Troonsafstand Koningin Beatrix

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2013 21:57

.....en dat komt natuurlijk allemaal door koningin Beatrix :roll: :roll:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 mar 2013 22:15

Ah, en jij hebt natuurlijk al je excuses gemaakt aan iedere Afrikaan die je bent tegengekomen? Dat is toch het minste wat ik van je verwacht....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 22 mar 2013 22:44

Katlheen schreef:Ah, en jij hebt natuurlijk al je excuses gemaakt aan iedere Afrikaan die je bent tegengekomen? Dat is toch het minste wat ik van je verwacht....

De kerken hier hebben gelukkig hun spijt betuigd, ja.
Uiteindelijk.
Maar eigenlijk noemen ze me nog steeds ''boss''....

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 22 mar 2013 22:59

schelpje3 schreef:.....en dat komt natuurlijk allemaal door koningin Beatrix :roll: :roll:

Domme opmerking.
Haar enorme vermogen is grotendeels opgebracht door de slavenhandel en wat daar uit voortvloeide.
De gouden eeuw, weet je nog?
Die eeuw dat het zo goed ging met Nederland, volgens de kerk omdat we zo vroom waren.
De geschiedenisboeken leren anders, het tegendeel bijna,
Uitbuiting, kolonialisme en de VOC hebben de 8 miljard waarop de familie zit, grotendeels bijeengebracht.
Tabak, suiker en goud.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2013 08:42

Kun je dat aantonen middels historische bronnen die wetenschappelijk valide zijn?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 23 mar 2013 10:00

@Boer....De kerken hebben sorry gezegd? Aangezien jij op ieder kerkgenootschap wel wat hebt aan te merken, en derhalve vooral van de zijlijn roeptoetert, concludeer ik dat jij nog steeds geen sorry hebt gezegd [-X

Slavernij etc. Je zou je er eens in moeten verdiepen. Veelal werden slaven door collega inboorlingen verkocht. Het moderne koningshuis gaat terug naar begin 1800, de tijd net na Napoleon. Laat ik nu toch denken dat de Gouden Eeuw daar een stuk voor zat. En de VOC was de eerste multinational, opgericht door zakenmensen in de tijd dat Nederland een Republiek was. (de ironie). Om dan het koningshuis te beschuldigen van ongekende rijkdom op basis van uitbuiting van slaven, is kolder van de eerste lijn.

Vooruit, nog een conspiracy theorietje dan: Het hele christendom is een farce. Het was een slim opgezet plan van Keizer Nero. Paulus was niets anders dan een ingehuurde infiltrant. Nero heeft oude godsdiensten gecombineerd, en daar een "uniek" verhaal bij verzonnen. De wetenschap dat onderdrukte mensen wat harder hun eigen sprookjes geloven, deed de rest....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mar 2013 10:14

Katlheen schreef:@Boer....De kerken hebben sorry gezegd? Aangezien jij op ieder kerkgenootschap wel wat hebt aan te merken, en derhalve vooral van de zijlijn roeptoetert, concludeer ik dat jij nog steeds geen sorry hebt gezegd [-X

Slavernij etc. Je zou je er eens in moeten verdiepen. Veelal werden slaven door collega inboorlingen verkocht. Het moderne koningshuis gaat terug naar begin 1800, de tijd net na Napoleon. Laat ik nu toch denken dat de Gouden Eeuw daar een stuk voor zat. En de VOC was de eerste multinational, opgericht door zakenmensen in de tijd dat Nederland een Republiek was. (de ironie). Om dan het koningshuis te beschuldigen van ongekende rijkdom op basis van uitbuiting van slaven, is kolder van de eerste lijn.

Vooruit, nog een conspiracy theorietje dan: Het hele christendom is een farce. Het was een slim opgezet plan van Keizer Nero. Paulus was niets anders dan een ingehuurde infiltrant. Nero heeft oude godsdiensten gecombineerd, en daar een "uniek" verhaal bij verzonnen. De wetenschap dat onderdrukte mensen wat harder hun eigen sprookjes geloven, deed de rest....

volgens mij haal je 2 dingen helemaal door elkaar, die niets maar dan ook niets met elkaar te maken hebben.
Gouden koets wel eens bekeken?

http://georgeknightlang.files.wordpress ... en-425.jpg

Maar zeg jij mij eens waar de miljarden van Beatrix dan wel vandaan komen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2013 10:37

Het koningshuis was in de negentiende eeuw een van de armste koningshuizen van Europa. Er moesten diverse kostbaarheden die er dan nog wel waren, worden verkocht. Hare Majesteit heeft een paar aandelen van Shell en gelet op de steeds verder stijgende prijs van aardolie, mede dankzij de toenemende vraag in de BRICS-landen, zal de winst van Shell niet snel imploderen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 23 mar 2013 10:48

boer schreef:volgens mij haal je 2 dingen helemaal door elkaar, die niets maar dan ook niets met elkaar te maken hebben.
Gouden koets wel eens bekeken?

http://georgeknightlang.files.wordpress ... en-425.jpg

Maar zeg jij mij eens waar de miljarden van Beatrix dan wel vandaan komen?

Besef jij wel dat je een kwaad gerucht aan het verspreiden bent zonder dat je een bewijs hebt? Roddels over de vleet met allerlei wazige internetsites. Jij wijst anderen er altijd zo graag op dat ze niet bijbels zouden zijn volgens jou, maar wat jij doet gaat zeker tegen de Schrift in.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2013 11:17

Het is toch wat, heb je meer dan 30 jaar vrijwel je hele privé leven opgegeven om koningin te zijn van een natie die graag een koningshuis heeft. Heb je je met hart en ziel ingezet voor de belangen van deze natie.... en dan krijg je bakken met stront over je uitgekieperd door een persoon die voor Nederland waarschijnlijk nog nooit wat betekend heeft.

Ik ben geen groot liefhebber van de monarchie, maar zelfs mij is dat wat te gortig. Arme koningin.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2013 11:30

Ik denk dat we met Beatrix een van de meest capabele staatshoofden uit de vaderlandse geschiedenis hebben gehad.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mar 2013 12:18

Faramir schreef:Het is toch wat, heb je meer dan 30 jaar vrijwel je hele privé leven opgegeven om koningin te zijn van een natie die graag een koningshuis heeft. Heb je je met hart en ziel ingezet voor de belangen van deze natie.... en dan krijg je bakken met stront over je uitgekieperd door een persoon die voor Nederland waarschijnlijk nog nooit wat betekend heeft.

Ik ben geen groot liefhebber van de monarchie, maar zelfs mij is dat wat te gortig. Arme koningin.

prive leven opgegeven??
Whahaha, er zijn maar weinig mensen waar zo weinig van bekend is als van Beatrix, volgens mij.
Een paar uurtjes fotosessies per jaar houdt de schaapjes semi-informed over uiterlijkheden, maar verder weet je niets.
Ja dat ze naar Bilderberg conferenties gaat.
En je weet (hopelijk) wat dat inhoudt.
Wat ik voor nederland betekend heb, heeft hier weinig mee te maken.
maar ik snap je frustratie.
mensen worden altijd boos als ze weten dat ze slechte tegenargumenten hebben.
Verder vraag ik me alleen af waar de miljarden anders vandaan zouden komen, hoor.
Mag dat misschien nog?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 mar 2013 12:48

Optimatus schreef:Ik denk dat we met Beatrix een van de meest capabele staatshoofden uit de vaderlandse geschiedenis hebben gehad.

Dat denk ik dus ook. En ga niet voorbij aan haar persoonlijke verdriet.
Een man die depressief wordt, dan een ernstige ziekte en hij overlijdt.
Haar moeder wordt dement, overlijdt.
Haar vader overlijdt.
Haar zeer geliefde zoon, raakt in een coma, waar hij niet meer uit komt. Familieleden, die een verkeerde partnerkeuze maken.
De bakken vuiligheid in de media en op sommige fora :-& gelukkig heeft ze geen tijd om de fora te lezen.
Heel weinig privé, van alles ligt binnen de kortste keren op straat, met commentaar van "deskundigen".
Roddel en achterklap, halve waarheden, suggestieve opmerkingen.
En dan zo rechtop blijven lopen en een hartelijke glimlach op je gezicht houden.
Vraag maar eens aan de mensen die een verschrikkelijke ramp hebben meegemaakt, wat het hen deed toen de koningin direct kwam, of het nu op zondagavond was (Bijlmerramp) of op een gewone doordeweekse dag, ze kwam, ze troostte en leed mee.
Zelfs mensen die tegen de monarchie stemmen, hebben diep respect voor haar. Ze zouden haar wel als president kiezen, bij wijze van spreken.

Ik hoop dat al die rotopmerkingen en links naar allerlei vage sites eens achterwege kunnen blijven hier.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mar 2013 13:02

Optimatus schreef:Het koningshuis was in de negentiende eeuw een van de armste koningshuizen van Europa. Er moesten diverse kostbaarheden die er dan nog wel waren, worden verkocht. Hare Majesteit heeft een paar aandelen van Shell en gelet op de steeds verder stijgende prijs van aardolie, mede dankzij de toenemende vraag in de BRICS-landen, zal de winst van Shell niet snel imploderen.

Ja die aandelen in Shell leggen geen windeieren.
Dat verklaart ook de dikke vriendschap met de Saoedi's en Dubai etc, waar slavernij (filipino's etc) nog aan de orde van de dag is.
Het bezit van een bijbel levert er gevangenisstraf op en de verspreiding ervan de doodstraf.
daar kon.Beatrix wel eens over gehoord?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2013 13:13

schelpje3 schreef:Ik hoop dat al die rotopmerkingen en links naar allerlei vage sites eens achterwege kunnen blijven hier.

Ik ben het van harte eens met je verhaal. Wellicht is het het beste om lieden die dit gedrag vertonen gewoon te negeren.

Terug naar “Archief”