Moderator: Moderafo's
Dreamster schreef:Ik weet niet hoor....maar ik zing liever ritmisch, dat kan je meer met je hart! Het licht natuurlijk ook aan welke psalm, maar een kerkorgel vind ik eigenlijk niks...veel te zwaar (tonen, niet religie)
jas schreef:Dreamster schreef:Ik weet niet hoor....maar ik zing liever ritmisch, dat kan je meer met je hart! Het licht natuurlijk ook aan welke psalm, maar een kerkorgel vind ik eigenlijk niks...veel te zwaar (tonen, niet religie)
Gek dat het ineens zwaar wordt als het om een orgel gaat. Ik ben benieuwd hoe later de aankomende generatie lawaaidove kerkgangers daar tegen aan kijkt die hun hele leven bij een housebeat gezongen hebben.
Dreamster schreef:Ik weet niet hoor....maar ik zing liever ritmisch, dat kan je meer met je hart! Het licht natuurlijk ook aan welke psalm, maar een kerkorgel vind ik eigenlijk niks...veel te zwaar (tonen, niet religie)
Marnix schreef:Juist, dat vind ik ook. Er zijn zo ontzettend veel verschillende instrumenten. Waarom moeten we nou als kerken zeggen: We doen alleen een orgel... Waarom willen we 1 vast instrument hebben als we zoveel mogelijkheden hebben. Waarom varieren we niet wat meer?
De Ger.Gem heeft een aantal punten die gegrond zijn op een bepaalde uitleg van Gods Woord die onder traditie vallen maar ook een aantal dingen om zich te onderscheiden van de Katholieke Kerk, maar ik vind het ook wat krampachtig om aan die dingen te blijven hangen, maar de meerderheid van de mensen in de Ger.Gem vind het zo ook best en vind dat God zo ook geeerd wordt, ja ik vind ritmisch ook mooier (en met riffende gitaren, grunten en raggen nog mooierAangezien ik niet snap waarom het er is. De ger gem staat bol van traditie! En ik voel me er niet thuis. Het is dus niet zo dat k tege traditie ben (hap hap) Maar soms...grrr Embarassed
Raido schreef:De Ger.Gem heeft een aantal punten die gegrond zijn op een bepaalde uitleg van Gods Woord die onder traditie vallen maar ook een aantal dingen om zich te onderscheiden van de Katholieke Kerk, maar ik vind het ook wat krampachtig om aan die dingen te blijven hangen, maar de meerderheid van de mensen in de Ger.Gem vind het zo ook best en vind dat God zo ook geeerd wordt, ja ik vind ritmisch ook mooier (en met riffende gitaren, grunten en raggen nog mooierAangezien ik niet snap waarom het er is. De ger gem staat bol van traditie! En ik voel me er niet thuis. Het is dus niet zo dat k tege traditie ben (hap hap) Maar soms...grrr Embarassed)..
Maar als je het er niet mee eens bent, ga je toch gewoon naar een andere kerk die wel bij je aansluit? Ik doe het niet, ik heb wel van die puntjes van waarom zus of zo, maar om er om van de kerk af te geen neuh.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten