje ontbijtkoek
om 12.00 twee boterhammen met diverse soorten vleeswaren
uit m'n werk meestal 2 crackers met iets er op (meestal filet american of iets dergelijks)
's avonds gewoon eten wat ik klaarmaak
en toch val ik niet af. Misschien omdat ik te weinig water drink maar ik doe het gewoon niet. Klinkt heel erg niet strijdlustig maar ik heb geen flesjes of ze raken allemaal kwijt of weg. Of ze worden weggegooid :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2010 13:11

Klopt je kunt van teveel water overlijden maar je kunt ook van teveel friet overlijden klinkt misschien een beetje vreemd maar zo zei onze huisarts het.
Kijk als je ineens achter elkaar 1,5liter water opdrinkt geloof ik gerust dat het slecht is maar niet als ik over een dag verdeelt 3 liter water drink (07.00 tot 22.30)

Ik heb globaal uitgerekend hoeveel calorieën jij eet op een normale dag dan zit je waarschijnlijk net op de 1000 calorieën misschien is dat wel veel te weinig voor jou ik weet het niet.
Maar als je gewoon gezond bent kan iedereen afvallen maar je moet misschien de juiste balans vinden van hoeveel voedsel je op een dag nodig hebt.

Suc6 ermee. (en anders misschien eens een diëtiste raadplegen die heeft vaak ook goede tips)

Terug naar “Archief”