Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor ajl » 29 apr 2010 10:02

Het is heel goed mogelijk dat je door het SB dieet je verbranding op een heel laag pitje hebt gezet, waardoor alles wat je eet als reserve wordt opgeslagen. Misschien meer en beter gaan eten?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2010 11:03

Op de site waar ik calorieen tel staan eigenlijk alle dingen wel tussen en het is zo gedaan en mij helpt het goed.
Suc6 ermee Kwebbel

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 apr 2010 16:47

dank je :)
@ajl: mss heb ik het idd wel op een laag pitje gezet. Ik deed het zonder boek en het werkte ineens niet meer, zo vaag :?
nu heeft mijn zus dit dieet meegegeven:
's ochtends:
35gram cornflakes/cruesli
tussendoor niks
tussen de middag
2 boterhammen
tussendoor niks
's avonds 100gram aardappels, 100gram groente en een stukje vlees
daarna weer niks
:? zij is er flink wat mee afgevallen maar ik kreeg de eerste dag al hoofdpijn, je mag gewoon helemaal niks! En maar klagen over duizeligheid [-X
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 30 apr 2010 17:32

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet echt een gezond dieet, al is het alleen maar omdat je bijna geen groente en fruit binnen krijgt. En 's ochtends 35g cornflakes is wel echt heel weinig, zeker omdat daar ook echt niks voedzaams inzit. En ik geloof ook dat als je af wilt vallen het beter is om de hele dag door kleine beetjes te eten, en bij dit dieet heb je steeds hele periodes niks te eten dus dan komt je verbranding ook stil te staan.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 apr 2010 18:10

Dat lijkt mij inderdaad erg weinig om te eten....ook lang niet genoeg caloriën om gezond te leven. Is de WW (evt.online) niet wat voor jou? Ik ben er zelf erg enthousiast over ( en volgens mij Jannoek en TJ ook).
Ik ben tenminste weer begonnen en ben deze maand 2,5 kg afgevallen. Niet enorm veel, maar ik mag ook veel eten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 apr 2010 19:01

Dat is wel erg weinig kwebbel dan kom je misschien aan de 600/700 calorieen lijkt me niet echt gezond eigenlijk.
Ik eet tussen de 1000 en 1400 calorieen per dag en val elke week in elk geval 1 kilo af meestal meer. En ik eet in elk geval 6 keer op een dag en heb nooit geen ''honger/trek"

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 apr 2010 19:08

ik zit nu ook in een ongezonde periode. Veel verjaardagen, koninginnendag, bevrijdingsdag komt er aan, schoonzus verjaardag, eigen zus verjaardag, mijn verjaardag. Gebak gebak gebak :shock: :? en dan is het moeilijk om iets te weerstaan! :lol: WW heb ik nog niet geprobeerd, weet ook niet echt hoe het werkt enzo.
Ik moet caloriën tellen maar ik ben bang dat het niet gaat werken. Ik zou 2 dagen tellen en daarna er gewoon mee stoppen. Ik heb ook geen zin om alle verpakkingen na te kijken 8)
Wat ik nu ongeveer eet:
een schaaltje cruesli
tussendoor een appel
om 12.00 2 boterhammen met soms vleeswaren, soms een kroket (heel soms!) anders filet american met een gekookt ei of 20+ kaas.
om 15.00 uur een plakje ontbijtkoek
's avonds gewoon aardappels, groente en een stukje vlees (1x opscheppen) en dan ongeveer 100 tot 150 gram aardappels, 2 scheppen groente.
's avonds soms chips in het weekend, anders gewoon thee en nog een glas frisdrank.
Vandaag een moorkop op omdat het koninginnendag is 8) maar ja dan fiets ik ook wel weer een half uur en wandel ik regelmatig met de hond. Niets bijzonders dacht ik zo.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 apr 2010 19:40

Ik kijk ook niet op verpakkingen hoor :wink: Maar ik weet zelf wel wat gezond is en wat niet en het programma rekent uit hoeveel calorieen overal in zitten en in het begin schrok ik heel erg van vlees zitten echt giga veel calorieen in :shock:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 apr 2010 19:51

wij eten niet altijd vlees, ik vind het vaak niet eens lekker! Wat we wel eten is gehakt (runder) en kip. Zo af en toe een ander stukje vlees maar daar ben ik niet kapot van. M'n man ook niet trouwens. Waar kan je zo'n programma vinden waar ie alles uitrekent?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 apr 2010 20:05

@ AJL, ben er súper blij mee! WW werkt echt het beste! :D

Je moet het nog steeds zelf doen, maar omdat je gewoon je eetpatroon aanpast vind ik het eigenlijk ook geen dieet, maar een nieuw/verbeterd voedingspatroon.

Heerlijk!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 apr 2010 20:11

Ik doe het via caloriechecker elke dag invullen in het begin is het even wennen daarna gaat het erg makkelijk.
En het is gewoon leuk om zoveel mogelijk gezonde dingen te eten in je calorieen aantal.
Ik kan elke dag wel een koek nemen enz maar dan kun je echt weinig brood en warm eten.
Het is gewoon gezonde keuzes maken en je moet er echt achter staan anders werkt dit niet.

Lekker is dat he Jannoek zonder dieet afvallen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 apr 2010 22:17

Dat is idd erg weinig, Kwebbel! Lijkt me echt niet goed.
Wat ik nu altijd doe als er dagen aankomen die 'lekker' zijn, dan kies ik welke dag ik niet streep. Op die dag mag ik meer eten. Maar een moorkoop doet het bij mij sowieso echt niet, die vind ik veel te dikmakend ;) Maar dan let ik dus niet op het aantal boterhammen, neem ik wel wat tucjes, eet ik een koekje enzo. En dan hoef ik dat van mezelf ook niet weg te sporten.
Maar al die dagen iets lekkers, waarom? Niemand verplicht je dat hoor. En het is lastig idd, maar ik voel me veel sterker (en slanker ;) ) als ik al dat spul niet eet, dan wanneer ik weer toegeef.

Hier trouwens nog hetzelfde gewicht, en dat is wel een beetje jammer soms, maar het is wel leuk dat mensen het zien en dat alle kleding weer helemaal goed zit :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 mei 2010 16:22

ik ben ff aan het rondneuzen op caloriechecker......
ik zou vandaag aan de 888 caloriën zitten :?
dan heb ik het volgende op:
schaaltje cruesli
een appel
2 boterhammen met vleeswaren
2 opscheplepels aardappels en 2 opscheplepels groente (rode kool met appeltjes) en jus.
een schaaltje sla met dressing

dit is dus helemaal niks voor mij ben ik bang, da's zo'n gedoe om alles bij te houden :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 mei 2010 17:25

Bedankt voor de tip van die caloriechecker, liefie.
Dat is wel wat voor mij! Word ik bewust van alles wat ik eet..

Heb alles van vandaag ingevuld, en ik zit nu op 1719 Kcal.
Misschien dat ik met dit systeem wel weer eens een afvalpoging wil wagen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 01 mei 2010 18:36

Misschien is het juist wel wat voor je Kwebbel, net wat AikonGirl zegt, bewust worden van wat je eet.
Je krijgt veel te weinig caloriën binnen! Als je dit een tijdje volhoud, misschien na 2 weken, weet je wat
je kunt eten om aan voldoende caloriën te komen. Succes!
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”