Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Tja dat kan. Het probleem is dat hij blijft roepen: Ik kan niet geloven... terwijl je dat kan als je het evangelie hebt gehoord en het wil aannemen. Petrus vertelde op de Pinksterdag ook het evangelie aan de Joden. Hij vertelde hun allemaal dat voor hun de belofte is (niet alleen voor de paar die daar waren die toevallig waren uitverkoren). De Joden vroegen Petrus: Wat moeten we doen?
Wat zei Petrus toen? Ga maar veel naar de synagoge, en hoop maar dat je door God bekeerd wordt? Nee, Petrus zei: Geloof, bekeer je en laat je dopen!
Geen onzin van: Tja, God moet het werk doen, dus je moet maar hopen dat ie je het uiteindelijk zal laten inzien. GELOOF HET! Bekeer je!
En die oproep probeer ik ook te doen aan Weermannetje.
Maar ik zit dan nog altijd met die tekst van dat niet tot Mij willen komen in mijn maag.
Aragorn schreef:Misschien is het een idee om een Weermannetjetopic te openen? Want de discussie gaat geloof ik in 5 topics over praktisch hetzelfde en we zouden het eigenlijk moeten hebben over de vraag of de ware kerk bestaat en zoja welke dat dan is..
Volgens mij bestaat deze in uiterlijke zin niet.
Rom. 14:4 schreef:Wie zijt gij, dat gij eens anders knecht oordeelt? Of hij staat of valt, gaat zijn eigen heer aan. Maar hij zal staande blijven, want de Here is bij machte hem vast te doen staan.
ironisch dan dat de gereformeerde kerken de gave der profetie niet hebben.....Boudewijn schreef:Het vis NIET:
geleerd door door de Gereformeerde Belijdenis," zoals Herman Bavinck het zei.
Die de ware leer inhoudt:
De Heiligeb Geest: de Trooster, de Vermander en de Leraar
Een kerk die de geboden naast zich neerlegd of overtreed (al is het maar het 4e gebod° kan de gave der profetie en het getuigenis van nJezus niet hebben of zijn!
Boudewijn schreef:Het vis NIET:
geleerd door door de Gereformeerde Belijdenis," zoals Herman Bavinck het zei.
Die de ware leer inhoudt:
De Heiligeb Geest: de Trooster, de Vermander en de Leraar
Een kerk die de geboden naast zich neerlegd of overtreed (al is het maar het 4e gebod° kan de gave der profetie en het getuigenis van nJezus niet hebben of zijn!
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 50 gasten