Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sophie77 » 10 dec 2012 14:25

@Evelien: Kreunen vind ik altijd eng bij kleintjes, dan bel ik al heel snel de huisarts (terwijl ik dat normaal gesproken helemaal niet snel doe). Hopelijk knapt hij snel op!

@Dippie: Gefeliciteerd met je dochter!

Vervelend hoor, al die zieken! Bij onze peuter speelt de bronchitis op; we zijn weer begonnen met puffen. Meestal gaat het dan de volgende dag beter, dus daar ga ik nu ook even vanuit. Verder hebben we de laatste maand wel 3 soorten griep in huis gehad, ik hoop dat het nu verder even onze deur voorbij gaat ...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 dec 2012 14:30

Hier idem, vooral de jongste was 2 weken lang ziek, kreeg alles achter elkaar ( verkoudheid, longen vol, buikgriep) uiteindelijk geeindigd met keel-oorontsteking en weer benauwd. Nu nog niet helemaal fit en wij puffen gewoon door.

@ evelien kreunen vind ik ook eng bij die kleintjes en ik zou ook de ha bellen, helemaal als ze niet drinken.

@ dippie gefeliciteerd met je dochter!
Laatst gewijzigd door ajl op 10 dec 2012 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 dec 2012 14:44

Ja, heb de HA al gebeld. Die geeft aan dat het een virusje is. Tsja.. ik weet het ook niet.
Omdat hij kreunde had ik ook gebeld.. maar daar zeggen ze niks over.
Het maakt me gewoon onzeker, vooral omdat hij niet echt opknapt.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 10 dec 2012 15:46

Idd, kreunen lijkt me wel iets om voor aan de bel te trekken. Raar dat ze daar niets over zeggen.

Hier ook alleen maar zieke kindjes, het blijft maar door gaan. Verkoudheid, griep, waterpokken, verkoudheid. En dat zelfde ook bij E. en die heeft nu inmiddels de waterpokken , echt zielig, zit het liefste de hele tijd bij je.
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 10 dec 2012 17:20

Hier is de oudste ook al een paar dagen ziek. Hoge koorts (steeds rond de 40), achter in zn keel in alles dik/opgezwollen (van de 'buitenkant' ziet het zelf dik), hij zit onder uitslag/ vlekken, heeft witte tong. Wat het precies is weet ik niet maar reden genoeg om hem vandaag niet naar school te doen. En daar is meneertje de hele dag chagrijnig om... ;-)!
't Is wel een makkelijke zieke: slaapt veel, kleurt/ leest/ luistert verhaaltjes, speelt soms wel even. Scheelt voor jezelf enorm. Hopelijk knapt hij gauw weer op.
Hoor van heel veel zieke kindjes om mij heen, ja. Las in de nieuwsbrief dat er kinkhoest en waterpokken heerst op school. In elke klas zijn er wel wat zieke kindjes.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 dec 2012 20:00

de 'r' zit overal al goed in de maand zo te lezen! Hopelijk knappen alle zieke kinderen snel weer op!

@ dippie; snapte V. iets van haar verjaardag?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 dec 2012 20:30

Juffiejuf, neehoor ;-) M wel? Ze kon wel handjes geven en deed al maanden dr handjes in de lucht als je hieperdepiep zei, maar verder snapte ze er niet veel van denk ik ;-) Ze vond de cadeautjes wel leuk en je zag ze wel naar de visite kijken die binnenkwam van; heb je ook iets moois voor me? :-)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2012 08:35

Hier snapte S. er ook niks van toen hij 1 werd. Hij begreep niet zo goed wat hij met kadootjes moest.
Vorige week kreeg hij een sinterklaaskadootje en hij begon het uit te pakken, wij echt helemaal verbaasd. Hij gaf de stukjes inpakpapier aan ons en ging weer gretig verder met uitpakken. Zo schattig om te zien.

Gelukkig hier een goede nacht gehad. S. lag er om kwart over 7 in (gisteravond) en heb hem 1 keer horen kreunen/huilen in z'n slaap en heeft geslapen tot half 4. Heeft een flesje drinken op en geslapen tot 7 uur.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 dec 2012 09:00

fijn dat jullie een goede nacht hadden, Evelien, hopen dat je ventje snel weer de oude is.
Gefeliciteerd Dippie, ook hier maar even :)

Die eerste verjaardag is vaak leuker voor de familie dan voor het kind zelf idd ;) Hier snapte ze Sinterklaas zelfs niet eens. Er stond een bak kruidnoten die iemand had gekregen en daar hing ze de hele tijd boven, en maar graaien. Niet eten, maar gewoon erdoor heen met haar handen. De cadeautjes interesseerden haar weinig :D

Jurian heeft zijn eerste doos lego gekregen, van mijn broertje. Daar spelen ze samen bij mijn ouders thuis vaak mee, dus mijn broertje wilde symbolisch de eerste doos geven :D Jurian is er zo blij mee. Voor zijn verjaardag krijg hij van ons ook een doos, dan kan hij voorlopig vooruit. Zodra zijn nieuwe kamer af is, want beneden ermee spelen is niks, zijn zus maakt alles kapot.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 dec 2012 11:15

MissF schreef:Jurian heeft zijn eerste doos lego gekregen, van mijn broertje. Daar spelen ze samen bij mijn ouders thuis vaak mee, dus mijn broertje wilde symbolisch de eerste doos geven :D Jurian is er zo blij mee. Voor zijn verjaardag krijg hij van ons ook een doos, dan kan hij voorlopig vooruit. Zodra zijn nieuwe kamer af is, want beneden ermee spelen is niks, zijn zus maakt alles kapot.

M is ook he-le-maal weg van Lego! Dus voor sinterklaas heeft hij lego gekregen en toen er een vriendin langskwam om de meisjes te bewonderen had ze voor M lego meegenomen. Zijn dag kon niet meer stuk. Dan neemt hij die zusjes wel voor lief ;)
Hier nog steeds ziekenboeg, manlief en de dames dit keer, M is vandaag weer naar school. Er schenen gisteren 10 kinderen uit zijn klas ziek te zijn geweest en z'n juf ook het hele weekend. Het gaat dus duidelijk het dorp rond! Hopelijk kan ik er aan ontsnappen 8-[

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2012 12:41

Hier hoorde ik gisteren ook dat het op t KDV ook al heerst. Dus ik ben ook benieuwd of wij ook nog ziek worden. S. is al sinds vrijdag ziek, hij heeft net weer gespuugd (helemaal over mij heen, dus allebei moeten verschonen) en sinds dien is hij erg huilerig/hangerig ik hoop maar niet dat hij suf wordt.

Beterschap Laura. Hopelijk krijg jij het niet.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 dec 2012 12:57

Beterschap met alle zieke kindjes! Wij ontspringen de dans tot nu toe nog gelukkig!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 dec 2012 13:10

Hier ook weer een ziek kind. De ab was gestopt sinds vrijdag en sindsdien weer koorts. Vandaag toch nog even naar de ha. Hij heeft nl al een maand koorts. Er heerst ook van alles.
Vannacht ook huilen, heb hem maar naast mij neergelegd. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar hij huilde zo klagelijk en tegen mij aan is hij stil. Dus konden wij samen slapen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 dec 2012 08:45

Laura, hoe is het met de ziekenboeg bij jullie?

Ajl, hoe gaat het met de jongste telg? nog bij de HA geweest?

Nou hier lijkt het wat beter te gaan. Maar gisteren was wel echt de piek, de hele dag veel slapen en weinig drinken en ook nog eens overgegeven.
Hij heeft vanochtend wat Brinta gegeten. En hij krijgt al weer praatjes.
Nog maar even rustig aan doen met eten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 dec 2012 10:14

Fijn dat hij weer wat beter is evelien! Hier gaat het de goede kant op. Gisteren wilde hij alleen maar tegen mij aanhangen, maar vanmorgen kletste hij alweer. Eten gaat nog niet denderend, maar ik geef hem veel gepureerd fruit en pap en dat komt weer op gang.

Terug naar “Archief”