Moderator: Moderafo's
Over badmode
Op het strand aan het meer draagt nagenoeg iedere vrouw een bikini. Ze beginnen er al mee als kleine meisjes die net borsten krijgen; de enige dames die zich nog in badpakken hullen zijn moeders met dikke buiken en her en der een onzeker pubermeisje.
Ik krijg een ongemakkelijk gevoel van al die bikini's en ik heb mijn afgelopen vakantie de tijd genomen om deze materie eens te overdenken. Als heteroseksuele man in de bloei van zijn leven vind ik het prima, al die blote buiken. En ik snap op zich ook wel dat als je armen en benen moeten bruinen, dat een rugtint en een buiktint dan net zo goed gewenst kunnen zijn. Maar dat legt nog niet uit waarom werkelijk iedereen en z'n hond zo'n ding draagt. 'Het is een trend', zegt men dan. Daarom voel ik me ongemakkelijk: tien jaar geleden werden er veel meer badpakken gedragen. Of nee, dat is het niet. Wat me zorgen baart is dat niemand er stil bij lijkt te staan. Dat niemand zich afvraagt: waarom doen we dit? Waarom is het badpak in de kast verdwenen en dragen we nu een bikini?
Het heeft amper zin om de zaak te ontleden. Ten eerste is er de functionaliteitskwestie: bikini's zijn bloter en dus vangt je huid meer zonnestralen. Ten tweede: als je zo bloot bent, ben je ook seksueel aantrekkelijker voor je medestrandbezoeker. Ik vraag me wel eens af: is dat de wens van de bikinidrager of is het een toevallige bijkomstigheid?
Uit langdurig bikini-onderzoek blijkt uiteindelijk dat bikini's vooral steeds meer gedragen worden omdat er steeds meer bikini's gedragen worden. Nadat de bikini over een kritiek punt was, was er geen stoppen meer aan. Tot de volgende badmodetrend de kop opsteekt en er weer niemand nadenkt over de implicaties qua functionaliteit en seksualiteit.
Wat wil ik nu eigenlijk zeggen? Misschien dat het wonderlijk is hoe dat oude vertrouwde badpak ineens een symbool is geworden van de topzware, preutse vrouw. Of wat dacht je van de speedo, alias de homozwembroek
Ik heb eerder de opmerking gemaakt dat je er in een badpak uitdagender uit kan zien dan in een bikini. (...) Topless-lopenden en string-dragen zullen dat misschien bekrompen vinden, maar dat is hun zaak.
Ik zeg dus niet dat er iets mis mee is om een vrouw als mooi te ervaren. Maar mijn ervaring als ik naar een jongen kijkt en ik denk: goh , mooi staat voor mij niet gelijk als ik daadwerkelijk seksuele gevoelens krijg bij het zien van een jongen in bepaalde context.
Niet dat ik niet weet wat er is maar let er op dat verandert en is in onchristelijke kringen het niet teveel op sex gericht ! dus door geslagen!!!!?
ik ben persoonlijk van mening dat je kleding niet zomaar tot het taboe moet schuiven! je hebt in de wereld een plaats maar je moet niet eensgezind zijn met de wereld! dus
Eerbiedt houdt volgens mij in dat je je lichaam niet verlijdelijk aankleed
En anderen niet mag verleiden!!
Draaid het alleen om sexy uiterlijk? heb je dan wat aan het stand te zoeken?? mag je daar dan zijn!
columbus schreef:er word in deze topic vaak aangemerkt of opgemerkt dat mannen haast automatisch opgewonden zouden worden van vrouwen in bikini. daar geloof ik niet in, zelf kan ik me niet voorstellen dat je een erectie krijgt als je op strand loopt en je ziet een mooie vrouw in bikini.
dat er mannen zijn die dat wel hebben, zal best kunnen maar ik denk dat de meeste mannen toch wel zo nuchter zijn dat zoiets niet gebeurt.
Aragorn schreef:columbus schreef:er word in deze topic vaak aangemerkt of opgemerkt dat mannen haast automatisch opgewonden zouden worden van vrouwen in bikini. daar geloof ik niet in, zelf kan ik me niet voorstellen dat je een erectie krijgt als je op strand loopt en je ziet een mooie vrouw in bikini.
dat er mannen zijn die dat wel hebben, zal best kunnen maar ik denk dat de meeste mannen toch wel zo nuchter zijn dat zoiets niet gebeurt.
Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik bepaald niet opgewonden wordt van erg naakte vrouwen, eerder geldt: hoe minder naakt hoe eerder (tot op zekere hoogt uiteraard). Ik vind strings of topless dan ook totaal niet sexy ofzo, dus krijg er ook geen erectie van.
TheEdge schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, dus excuses als ik iets ga zeggen wat al gezegd is:
Geef je aanstoot, of is er kans dat je aanstoot gaat geven, doe het dan niet. Een bikini op Salou is niet wereldschokkend*. Misschien zelfs kuis...Maar in Turkije of op Bali - om maar wat te noemen - gaat wellicht een badpak al te ver, zeker als je je als christen profileert. Het zal het vooroordeel onder de plaatselijke bevolking over "de losbandigheid van westerlingen/christenen" alleen maar versterken.
Gewoon je verstand gebruiken dus, en bij twijfel een extra kledingsstuk aantrekken.![]()
* afgezien van de vraag of je als christen het uberhaupt kunt maken om daar je strandvakantie door te brengen...
Mariamagdalena schreef:Ja, dat viel mij dus ook op, dat Hollanders in een islamistisch land in korte broek op straat lopen, vrouwen ook, en in hempjes zonder mouwen, en dan maar zeuren als er iets met hun gebeurt...........
In een Islamitisch land gaan vrouwen alleen met hun voeten in zee, dan tillen ze hun rok ietsjes op. Ik heb nog nooit een islamitische vrouw in een badpak gezien. (in Marokko in ieder gevan niet)
Mariamagdalena schreef:Ja, dat viel mij dus ook op, dat Hollanders in een islamistisch land in korte broek op straat lopen, vrouwen ook, en in hempjes zonder mouwen, en dan maar zeuren als er iets met hun gebeurt...........
In een Islamitisch land gaan vrouwen alleen met hun voeten in zee, dan tillen ze hun rok ietsjes op. Ik heb nog nooit een islamitische vrouw in een badpak gezien. (in Marokko in ieder gevan niet)
chickie schreef:Mariamagdalena schreef:Ja, dat viel mij dus ook op, dat Hollanders in een islamistisch land in korte broek op straat lopen, vrouwen ook, en in hempjes zonder mouwen, en dan maar zeuren als er iets met hun gebeurt...........
En dat laatste vind ik dus een hele foute opmerking... Mannen hebben ALTIJD van je af te blijven. Bovendien is mijn ervaring dat ze daar toch al snel kwijlen als er een buitenlandse vrouw voorbij loopt, al loopt ze in coltrui en spijkerbroek. Zeker als je er een blond koppie boven hebt....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten