Homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 23 okt 2006 16:14

Slikken jullie trouwens voedingssupplementen? Visolie, multivitamines, levertraan...vertel het!
~Get out and do what we were meant to do~

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 okt 2006 16:20

Neeh, ik ben al te lui om de medicijnen te slikken die ik moet slikken. Dan ga ik er niet nog eens zooi bij slikken. Zooi ja. :wink:

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 23 okt 2006 16:23

Zooi zolang je je vitamientjes maar binnenkrijgt door gezonde voeding.
~Get out and do what we were meant to do~

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 23 okt 2006 16:58

nee is geen zooi, in een goed vitaminepreparaat zitten ook andere goede stoffen zoals selenium, wat de kans op kanker scijnt te verminderen.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 okt 2006 17:22

Jort schreef:nee is geen zooi, in een goed vitaminepreparaat zitten ook andere goede stoffen zoals selenium, wat de kans op kanker schijnt te verminderen.
Goede voeding schijnt ook de kans op kanker te verminderen. Wat niet helemaal waterdicht bewezen is.

Wat wel bewezen is, is dat voedingssupplementen niet je voeding kunnen vervangen. Zolang jij 2 ons groenten en 2 ons fruit per dag eet, heb je helemaal geen (dure) supplementen nodig.

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 24 okt 2006 12:11

Tenzij je ziek bent, gestresst, zwanger, veel sport, je lichaam je voedsel niet goed opneemt, ...

Er zijn verschillende oorzaken waardoor je, al dan niet tijdelijk, een verhoogde vitaminen- en mineralenbehoefte kunt hebben.

Die 2 ons groenten en 2 ons fruit zijn gemiddelden, maar welk mens is nou gemiddeld?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 okt 2006 12:45

Bloemenkind schreef:Tenzij je ziek bent, gestresst, zwanger, veel sport, je lichaam je voedsel niet goed opneemt, ...

Er zijn verschillende oorzaken waardoor je, al dan niet tijdelijk, een verhoogde vitaminen- en mineralenbehoefte kunt hebben.

Die 2 ons groenten en 2 ons fruit zijn gemiddelden, maar welk mens is nou gemiddeld?
Dan eet je wat meer groenten en fruit.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 okt 2006 13:12

L'être extraterrestre schreef:
Bloemenkind schreef:Tenzij je ziek bent, gestresst, zwanger, veel sport, je lichaam je voedsel niet goed opneemt, ...

Dan eet je wat meer groenten en fruit.

Zo werkt dat echt niet! In groenten en fruit zitten niet (meer) alle stoffen die je nodig hebt!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 okt 2006 13:12

Soms heb je van 1 bepaalde stof gewoon echt veel meer nodig. Daarvoor zou je dan bij wijze van spreken 40 sinaasappels op een dag moeten eten. Het gaat soms echt over dat soort aantallen. En als het met 1 tablet per dag is opgelost, is dat wel net zo fijn he!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 okt 2006 14:02

rosalie83 schreef:Soms heb je van 1 bepaalde stof gewoon echt veel meer nodig. Daarvoor zou je dan bij wijze van spreken 40 sinaasappels op een dag moeten eten. Het gaat soms echt over dat soort aantallen. En als het met 1 tablet per dag is opgelost, is dat wel net zo fijn he!
Jah, nu heb je het inderdaad over uitzondering. Ik MOET bijvoorbeeld calcium met vitamine D slikken, 1 of 2 per dag, dat behoort tot mijn standaard medicijnen.

Maar verder slik ik niets qua vitaminen. Ik weet niet of ik het nodig heb, en ik maak me er ook niet druk om eerlijk gezegd.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 okt 2006 20:35

Ik heb altijd het idee dat die vitaminepillen maar geldklopperij zijn.
Ik eet nooit fruit omdat ik er allergisch voor ben en eet ook nooit vitaminepillen. En toch ben ik (zover ik weet) wel gezond!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 okt 2006 20:38

marma schreef:Ik heb altijd het idee dat die vitaminepillen maar geldklopperij zijn.
Ik eet nooit fruit omdat ik er allergisch voor ben en eet ook nooit vitaminepillen. En toch ben ik (zover ik weet) wel gezond!
Allergisch voor fruit! Oh, dat zou ik heel erg vinden, ik ben echt gek op alles met fruit. Maar je kunt natuurlijk niet anders.

Zulke dingen als vitaminetekort ga je pas op lange termijn missen.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 okt 2006 20:44

Allergisch voor fruit! Oh, dat zou ik heel erg vinden, ik ben echt gek op alles met fruit. Maar je kunt natuurlijk niet anders.

Fruit uit blik kan ik wel verdragen maar das zeker niet zo gezond?!?
En bananen als enige wel maar als je daar veel van eet raak je nogal verstopt he?! :?

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 24 okt 2006 20:56

Ik slik iedere dag pillen tegen mn acne, of het helpt? I don't know...

Goed idee trouwens, ik moet ze voor vandaag nog innemen...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 okt 2006 20:57

marma schreef:

Fruit uit blik kan ik wel verdragen maar das zeker niet zo gezond?!?
En bananen als enige wel maar als je daar veel van eet raak je nogal verstopt he?! :?
Hoe kan het dat je fruit uit blik wel kunt verdragen en niet vers? Wat apart! (ik zeg niet dat ik je niet geloof)

En bananen zijn erg gezond, 1 per dag kan sowieso geen kwaad.

Van: http://www.vitamine-info.nl/faq/bewaren_en_bereiden#pn132

Zitten er in fruit uit blik evenveel vitamines als in vers fruit?

Fruit verliest door het inblikken vooral vitamine C. Hoeveel is afhankelijk van de productiemethode. In 100 gram verse aardbeien zit ongeveer 60 milligram vitamine C, in 100 gram aardbeien uit blik nog maar de helft. Ook bij andere vruchten halveert het inblikken de hoeveelheid vitamine C. Ananas gaat van 25 milligram naar 13 milligram vitamine C per 100 gram. De vitamine C in mandarijnen gaat terug van 30 milligram naar 15 milligram per 100 gram.

Terug naar “Archief”