Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Kvinna » 04 dec 2012 19:20

meribel schreef:
ja ergens natuurlijk :roll:
ik bedoel, ze mogen wel met elkaar praten toch? 2 lesbische vrouwen..misschien ook naast elkaar zitten in de kerk maar ik vind ook dat de ambstbroeders wel even thuis moeten checken of ze elk hun eigen slaapkamer hebben.

Dit is sarcastisch, hoop ik?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 dec 2012 08:54

Kvinna schreef:Dit is sarcastisch, hoop ik?

De reacties van meribel kennende denk ik van wel. 8)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 dec 2012 11:46

ja natuurlijk, mijn opmerking wel
die van boekenlezer niet helaas.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 dec 2012 12:16

Idd.
Ik begrijp steeds minder van de gedachte dat je andere gelovigen zou moeten uitsluiten van de sacramenten. Maar dat zal mijn verduisterde verstand wel zijn.

Riska

Berichtdoor Riska » 12 dec 2012 16:34

Boekenlezer schreef:Het moge toch duidelijk zijn dat je èrgens een grens moet leggen in het toelaten van mensen tot de sacramenten.
Het is mij altijd een raadsel geweest dat door een mens of een groep mensen bepaald wordt of iemand toegang heeft tot de sacramenten of niet.
De Heer heeft geen onderscheid gemaakt - Zijn verrader werd niet voordat brood en wijn gebroken en geschonken werd, weggestuurd door de Hem.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 18 jan 2013 14:51

Ik ben heerlijk op vakantie geweest en heb een tijdlang niets gevolgd en dus niet gereageerd. Ik zie dat Tante Pollewop behoorlijk tegengas heeft gegeven. Wat wordt er toch een hoop onzin verkondigd over homo's. Ik herhaal nog maar eens dat de meeste homo's niet bloot op bootjes staan. Ik ken er heel wat en de meeste zijn zo gewoon als wat. Wat zou het toch zijn dat deze mensen zo de maat genomen wordt in refokerken en daar niet alleen. Het lijkt wel of het erger wordt. Onlangs de paus nog weer in zijn hetze tegen het homohuwelijk. Of de opinie dat het gezinsleven in gevaar zou komen door homoseksualiteit (5% van de mensheid). Als er één zich nichterig gedraagt is hij het wel. Ik las ergens dat 50% van de rk clerus ook zo is trouwens.
In ons land wordt je er (nog) niet voor opgehangen, gestenigd of opgesloten, maar het moet niet meevallen om zoveel haat en onbegrip over je heen te krijgen louter en alleen om het feit dat je op het gelijke geslacht valt.
Maar gelukkig zijn er genoeg kerken (o.a. de mijne) waar je wel geaccepteerd wordt en gewaardeerd. Ook als je samenwoont en het bed deelt. De Bijbelteksten (daar hebben we het al genoeg over gehad) zijn inderdaad niet vleiend voor mannen die bij mannen liggen (voor vrouwen gaat dit blijkbaar niet op), maar Pollewop heeft helemaal gelijk als hij stelt dat die teksten tijd- en plaatsgebonden zijn en niet meer relevant. Andere vreemde teksten (in Lev. o.a.) nemen we ook niet serieus. Waarom deze dan wel?
Ik vergeet nog te noemen dat homorelaties in liefde en trouw in Bijbelse tijden blijkbaar niet voorkwamen. Ik lees er althans niet over dat deze veroordeeld worden.
Wie zijn wij dat we zo veroordelend zijn over homo's? Op grond van een paar niet relevante teksten?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 jan 2013 11:09

En Feike heeft voor mij ook afgedaan. Wat is er nou tegen lessen op scholen? Niemand wordt toch slechter van meer kennis over bepaalde zaken. Waarom zouden christenen met oogkleppen door het leven moeten?
Ik denk dat de vooroordelen tegen homo's in stand gehouden worden om het eigen ongeloof te maskeren. Het is een makkelijke kleine groep om te veroordelen.
Als het echt een probleem zou zijn waarom wordt er dan niet gesproken met (ipv over) homo's in de kerk, op school en in de buurt? Onbekend maakt nu eenmaal onbemind.
Zijn er forumleden die homo's in hun kennissen kring hebben of op het werk? En, zoja, kloppen de karikaturen?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 21 jan 2013 12:07

Al de 14 en op naar de 15e pagina van deze draad terwijl men er kort over kan zijn;op grond van de Heilige Schrift is mannen bij mannen dus homosex een gruwel en een zonde.
Voorts ook nog is geheel onnatuurlijk.

De natuurlijke gang van zaken is dat een man en een vrouw sex met elkaar hebben dat een man en een vrouw met elkaar een verbintenis aangaan,er zijn niet voor niets twee soorten mensen op deze aarde een man en een vrouw-----------------tel uit je winst. handkus-smile handkus-smile handkus-smile handkus-smile handkus-smile omhelzing-smile omhelzing-smile omhelzing-smile
VERITAS VOS LIBERABIT.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 jan 2013 13:09

Afbeelding

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 jan 2013 16:50

er zijn niet voor niets twee soorten mensen op deze aarde een man en een vrouw-----------------tel uit je winst

Wat een wijsheid spreekt hier weer uit!

Leuke poster Pollewop! M'n complimenten nog voor de ingetogen weerleggingen van de onzin!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 jan 2013 22:08

Er zijn een paar homo's hier die de moed hebben om in te gaan tegen bizarre reacties als die van Lichtzwaard en ook van anderen.

Maar probeer je eens in te denken wat het is voor jonge gasten hier die zo in gevecht zijn met zichzelf over hun geaardheid, waar verder niemand van weet... Ze komen hier langs en krijgen dan zo genadeloos om de oren van een paar hetero's die alles keurig voor elkaar hebben en 's avonds weer gezellig met vrouw en kinderen rond de tafel zitten...

Zo ik niet had geloofd....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 21 jan 2013 22:39

Hmm.... ben bang dat ik geen vrienden maak :shock:

ik ben het eens met het feit dat we niet homofobisch moeten doen echter wat mij betreft is het niet toegestaan dat mensen die de "daad" bij het woord (blijven) voegen m.b.t. homosexuele relaties het avondmaal aangaan.

Maar dat heb ik vorige keer in een andere post ook al aangehaald. (pedofiel in de kerk)
Dit zelfde geld voor mensen die vreemdgaan, hekserij bedrijven, etc.

Kan helaas niet iets vinden in de Bijbel dat we dit zomaar kunnen toestaan.
Ben benieuwd of iemand een voorbeeld kan posten waarin dit wel staat.

Mensen de deur uit sturen is juist niet goed, 1e en het 2e gebod.
Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf....

Het is onze opdracht onze naaste niet af te keuren, maar lief te hebben.
En te wijzen op het verlossende werk van de Here Jezus Christus.

Met groet Byte :)
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 21 jan 2013 22:54

Je moet ook geen vrienden willen maken goede @ Byte,maar alleen de waarheid zeggen en dan weet je dat je dan vijanden krijgt,maar dat moet je een worst wezen.

Nog maar een keer Homosex is een gruwel op grond van de Heilige Schrift.De normale scheppings sex betrekkingen zijn altijd tussen en man en een vrouw dat zal altijd zo blijven;er zijn niet voor niets twee soorten mensen op de ze aarde.Alles wat daar tegen is gaat tegen de scheppings orde in.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jan 2013 08:32

Byte schreef:Kan helaas niet iets vinden in de Bijbel dat we dit zomaar kunnen toestaan.
Ben benieuwd of iemand een voorbeeld kan posten waarin dit wel staat.

Prediker 4:7-12 schreef:7 Ik vestigde mijn aandacht op nog iets anders onder de zon, en ook dat is leegte. 8 Iemand is helemaal alleen. Hij heeft zelfs geen zoon of broer, maar toch zwoegt hij almaar door en wordt zijn dorst naar rijkdom nooit gelest. Voor wie beult hij zich zo af en ontzegt hij zich de genoegens van het leven? Ook dat is enkel leegte en een trieste zaak. 9 Je kunt beter met zijn tweeën dan alleen zijn, want – dat is zeker – samen zwoegen loont. 10 Wanneer twee vrienden samen zijn en een van beiden valt, helpt de ander hem weer overeind, maar wie alleen is en ten val komt is beklagenswaardig, want hij heeft niemand die hem op de been helpt. 11 Wanneer je bij elkaar slaapt, geef je warmte aan elkaar, maar hoe krijgt iemand die alleen slaapt het ooit warm? 12 En iemand die alleen is kan zich niet verdedigen wanneer hij aangevallen wordt, maar met zijn tweeën houd je stand. Een koord dat uit drie strengen is gevlochten, is niet snel stuk te trekken.

En verder lees ik ook in de Bijbel dat de aarde plat is en dat de zon om de aarde draait. Ik keur dan ook niemand af die zegt dat de aarde rond is of dat de zon om de aarde draait, maar ik heb deze mensen lief. ;/

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 22 jan 2013 08:38

Lichtzwaard schreef:Je moet ook geen vrienden willen maken goede @ Byte,maar alleen de waarheid zeggen en dan weet je dat je dan vijanden krijgt,maar dat moet je een worst wezen.

Nog maar een keer Homosex is een gruwel op grond van de Heilige Schrift.De normale scheppings sex betrekkingen zijn altijd tussen en man en een vrouw dat zal altijd zo blijven;er zijn niet voor niets twee soorten mensen op de ze aarde.Alles wat daar tegen is gaat tegen de scheppings orde in.

Moest je geen troll zijn en dit werkelijk menen, zou ik haast medelijden met je krijgen, Lichtzwaard... zoveel domheid, zo weinig inzicht.

En zo makkelijk weerlegbaar ook: ik ben homo én ik ben op aarde. En ik ga - in jouw optiek - regelmatig in tegen de scheppingsorde. Met mijn wettige echtgenoot nog wel. Maar kijk: toch mag ik om de één of andere reden gewoon bestaan. En doe ik die hele schepping van je niet op haar grondvesten daveren. Gek hè?

Maar goed, dat jij hier gewoon bent om wat te trollen, zoveel is iedereen wel duidelijk stilaan. Dus maak ik me geen zorgen: je domheid en je kortzichtige haat en razernij tegen je medemensen is immers niet méér dan een spelletje van iemand met teveel tijd om handen, en te weinig zinvols in zijn leven.

Weet je wat? Het heeft gesneeuwd - ga misschien eens naar buiten en maak een sneeuwpop. Wat frisse lucht zal je deugd doen ;) x

Terug naar “Archief”