mohamed schreef:Ik heb het niet over de heilige Geest, want de heilige Geest spreekt wijsheid en vraagt niet naar de bekende weg.
Dus de heilige Geest kan niet door mensen heen meer werken als ik aan een collega het Evangelie wil brengen?
'Allereerst nu dank ik mijn God door Jezus Christus voor u allen, omdat uw geloof in de hele wereld wordt verkondigd.' (Rom 1,18)
Het is Rom 8:1.
Daarnaast teksten in het geheel lezen is wat beter;
Vers 14 en 15;
14 Ik sta ten dienste van alle volken: van beschaafde en niet beschaafde, geletterde en ongeletterde, 15 en daarom is het mijn wens het evangelie ook aan u in Rome te verkondigen.
Apart dat in Rome dan nog niet eens het evangelie verkondigd is.
Amerika was waarschijnlijk ook nog niet eens ontdekt, maar het geloof zou wel in de hele wereld al verkondigd zijn.
'Al deze dingen nu zijn hun overkomen als voorbeelden voor ons, en ze zijn beschreven tot waarschuwing voor ons, over wie het einde van de eeuwen gekomen is.' (1 Kor 10,11)
Helaas kent je pastor deze teksten niet.
Die tekst; tja, ik zou het hele hoofdstuk eerst eens lezen i.p.v. teksten uit hun verband trekken en zonder controle plaatsen

Daarnaast weet ik niet hoe je erbij komt dat mijn pastor deze teksten niet kent??
Wij zijn een gemeenschap van slechts 25 personen waarbij we om de beurt de 'preek' doen.
Voor zover iemand dat wilt. Dus pastor bestaat bij ons niet.
Daarnaast heb ik heel erg veel kennis zelf door het Woord ontvangen. Biddend lezen.. Daar hoefde heus niet altijd een pastor/dominee voor aan de pas te komen.
Soms wel, maar na een vaak boeiende preek ga ik doorlezen om meer te ontdekken. Ik laat mij voeden door Zijn Woord.