Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 23 sep 2011 13:05

Gelukkig dat het goed gaat Evelien! Nina kwam met borstvoeding ook om de 3 uur (ik heb het 12 weken gegeven volgens mij) Alleen 's nachts liet ze er 5 tot 7 uurtjes tussen maar ook niet altijd hoor.
Geniet maar lekker van je kereltje!

Nina drinkt om de 4 uur 150/5 (en niet eens altijd op)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 sep 2011 16:14

De jongste hier drinkt elke twee uur! Soms na 2 1/2 uur en soms na 1 1/2 uur. Maar ja, ze krijgt dan ook om 19.00 uur haar laatste voeding en dan pas rond een uur of 5.30/6.30. Prima ritme, overdag lekker druk en 's avonds liggen ze allebei rond 19.30 op bed. De avonden zijn weer van ons =D>

Het is nu trouwens de 3e dag dat ik de spruw niet meer behandel. Niks helpt dus ik stop ermee. Nu maar hopen dat ik geen pijn krijg anders moet ik toch weer gaan behandelen. Het is gevoelig maar het doet absoluut nog geen pijn dus ik hooooop dat we het zo kunnen doen. In totaal heeft ze nu 7(!) kuren gehad waarvan 4 verschillende. Ze laat wel veel windjes dus ik hoop niet dat zij last van haar darmpjes gaat krijgen nu ik niet meer behandel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 sep 2011 16:55

MissF schreef:Nou idd, als Frederiek om de 3 uur was gekomen (en minder dan 3 kwartier had gedronken) dan kreeg ze nu vast nog steeds borstvoeding :) Frederiek is pas sinds eergister over op eens in de 4 uur een fles, dus je hebt nog een week of 12 te gaan Evelien ;) Wel fijn dat het goed loopt!

Hij drinkt iets van 20-30 min per keer. Ik vindt het echt niet erg... we zijn erg aan het genieten. Heb natuurlijk ook wel het voor recht dat m'n moeder hier is (ze heeft hier de afgelopen twee nachten geslapen en me geholpen).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 sep 2011 19:04

Floris laat er nog steeds maximaal 3uur tussen zitten en dan ben ik ook nog wel 20 tot 30 min. Per keer bezig. Ik vind t niet erg, alleen een keer doorslapen zou lekker zijn ;) snachts zit er wel iets langer tussen, max 5 uur..
Ik ben van de week van de trap gevallen en heb een hersenschudding dus nu kost t wel wat meer energie..

Fijn dat t verder goed gaat evelien! Qua gevoeligheid: ik vond pirelan erg fijn!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 sep 2011 04:34

Oei, sterkte Jannoek..
Gelukkig niet met Floris gevallen?

Vermoeiend he, die nachtvoedingen..
Ik hoef dan gelukkig niet te werken,
Anders lijkt t me nog zwaarder.

Vannacht dan voor t eerst om 05u. :)
Maar normaliter drinkt ze ook nog om 01u.
Maar ze had overdag maar n half uurtje geslapen,
er zit wat dwars bij haar. Tandjes misschien.

Overdag trouwens ook om de drie uur.
Vind ik wel best.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 sep 2011 15:06

Dankje, en nee, gelukkig had ik Floris niet bij me... Viel namelijk echt heel beroerd, met ambulance naar ziekenhuis vervoerd voor onderzoek...

Hopelijk gaat F ook snel doorslapen AG! Denk wel dat het wat scheelt of je werkt of niet, maar toch, een nachtje doorslapen moet voor jou ook best lekker zijn ;-)

Iets anders: Floris heeft sinds vandaag witte aanslag aan de binnenkant van zijn lippen en mondhoeken. Ook zijn z'n mondhoeken erg dik. Verder op in z'n mond, wangen en tong is niks te zien. Zou het spruw kunnen zijn? (hoop het niet!) Of iets anders? Ik heb zelf nergens last van, dat had ik de vorige keer met spruw wel..

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 sep 2011 16:20

als je het eruit kunt vegen met een gaasje, is het geen spruw. als dat niet lukt, waarschijnlijk wel, dan zou ik er toch even naar laten kijken.

hier is de bv ook super op gang. dochterlief komt ook zo'n beetje om de 3 uur. en anders pak ik haar dan wel omdat ze anders 's avonds de hele avond wel wil drinken. vannacht ging het echt super.. 23u, 3:30 en 7:30. heerlijk!
heb net mijn 'mothermates' binnen gekregen en meteen maar voorgedaan. het voelt iig heerlijk verkoelend, nu nog hopen dat het helpt en dat de pijn minder wordt.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 sep 2011 22:29

Jannoek, dat klinkt mij wel als spruw in de oren.

Evelien, fijn dat de borstvoeding zo goed gaat. Om de 3 uur, dat vind ik luxe! M komt echt wel vaker, denk zo 2-2.5 uur meestal ertussen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 sep 2011 10:10

@Jannoek ik hoop niet dat het spruw is maar stel dat het zo is ik heb hier nog een nieuw flesje Gentiaan Violet staan mag je zo hebben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2011 14:06

En ja hoor, toch spruw.... :cry: Zo zielig. Het is best wel zwaar vooral nu er veel (kraam)visite komt. Gelukkig belt iedereen van te voren en kunnen we afspreken. We zijn gisteren al begonnen met het te behandelen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 sep 2011 14:10

@Evelien balen jullie ook al spruw! Hopelijk ben je er snel vanaf wat gebruiken jullie er tegen? Wil S nog wel aan de borst drinken? Nina wilde dat niet toen ze 4 dagen oud was deed waarschijnlijk veel pijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2011 15:26

Hij drinkt enorm goed, al is het nu wel minder lang (dus met 20 min. soms 25 is hij al tevreden en slaapt dan iets van 3,5 uur) is heel verschillend. Nu zit er 3 uur tussen.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 25 sep 2011 15:47

Hier volgens mij ook spruw. Witte lipjes en ook in haar mond witte plekjes. Ze drinkt wel goed, maar huilt momenteel erg veel. Wat zou ik er op dit moment aan kunnen doen? kZal morgen de huisarts maar bellen voor een zalfje o.i.d.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2011 17:25

@Ndw, heb je nog wel kraamhulp (gehad)? Ik zal morgen gelijk de huisarts bellen als ik jou was. Hier hebben we het gisteren gedaan op advies van de verloskundige (die kwam gisteren langs) en toen heeft de kraamhulp (m'n moeder) naar HAP gebeld en heeft n drankje mee gekregen. Maar of het echt gaat helpen? Geen idee. We zullen zien en je moet zelf ook smeren he.
Hier ligt hij weer lekker te slapen. Hij kwam nu na 4 uur weer. Drinken doet hij echt super goed.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 25 sep 2011 18:25

Ik heb nog 5 ochtenden kraamhulp. Dus vraag het morgenochtend eerst aan haar.
Ze ligt nu eindelijk heerlijk te slapen. 't Is echt een huildagje vandaag. Ze heeft ook veel uitslag op d'r billetjes, dat schijnt er ook bij te horen.
Omdat ik al vrij snel kloven had, dacht ik dat de pijn daar vandaan kwam. Maar dit verklaard weer wat. Hoewel ik het ontzettend sneu voor haar vindt. Ze was net beter en nu dit...

Terug naar “Archief”