Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Spons » 03 jun 2014 20:17

en voor degene die gewoon op youtube kunnen komen een filmpje van de omgeving daar waar ik heen hoop te gaan ! http://youtu.be/CiIbxNh7xVw

Als ik in de bergen loop , voel ik me rustig, klein , heel klein t.o.v. God en besef ik des te meer hoe mooi de schepping is !

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7972
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 03 jun 2014 20:21

Spons schreef:en voor degene die gewoon op youtube kunnen komen een filmpje van de omgeving daar waar ik heen hoop te gaan ! http://youtu.be/CiIbxNh7xVw

Als ik in de bergen loop , voel ik me rustig, klein , heel klein t.o.v. God en besef ik des te meer hoe mooi de schepping is !

Klopt. Dat heb ik nergens zo sterk al in een verstild Berglandschap.
Hoe groot de Schepper wel niet moet zijn blijft me verwonderen, terwijl ik in ons platte kikkerlandje veel meer moeite moet doen om Zijn grootheid te ontdekken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor LeChat » 12 jun 2014 17:14

@Liefie, in de Kampioen v/d ANWB stond trouwens recent een artikel over Praag.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mohamed

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mohamed » 12 jun 2014 18:28

LeChat schreef:@Liefie, in de Kampioen v/d ANWB stond trouwens recent een artikel over Praag.

Heb ik ook gelezen, het was dit artikel.

Mijn moeder en zus gaan dit jaar naar Tsjechië op vakantie, behalve pils en wat cultuur lijkt het mij weinig boeiend. Ik ga dan ook niet mee, maar als ik het zou kunnen betalen had ik dat wel gedaan.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Jess » 18 jun 2014 08:48

wat is het nut van op vakantie gaan? Kun je dat geld niet beter besteden? Armoe zat in de wereld. Waarom wil je het thuis zo geriefelijk mogelijk maken en dan ga je weg :roll:
Van te voren moeten er ineens nog allemaal aankopen gedaan worden voor de vakantie, hoe komt het dat je dan spullen nodig hebt die thuis niet nodig hebt? Milieubelastend om zoveel kilometers te verrijden om de zon onder te zien gaan in verwegistan terwijl je alleen eten en drinken en nachtrust nodig hebt. Vaak ligt het bed niet lekker en nog veel meer ongemakken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2014 11:08

Wat een frustratie in je posting. Hoe komt dat zo?

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Ruth2 » 18 jun 2014 11:19

Het is dat ik weleens wat anders van de wereld wil zien en heen en weer reizen op een dag een beetje teveel is, maar verder hoeft het op vakantie gaan niet zo nodig voor mij, idd: slecht slapende bedden, weinig comfort, wil je meer, betaal je meestal de hoofdprijs, de extra dingen die aangeschaft moeten worden voor 1,2,3 weken enz.

Dat is geen frustratie, dat zijn gewoon de feiten!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2014 11:25

Ik heb nog nooit spullen voor de vakantie gekocht, extra. Ik denk altijd je kan (bijna) alles kopen mocht je iets nodig hebben, ook als je thuis bent. Dus ik zie geen verschil.

Wij willen volgend jaar misschien naar Canada, familie bezoeken. En ja dan betaal je wel de hoofdprijs maar dat is voor mij wel heel veel waard.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Lock&Stock » 18 jun 2014 13:39

Jess schreef:wat is het nut van op vakantie gaan? Kun je dat geld niet beter besteden? Armoe zat in de wereld. Waarom wil je het thuis zo geriefelijk mogelijk maken en dan ga je weg :roll:
Van te voren moeten er ineens nog allemaal aankopen gedaan worden voor de vakantie, hoe komt het dat je dan spullen nodig hebt die thuis niet nodig hebt? Milieubelastend om zoveel kilometers te verrijden om de zon onder te zien gaan in verwegistan terwijl je alleen eten en drinken en nachtrust nodig hebt. Vaak ligt het bed niet lekker en nog veel meer ongemakken.


Tjeming wat een zure reactie zeg..

Wat het nut is? Poe hey, heb je even? Mooie plekken ontdekken, andere culturen leren kennen, je horizon verbreden, uitdiepen van je algemene ontwikkeling, uitrusten, ontspannen, avonturen beleven en nog zo veel meer. En wellicht voor christenen; het zien en ervaren van de schepping?

En armoe zat inderdaad, daar kan vakantie ook helpen. Ik ben meerdere keren in Afrika op vakantie geweest en die centen die ik daar heb uitgegeven hebben ook een heel klein beetje geholpen daar wat extra monden te voeren.

En alleen eten, drinken en nachtrust nodig? Jij hebt verder niets nodig? Je hebt geen hobby's? Passies? Interesses? Jij wordt wakker, eet, gaat weer slapen en that's it? Klinkt eerlijk gezegd extreem saai.

Ruth2 schreef:Dat is geen frustratie, dat zijn gewoon de feiten!


Als je van die kant en klaar vakantie's bij een Arke of Sunweb regelt wel ja. Beetje moeite er voor doen en je slaapt prinsheerlijk hoor.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor ajl » 18 jun 2014 13:46

Goede bedden op vakantie ben ik ook nog niet tegen gekomen, maar het voordeel is wel dat je er echt even uit bent. Thuis gaat de schoonmaak en alle regeldingen toch gewoon nog door. De afgelopen jaren zijn wij door omstandigheden ook niet op vakantie geweest, maar ik kijk er dit jaar echt naar uit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2014 13:49

Jess schreef:wat is het nut van op vakantie gaan? Kun je dat geld niet beter besteden? Armoe zat in de wereld. Waarom wil je het thuis zo geriefelijk mogelijk maken en dan ga je weg :roll:
Van te voren moeten er ineens nog allemaal aankopen gedaan worden voor de vakantie, hoe komt het dat je dan spullen nodig hebt die thuis niet nodig hebt? Milieubelastend om zoveel kilometers te verrijden om de zon onder te zien gaan in verwegistan terwijl je alleen eten en drinken en nachtrust nodig hebt. Vaak ligt het bed niet lekker en nog veel meer ongemakken.

Helemaal eens Jess.
Wij zitten hier met dure spaarlampen (die bij het kapot springen daarvan gevaarlijke dampen verspreiden), scheiden het afval, doen van alles aan het milieu, maar als ik omhoog kijk, komt er elk kwartier een vervuilend kerosinemonster overvliegen.
Vroeger ging je een weekje naar de Veluwe, of Zeeland. Maar tegenwoordig tel je niet meer meer vol mee als je niet minstens een keer door de bergen van Bhutan bent getrokken, of naar een eiland in Thailand bent geweest.
Zogenaamd allemaal lol en jolijt, maar de diarree, het tot vellens toe verbranden, de vieze beesten, worden verzwegen.
Mijn vriendin en haar man komen net terug uit Egypte, ze zaten in een hotel vol Russen.
Nog nooit zo'n rotvakantie gehad, aldus haar.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Lock&Stock » 18 jun 2014 13:54

schelpje3 schreef:Helemaal eens Jess.
Wij zitten hier met dure spaarlampen (die bij het kapot springen daarvan gevaarlijke dampen verspreiden), scheiden het afval, doen van alles aan het milieu, maar als ik omhoog kijk, komt er elk kwartier een vervuilend kerosinemonster overvliegen.


Vliegen is tegenwoordig erg schoon, vergeleken met bijvoorbeeld bus of auto vakanties....


schelpje3 schreef:Vroeger ging je een weekje naar de Veluwe, of Zeeland. Maar tegenwoordig tel je niet meer meer vol mee als je niet minstens een keer door de bergen van Bhutan bent getrokken, of naar een eiland in Thailand bent geweest.


Ik reis ver niet omdat ik mee wil tellen maar omdat ik gewoon wat wil zien van deze wereld. Maar goed, ondertussen weet ik al dat inlevingsvermogen niet je sterkste kant is.. ;)

schelpje3 schreef:Zogenaamd allemaal lol en jolijt, maar de diarree, het tot vellens toe verbranden, de vieze beesten, worden verzwegen.


Wahahaha, wordt niet verzwegen maar hoort er gewoon bij. En trouwens, die diarree is prima te vermijden als je een beetje op let. En anders paar Loperamide naar binnen gooien en niets aan het handje.

schelpje3 schreef:Mijn vriendin en haar man komen net terug uit Egypte, ze zaten in een hotel vol Russen.
Nog nooit zo'n rotvakantie gehad, aldus haar.


Haha, tja als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten is dat natuurlijk wel je eigen schuld...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 18 jun 2014 13:56

schelpje3 schreef:Zogenaamd allemaal lol en jolijt, maar de diarree, het tot vellens toe verbranden, de vieze beesten, worden verzwegen.
Mijn vriendin en haar man komen net terug uit Egypte, ze zaten in een hotel vol Russen.
Nog nooit zo'n rotvakantie gehad, aldus haar.


je moet ook wel een beetje nadenken voordat je boekt natuurlijk.
Wie het goedkoopste wil, moet niet zeuren.
En wie na 40 jaar zonnebrandcreme nog niet weet dat je verbranden kunt, die verdient het om te verbranden.
Hoe ongelofelijk dom moet je zijn?Een keertje het nieuws aanzeteten en je weet dat Egypte even niet zo interessant is.
Ik begrijpt dat Russen een mindere soort zijn als Nederlanders.
Wel eens in een Hotel gezeten met alleen maar nederlanders,
Of israeliers?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2014 14:00

Weleens op vakantie geweest in Rusland? Nou het grootste deel van de Russen zijn erg onbeschoft. Mijn schoonzus beaamd dat helaas ook. Ellebogen werk. :-&

Lock&Stock

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Lock&Stock » 18 jun 2014 14:02

Evelien schreef:Weleens op vakantie geweest in Rusland? Nou het grootste deel van de Russen zijn erg onbeschoft. Mijn schoonzus beaamd dat helaas ook. Ellebogen werk. :-&


Vriend van mij doet veel zaken in Rusland en Turkmenistan en die is ook redelijk klaar met Russen. Daarnaast kan hij niet tegen sterke drank en dat is schijnbaar bij het sluiten van een deal toch een nadeel haha (er moet immers vodka gedronken worden).


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten