alexander91 schreef:1) o we gaan ook al direct op de man spelen. Je gaat het rijtje zwakke argumenten wel structureel af.
2) Dit bedoel je toch niet serieus hoop ik . Anders lijkt het erop dat je verliefd bent op die man .
3) zie 1)
4) ???
5) Je geeft dus toe dat je generaliseert?
naamloos schreef:Op de man spelen is geen argument (en wat doe jij bij W.O?). Hier kun je lezen wat een argument is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argument_(logica)
En nee, ik ben niet verliefd op W.O. ik val niet op ouwe mannen.
Maar het is een feit (geen argument) dat W.O. in zn lezingen en veel van zijn boeken uitvoerig de meningen van de kerkvaders en kerkrichtingen verwoord.
Dat hoef ik niet te geloven omdat ik dat weet vanwege het
feit dat ik het met mn eigen oren en ogen gehoord en gelezen heb.
Als je je eigen reprimandes aan ons forummers even terugleest en toepast op jezelf, dan kunnen we misschien weer inhoudelijk worden i.p.v. dit zinloze gehakketak.
Ik heb er al weer spijt van dat ik me heb laten verleiden er aan mee te doen, kheb helaas een beetje een kort lontje.
1a) op de man spelen is een drogreden, zie hier misschien:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem.
Het is inderdaad geen argument, maar soms wordt het wel gebruikt om de overhand te verkrijgen in een discussie.
1b) als je toch besluit om met andermans naam aan de haal te gaan, wees dan ook een vent en geef de jouwe... (hopelijk ben je een man, en anders moet je het maar figuurlijk nemen)
2a) Weet je zeker dat je niet verliefd op de man bent? De ontkenningsfase is vaak een van eerste onderdelen van verliefdheid

.
2b) Volgens mij verwar je meningen met feiten.
2c) Als je wilt dat ik iets van je aanneem, zul je toch eerst moeten laten zien dat je gewoon bij de discussie kunt blijven...
3) Ben jij nu al koninklijk meervoud? Ben jij misschien mijn koninklijke naamgenoot? Ik reageer op jou, en niet op anderen hoor.
4) O, ik heb jou verleid? Probeer je als laatste wanhoopspoging nu nog het "maar jij begon eerst"-argument uit de kast te slepen? Ook niet een heel sterke...
5) Ik heb in zekere zin geen spijt van deze discussie, en ik hoop dat het eens een keertje duidelijk wordt dat het aanvallen van andermans overtuigingen op een dergelijke manier gewoon geen zin heeft, en eerder het tegenovergestelde bewerkstelligt dan wat je (waaschijnlijk) hoopt te bereiken. Waarom zo toegeven aan de drang om anderen jouw waarheid op te leggen?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin