Wat zijn de vereisten van Jouw vriend(in)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2004 23:11

Vin schreef:Enne.. dat WO-niveau. Neem je daar een test voor af? Of mag ik een Doctor meenemen waar je me mee vergelijkt? Da's wel makkelijk dan. En heeft emotionele intelligentie er nog iets mee te maken of heb je zoiets van neuh als je maar WO niveau hebt mag je het karakter was een strijkplank hebben? En als ik dus WO niveau heb maar geen WO-papiertje, is dat theoretisch ook mogelijk? Of zou je Bill Gates ook afwijzen? Zou ik nadere informatie kunnen krijgen over je toetsingscriteria?

Haha, net als Mat Herben zeker. Dit heeft een HBO-opleiding gedaan, maar zegt in zijn werk het academisch werk-en denk niveau opgedaan te hebben en denkt dat dus ook in z'n CV op te kunnen nemen... :mrgreen:

Vin

Berichtdoor Vin » 25 feb 2004 23:20

Aragorn schreef:Haha, net als Mat Herben zeker. Die heeft een HBO-opleiding gedaan, maar zegt in zijn werk het academisch werk-en denk niveau opgedaan te hebben en denkt dat dus ook in z'n CV op te kunnen nemen... :mrgreen:

Ehm, maar dat is gewoon normale gang van zaken in het bedrijfsleven hoor. Of heeft hij dat op een wat manke manier in z'n CV gezet?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2004 23:51

Nou, ik weet niet of dat een normale gang van zaken is, ik vind het in ieder geval niet helemaal kloppen. Als je geen academische opleiding gevolgd hebt lijkt het me moeilijk hard te maken dat je over academisch denkniveau beschikt. Misschien wel in potentie, maar dat is toch iets dat je moet ontwikkelen en aanleren.

Vin

Berichtdoor Vin » 26 feb 2004 00:36

Aragorn schreef:Als je geen academische opleiding gevolgd hebt lijkt het me moeilijk hard te maken dat je over academisch denkniveau beschikt. Misschien wel in potentie, maar dat is toch iets dat je moet ontwikkelen en aanleren.

Dat klopt dat je dat moet ontwikkelen en leren. Net als dat je academisch niveau op de universiteit ontwikkeld, zo kun je, en doe je, dat ook tijdens je carriere. Dat is normaal gesproken redelijk makkelijk aantoonbaar, zeker ook zoals ik het heb ervaren. Misschien kijk je iets nog iets te veel tegen studies op, maar dat leer je nog wel af ;)

WE ZIJN HELEMAAL OFF TOPIC!
Mijn eisen: dat ze 't niet erg vind als ik soms off topic ga

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 26 feb 2004 00:51

Rapidootje schreef:Eisen:
Hij moet een levende relatie met God hebben, HBO of WO-niveau, humor, minstens even bijdehand zijn als ik (en dat is nou juist het probleem!), sociaal, lief voor kinderen, doorzettingsvermogen

Wel leuk:
Donker haar, donkere ogen, lang, sterk

Tja, ik ben HEM nog steeds niet tegengekomen geloof ik. En dat kan ook nog wel even duren met deze waslijst!
En als je maar aan de helft van de lijst voldoet :mrgreen:
tot het doorzettingsvermogen lukt het wel :wink:

[mocht deze post achteraf stom overkomen dan is dat omdat ik om 1 uur post :mrgreen:]
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 26 feb 2004 22:04

Rapidootje schreef:
Eisen:
Hij moet een levende relatie met God hebben, HBO of WO-niveau, humor, minstens even bijdehand zijn als ik (en dat is nou juist het probleem!), sociaal, lief voor kinderen, doorzettingsvermogen

Wel leuk:
Donker haar, donkere ogen, lang, sterk

Tja, ik ben HEM nog steeds niet tegengekomen geloof ik. En dat kan ook nog wel even duren met deze waslijst!

Kan je wel doorzettingsvermogen eisen als je dat zelf niet hebt?

Nou, bijdehand ben je in ieder geval :mrgreen:
En doorzettingsvermogen schijn ik zelf wel te hebben. Ik ben niet zo'n type die bij de eerste de beste tegenslag uit het veld geslagen is.

Enne.. dat WO-niveau. Neem je daar een test voor af? Of mag ik een Doctor meenemen waar je me mee vergelijkt? Da's wel makkelijk dan. En heeft emotionele intelligentie er nog iets mee te maken of heb je zoiets van neuh als je maar WO niveau hebt mag je het karakter was een strijkplank hebben? En als ik dus WO niveau heb maar geen WO-papiertje, is dat theoretisch ook mogelijk? Of zou je Bill Gates ook afwijzen? Zou ik nadere informatie kunnen krijgen over je toetsingscriteria?

Dat HBO/ WO-niveau gaat er vooral om dat ik een beetje fatsoenlijk met hem kan praten. Als ik uit m'n werk of uit college kom, wil ik wel tegen mijn man/vriend kunnen vertellen waar ik mee bezig geweest ben. Het is dan wel zo prettig als hij dat dan ook begrijpt.
Ik heb helemaal niks tegen op mensen die geen HBO/ WO-niveau hebben, ik heb ook genoeg vrienden die MBO doen, maar om daar mijn hele leven mee te delen... Ik denk dat dat allerlei problemen zou geven. Maar wie weet... Ik sluit nu nog niks uit.

En dat WO-papiertje is dus ook niet zo belangrijk. Het gaat er vooral om dat je een beetje 'op niveau' kunt praten, maar als ik probeer om dat uit te leggen komt dat waarschijnlijk weer arrogant over.

Bill Gates hoef ik sowieso niet. Ten eerste zal hij vast wel een relatie hebben. Daarnaast voldoet hij volgens mij niet aan mijn belangrijkste criterium (levende relatie met God) en ik zit niet te wachten op een miljardair. Rijke mensen zijn bijna nooit tevreden met wat ze hebben, en dat risico loop ik liever niet.

Als je nog meer interesse hebt in mijn toetsingscriteria mag je wel een pb-tje sturen hoor :)
Anyway, ik heb blauwe ogen dus ik val af.

Die donkere ogen was een leuk extraatje, geen vereiste. Er is nog hoop voor je :D
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 feb 2004 22:08

Rapidootje schreef:Rijke mensen zijn bijna nooit tevreden met wat ze hebben, en dat risico loop ik liever niet.

Ik kan me niet voorstellen dat hij niet tevreden is. Hij heeft zoveel dat het echt niet op te maken is. Hij kan de helft weggeven zonder dat het ook maar iets verschil maakt. (En hij geeft ook een hoop weg, of dat nu is uit liefdadigheid of om het imago, je kan het natuurlijk ook niet maken om zoveel te hebben en niets weg te geven)

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 26 feb 2004 22:14

Er zijn nog meer dingen in je leven waarover je ontevreden kan zijn, behalve over de hoeveelheid geld die je bezit :) .

En trouwens, Dagobert Duck heeft ook nooit genoeg, al barst z'n geldpakhuis uit z'n voegen :mrgreen:
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 feb 2004 22:29

Rapidootje schreef:Er zijn nog meer dingen in je leven waarover je ontevreden kan zijn, behalve over de hoeveelheid geld die je bezit :) .

Dat klopt, maar dat is niet iets dat voorbehouden is aan miljardairs.

En trouwens, Dagobert Duck heeft ook nooit genoeg, al barst z'n geldpakhuis uit z'n voegen

dat is dan ook niet voor niets een stripfiguur... :wink:

Vin

Berichtdoor Vin » 27 feb 2004 04:04

Rapidootje schreef:En dat WO-papiertje is dus ook niet zo belangrijk. Het gaat er vooral om dat je een beetje 'op niveau' kunt praten, maar als ik probeer om dat uit te leggen komt dat waarschijnlijk weer arrogant over.

Ik begrijp wat je bedoelt :D Het kwam niet arrogant over.

Rijke mensen zijn bijna nooit tevreden met wat ze hebben, en dat risico loop ik liever niet.

Haha inderdaad! 8)

Die donkere ogen was een leuk extraatje, geen vereiste. Er is nog hoop voor je :D

Ik kreeg zeker compensatiepunten voor bijdehand zijn? :oops:

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 feb 2004 21:02

De vereisten voor mijn vriend zijn:
1. het is belangrijk dat we met elkaar op niveau kunnen praten, dat we elkaar heel goed aanvoelen en begrijpen
2. het belangrijkste is dat hij heel LIEF is!!!!

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 27 feb 2004 22:00

Ik kreeg zeker compensatiepunten voor bijdehand zijn?

:mrgreen: Tuurlijk :mrgreen:
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 27 feb 2004 22:05

Rapidootje schreef:
Er zijn nog meer dingen in je leven waarover je ontevreden kan zijn, behalve over de hoeveelheid geld die je bezit .

Dat klopt, maar dat is niet iets dat voorbehouden is aan miljardairs.

Das waar. Maar over het algemeen zijn mensen die arm zijn vaak tevredener dan mensen die rijk zijn.

En trouwens, Dagobert Duck heeft ook nooit genoeg, al barst z'n geldpakhuis uit z'n voegen

dat is dan ook niet voor niets een stripfiguur...

...en een karikatuur van rijke mensen :wink:
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 feb 2004 22:42

Is het ook belangrijk dat je bepaalde gemeenschappelijke interesses hebt? Want het is volgens mij niet nodig om die te hebben om goed te kunnen praten, maar heb je die wel nodig als je een relatie hebt enzo?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 01 mar 2004 00:05

parkiet schreef:Is het ook belangrijk dat je bepaalde gemeenschappelijke interesses hebt? Want het is volgens mij niet nodig om die te hebben om goed te kunnen praten, maar heb je die wel nodig als je een relatie hebt enzo?
Hier ben ik het absoluut niet mee eens... sterker nog, ik wil het ontkennen.. als je geen gemeenschappelijke interesses hebt heb je juist vaak meer dingen om over te praten.. immers, het gras bij de buren is altijd groener en iemand anders zn interesses boeien een mens vaak meer dan je eigen dingen die je als normaal beschouwt.. maar das mijn mening :P
Bedshaped

Terug naar “Archief”