de ware kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 12:53

Weermannetje, zou je eens even op mijn vorige post in willen gaan?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 12:59

Marnix schreef:Tja dat kan. Het probleem is dat hij blijft roepen: Ik kan niet geloven... terwijl je dat kan als je het evangelie hebt gehoord en het wil aannemen. Petrus vertelde op de Pinksterdag ook het evangelie aan de Joden. Hij vertelde hun allemaal dat voor hun de belofte is (niet alleen voor de paar die daar waren die toevallig waren uitverkoren). De Joden vroegen Petrus: Wat moeten we doen?

Wat zei Petrus toen? Ga maar veel naar de synagoge, en hoop maar dat je door God bekeerd wordt? Nee, Petrus zei: Geloof, bekeer je en laat je dopen!

Geen onzin van: Tja, God moet het werk doen, dus je moet maar hopen dat ie je het uiteindelijk zal laten inzien. GELOOF HET! Bekeer je!

En die oproep probeer ik ook te doen aan Weermannetje.

Maar ik zit dan nog altijd met die tekst van dat niet tot Mij willen komen in mijn maag.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 13:03

Misschien is het een idee om een Weermannetjetopic te openen? Want de discussie gaat geloof ik in 5 topics over praktisch hetzelfde en we zouden het eigenlijk moeten hebben over de vraag of de ware kerk bestaat en zoja welke dat dan is..

Volgens mij bestaat deze in uiterlijke zin niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 13:22

Maar ik zit dan nog altijd met die tekst van dat niet tot Mij willen komen in mijn maag.

Juist... En waar kijk je dan vooral naar? Naar dat: Niemand kan tot God komen.... Daar leg je nadruk op. Maar Jezus zegt: Tenzij de Vader hem trekke. Waarom namen die 3000 mensen dat op de pinksterdag aan? Omdat God door die toespraak van Petrus hun trok. En daarom kun jij het ook aannemen, omdat God door mensen heen je het evangelie heeft verteld en dus al is begonnen met aan je te trekken. Daardoor kun je nu tot de Vader komen, doe dat dan, net als die mensen op de pinksterdag: Die zeiden niet: Ik kan niet tenzij God mij trekt, maar die zeiden: Ja, dat wil ik aannemen! Dat ging niet buiten het trekken van God om, maar dat was de reaktie op het feit dat God hen naar Zich toe trok. En dat doet Hij bij jou ook, de vraag is: Wil je dat dan ook aannemen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 13:58

Aragorn schreef:Misschien is het een idee om een Weermannetjetopic te openen? Want de discussie gaat geloof ik in 5 topics over praktisch hetzelfde en we zouden het eigenlijk moeten hebben over de vraag of de ware kerk bestaat en zoja welke dat dan is..

Volgens mij bestaat deze in uiterlijke zin niet.

Uiterlijk zeker niet. Er is niet 1 kerk in Nederland die kan zeggen dat hij de ware kerk is.

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 16 apr 2004 15:55

Rom. 14:4 schreef:Wie zijt gij, dat gij eens anders knecht oordeelt? Of hij staat of valt, gaat zijn eigen heer aan. Maar hij zal staande blijven, want de Here is bij machte hem vast te doen staan.

Als je wilt weten, wie er precies tot de ware kerk hoort, dan moet je maar eens goed opletten op het moment dat de schapen van de bokken gescheiden worden (Zie Mat. 25). Dan weet je ook Wie daarover oordeelt. Jij en ik in ieder geval niet!!

De ware kerk loopt door alle stromingen heen. Een heiden kan zich in iedere kerk vermommen als christen, zonder dat de anderen het merken. Ze kunnen zelfs op de preekstoel staan. God ziet het hart aan en wat ben ik blij, dat ik niet overgeleverd ben aan het oordeel van sommigen van jullie!!
The Lord is the Potter, not Harry!!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 18 apr 2004 12:10

Het vis NIET:

geleerd door door de Gereformeerde Belijdenis," zoals Herman Bavinck het zei.
Die de ware leer inhoudt:

De Heiligeb Geest: de Trooster, de Vermander en de Leraar

Een kerk die de geboden naast zich neerlegd of overtreed (al is het maar het 4e gebod° kan de gave der profetie en het getuigenis van nJezus niet hebben of zijn!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 apr 2004 18:29

Boudewijn schreef:Het vis NIET:

Een kerk die de geboden naast zich neerlegd of overtreed (al is het maar het 4e gebod° kan de gave der profetie en het getuigenis van nJezus niet hebben of zijn!
ironisch dan dat de gereformeerde kerken de gave der profetie niet hebben.....
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 18 apr 2004 20:26

Openbaring 12:17 Openbaring 14:12 en Openbaring 19:10

Openbaring 12
17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Openbaring 19
10 Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."

-Uit alle taal, stam, natie en volk- (En dus niet uit een speciale; individuele, denominatie)

Zo, vlak voordat de USA en het Vaticaan Geestelijke wetten en Burger wetten tot een samensmelting van Wereldse maatstaven van een One Woeld Order aan het formeren zijn, door oorlogsgeweld en roepende om vrede (dat volgens de Heiland hier op aarde nimmer bereikt zal worden) is het des te meer noodzakelijk dat de getrouwen van Crhistus, doen wat Deze in Openbaringen 14, voor de laatste maal, aan de mensheid wil laten zien. Haar bewijs zullen we vinden in de Ark van het Verbond, die zich reeds in de Hemel bevindt, veilig in Jezus armen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2004 23:55

Oja, Boudewijn wanneer was dat ook alweer, die One World Order en machtsovername door het Vaticaan en Bush (alstie dan nog president is..)?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 apr 2004 06:30

Godendag Aragorn,

Jezus zegt: Horende doof en Ziende blind. GOED luisteren naar wat Bush zegt (hij is één van de personen in het tot stdna brengen van de WWO) en GOED luisteren wat de Paus zegt, maar vooral GOED luisteren wat de Geest zegt. Dan is Daniël en zijn de Openbaringeh GOED te VERSTAAN!

Door het GEBREK aan kennis en de kennis der profetie, gaat MIJN VOLK VERLOREN! Vooral ook door TROUW te zijn aan de geboden!

Groet
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 19 apr 2004 06:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 apr 2004 06:30

Godendag Aragorn,

Jezus zegt: Horende doof en Ziende blind. GOED luisteren naar wat Bush zegt (hij is één van de personen in het tot stand brengen van de WWO) en GOED luisteren wat de Paus zegt, maar vooral GOED luisteren wat de Geest zegt. Dan is Daniël en zijn de Openbaringen GOED te VERSTAAN!
En kunnen we ons goed VOORBEREIDEN

Door het GEBREK aan kennis en de kennis der profetie, gaat MIJN VOLK VERLOREN! Vooral ook door TROUW te zijn aan de geboden!

Groet
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 19 apr 2004 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2004 13:56

Betrek dat nou eens op dit onderwerp dan... ik heb wat moeite met je reakties op dit odnerwerp te betrekken.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 08:30

Boudewijn schreef:Het vis NIET:

Ik denk dat je het laatste niet helemaal als criterium kunt nemen. Het is zeker waar dat dit naar de uiterlijke zin des woords niet mag gebeuren, maar aangezien alle mensen zondig zijn is het vrijwel onmogelijk om ons aan al de geboden Gods te houden. Ik denk dat het wel het streven moet zijn. En daaraan kun je de ware kerk ook herkennen. Die zullen altijd streven naar het hoogste goed. Zij zullen proberen naar al de geboden Gods volkomen te wandelen.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 apr 2004 09:20

Hallo Weermannetje!

Dank voor je reactie!

Openbaring 12:14 alsmede 14:12 en 19:10 maken duidelijk hoe en wanneer Jezus ons aan kan zien in de relatie tot dat wat daar staat. Maar dat er een volk is dat, het hoogste goed, op een waardevolle wijze datgene te openbaren, dat nodig is om de Christengemeenten (en de Heidenen) de boodschappen van o.a. de Drie-engelen te brengen, zal duidelijk zijn.
God verwacht van ons niet die Heiligheid die op een gelijke voet met Hem kan staan, maar datgen dat we kunnen onderhouden, dat kunnen we door de Heilige Geest.

Als we ons in een Leeuwenkuil bevinden, kunnen we dan laten zien dat we dan een (als voorbeeld) Daniël kunnen zijn.

Ik denk van wel, want ik spreek uit eigen ervaring, ondanks het feit dat ik niet zo heilig kan zijn als Jezus of Zin God en Vader.
Heilige boontjes bestaan niet en we zijn pas gered, als we vertrouwen op de Heiland, totdat we de poorten van het Hemelse Jeruzalem dorgegaan zijn en met Hem Avondmaal zullen hebben.

Gegroet

Terug naar “Archief”