Automutilatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 nov 2005 23:35

Okay..ik dacht dat je bedoelde.....ik hoef niets te zeggen.....

Ben blij dat er niet bij hoort :wink: :mrgreen:

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 23 nov 2005 11:22

Nou ook wel een beetje...

Ik wens wel iedereen die automutileert om welke reden dan ook sterkte
Ervaar dit niet als een 'ga heen en wordt warm'-opmerking...
Casae Sentum Quoque Habent

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2005 13:59

:lol: :mrgreen:

aurora
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 25 nov 2005 19:49

Hmz, er wordt hier telkens gepraat over dat je niet mooier van automutileren wordt. Zal vast niet als je met een mes in jezelf gaat krassen.
Maar zijn er geen vormen van automutilatie waarbij je jezelf niet (blijvend) beschadigd? Bijv. met je vingernagels jezelf knijpen. Kan ook behoorlijk pijn doen, maar zo'n plek trekt vrij snel weer weg. Ik zou zelf niet zo snel overgaan naar mezelf krassen met een mes, dan zou ik me echt wel slecht door voelen. Maar af en toe met m'n nagels knijpen helpt heel goed als ik perse niet wil huilen. Lichamelijke pijn is veel hanterbaarder dan geestelijke idd.
Of werkt zoiets 'softs' op de lange duur niet meer? En moet je dan wel overgaan tot heftigere dingen?
De toekomst is de dageraad van het verleden...

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 25 nov 2005 20:07

Herkenbaar, ik knijp mezelf in mn armen ja, als ik geen pijn wil voelen ja en niet wil huilen. Toch ervaar ik dat het slecht is en ik er nix mee oplos + rood opgezwollen armen :( Ik probeer het mezelf te verbieden, en mn vriendin zeg dat ik het niet mag doen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 nov 2005 23:31

marina87 schreef:Herkenbaar, ik knijp mezelf in mn armen ja, als ik geen pijn wil voelen ja en niet wil huilen. Toch ervaar ik dat het slecht is en ik er nix mee oplos + rood opgezwollen armen :( Ik probeer het mezelf te verbieden, en mn vriendin zeg dat ik het niet mag doen.

Hm, ook al lost het niets op, dan kan ik me voorstellen dat het wel fijn is (eigenlijk net als huilen, dat lost ook niks op maar kan wel ontluchtend zijn soms). Ik zou niet weten waarom je het dan jezelf zo strikt zou verbieden.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 28 nov 2005 22:11

Aragorn schreef:
marina87 schreef:Herkenbaar, ik knijp mezelf in mn armen ja, als ik geen pijn wil voelen ja en niet wil huilen. Toch ervaar ik dat het slecht is en ik er nix mee oplos + rood opgezwollen armen :( Ik probeer het mezelf te verbieden, en mn vriendin zeg dat ik het niet mag doen.

Hm, ook al lost het niets op, dan kan ik me voorstellen dat het wel fijn is (eigenlijk net als huilen, dat lost ook niks op maar kan wel ontluchtend zijn soms). Ik zou niet weten waarom je het dan jezelf zo strikt zou verbieden.

Het verschil is dat huilen geen zichtbare gevolgen heeft en jezelf pijn doen wel, zelfs al is het maar tijdelijk. Als het enigszins mogelijk is moet je dat vermijden, omdat je er het tegenovergestelde mee bereikt van wat de bedoeling was: in plaats van dat je een probleem oplost of er verlichting voor vindt, heb je er een probleem bij: 'ik beschadig mezelf, en dat kan nooit goed zijn.'

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 nov 2005 13:41

Jaja, maar niet alle zelfpijniging laat definitieve sporen achter en dat was waar ik het over had.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 nov 2005 13:44

Aragorn schreef:Jaja, maar niet alle zelfpijniging laat definitieve sporen achter en dat was waar ik het over had.
Daar heb je gelijk in. Zowel huilen als mutileren lost geen problemen op. Huilen heeft mijn voorkeur omdat het niet echt uit liefdeloosheid gebeurd, jezelf pijnigen doe je niet als je van jezelf houd denk ik.

Met huilen uit je je pijn, met mutilatie verplaats je de pijn.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 nov 2005 14:34

Hebben jullie de reportage "Snijden in jezelf" gezien in Netwerk van afgelopen zondag? (site)

Herkenbaar? Ik vond het echt heel goed van die meiden dat ze erover durfden praten.

Shocking dat 1 op de 20 jongeren het doet/gedaan heeft, da's zo'n beetje 1 per schoolklas!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 nov 2005 14:36

Dat klopt, nog ernstiger is het dan 1 op de 30 kinderen incest-slachtoffer is.. dat is ook 1 per klas..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 30 nov 2005 11:24

Aragorn schreef:Jaja, maar niet alle zelfpijniging laat definitieve sporen achter en dat was waar ik het over had.

Juist, en in reactie daarop zei ik dat je ook tijdelijke sporen beter kunt voorkomen. ;)

Terug naar “Archief”