Moderator: Moderafo's
Goede voeding schijnt ook de kans op kanker te verminderen. Wat niet helemaal waterdicht bewezen is.Jort schreef:nee is geen zooi, in een goed vitaminepreparaat zitten ook andere goede stoffen zoals selenium, wat de kans op kanker schijnt te verminderen.
Dan eet je wat meer groenten en fruit.Bloemenkind schreef:Tenzij je ziek bent, gestresst, zwanger, veel sport, je lichaam je voedsel niet goed opneemt, ...
Er zijn verschillende oorzaken waardoor je, al dan niet tijdelijk, een verhoogde vitaminen- en mineralenbehoefte kunt hebben.
Die 2 ons groenten en 2 ons fruit zijn gemiddelden, maar welk mens is nou gemiddeld?
L'être extraterrestre schreef:Dan eet je wat meer groenten en fruit.Bloemenkind schreef:Tenzij je ziek bent, gestresst, zwanger, veel sport, je lichaam je voedsel niet goed opneemt, ...
Er zijn verschillende oorzaken waardoor je, al dan niet tijdelijk, een verhoogde vitaminen- en mineralenbehoefte kunt hebben.
Die 2 ons groenten en 2 ons fruit zijn gemiddelden, maar welk mens is nou gemiddeld?
Jah, nu heb je het inderdaad over uitzondering. Ik MOET bijvoorbeeld calcium met vitamine D slikken, 1 of 2 per dag, dat behoort tot mijn standaard medicijnen.rosalie83 schreef:Soms heb je van 1 bepaalde stof gewoon echt veel meer nodig. Daarvoor zou je dan bij wijze van spreken 40 sinaasappels op een dag moeten eten. Het gaat soms echt over dat soort aantallen. En als het met 1 tablet per dag is opgelost, is dat wel net zo fijn he!
Allergisch voor fruit! Oh, dat zou ik heel erg vinden, ik ben echt gek op alles met fruit. Maar je kunt natuurlijk niet anders.marma schreef:Ik heb altijd het idee dat die vitaminepillen maar geldklopperij zijn.
Ik eet nooit fruit omdat ik er allergisch voor ben en eet ook nooit vitaminepillen. En toch ben ik (zover ik weet) wel gezond!
Hoe kan het dat je fruit uit blik wel kunt verdragen en niet vers? Wat apart! (ik zeg niet dat ik je niet geloof)marma schreef:Allergisch voor fruit! Oh, dat zou ik heel erg vinden, ik ben echt gek op alles met fruit. Maar je kunt natuurlijk niet anders.
Fruit uit blik kan ik wel verdragen maar das zeker niet zo gezond?!?
En bananen als enige wel maar als je daar veel van eet raak je nogal verstopt he?!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten