Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Lenny » 20 jun 2011 13:00

@ajl, dank je! ja erg he. Ik heb echt de hele ochtend nog zitten shaken van de schrik enzo. Pfft dan heb ik toch echt 10x liever zelf wat!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 jun 2011 13:02

@ajl: Sylke is direct nadat de buisjes geplaatst waren begonnen met kletsen. Als ze wakker is roept ze me, dat deed ze eerder nooit. Ze had gewoon niet in de gaten dat ze met taal wat kon bereiken. Het gillen is meteen ook een stuk minder geworden. Wij zijn dus erg blij met de buisjes!

@Lenny: bah, wat naar! Hopen dat ze er verder weinig last van heeft! (Hier ook een keer bij de HAP gezeten omdat Timon zich aan de strijkbout brandde. Ik heb toen ook echt een potje mee zitten huilen met hem)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2011 13:06

Fijn Haai dat dit de oorzaak was en niet wat anders! Leuk he als ze gaan kletsen!

@ lenny kan het mij goed voorstellen, heb ook mee zitten huilen met hem.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 jun 2011 13:27

He bah Lenny! Ook ik weet hoe je je voelt ;) Heel veel sterkte voor de kleine meid en voor jou. Neem een lekkere kop thee voor het shaken!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 jun 2011 14:30

Lenny wat een schrik! En wat een fijne begrijpende reactie van de arts! Hoe is het nu met de wond? Flinke meid dat ze zelf 'over' zegt.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 20 jun 2011 19:41

Bedankt voor 't meeleven! Ja dat was echt ff goed schrikken. We hebben vanavond het verband eraf gehaald, en het lijkt mee te vallen. Het is natuurlijk nog rood, maar er zijn maar een paar echt 'lelijke' plekken (die zijn een beetje bruinig en met blaartjes erop). Hopelijk gaat dat ook mooi genezen!! We mogen er alleen bijna niet naar kijken van dr ;) Wilde net nog ff kijken dus ik had dr pyamabroek omhoog gedaan, zat ze em steeds naar beneden te trekken: dicht, dicht zei ze. Maar toen ik haar net wilde wassen (gewoon maar even bij de kraan) was ze echt weer hysterisch aan het gillen. Dus ben bang dat haar waterangst er wel door verergerd is... Maar ja, rustig aan maar weer een beetje opbouwen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 jun 2011 20:04

ach lenny wat een schrik, gelukkig is het 'goed' afgelopen> Ongelukjes zitten in een zo enorm klein hoekje!

Liefie: geniet ervan. ZOu anders wel even willen ruilen hoor :oops:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 jun 2011 20:13

oei wat schrikken lenny! zoiets lijkt me zo naar om mee te maken :? gelukkig maar dat het mee lijkt te vallen, hopelijk geneest het snel! hoeft er nu niets meer op?

succes laura, met het cb 8)
in een naburige plaats hier zijn ze ook wel oplettend. heb al van 2 verschillende mensen gehoord die met een kind met blauwe plekken bij het cb kwamen (leerden net lopen dus dan weet je het wel). dat ze zeiden er een aantekening van te maken en er de volgende x weer op te letten.
bij ons nog nooit iets over gehoord, hoewel dochterlief ook de benen helemaal bont en blauw heeft van het stoten/vallen :wink:
op zich wel goed dat ze er alert op zijn, maar ben wel benieuwd of ze op deze manier ook echt de juiste mensen eruit pikken..

dochterlief is ook al alles aan haarzelf aan het toebedelen. op de babykamer stond een knuffel die ik laatst kreeg, daar liep ze mee rond: is van emma. dus ik zei: nee, is voor de baby, maar jij mag er ook mee spelen. later had ze het over de trampoline en de zandbak: is van emma, maar baby mag ook mee spelen.. :)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 jun 2011 20:20

Da's zeker schrikken, Lenny! Fijn dat het nog relatief goed afgelopen is!

@LauraC: Wij hebben ook periodes gehad dat we wekelijks met een kind (niet steeds hetzelfde) bij de HAP zaten. Bij ons was het zo, dat het kind moest vertellen wat er gebeurd was. Ook bij de schoolarts hebben we zo'n situatie regelmatig meegemaakt, dan werd er gevraagd naar hoe ze aan blauwe plekken en lidtekens kwamen etc. Gelukkig kwamen hun verhalen nogal overtuigend en logisch over :mrgreen: ...
Aan de ene kant vind ik het prima dat er naar gevraagd wordt -ik heb tenslotte niks te verbergen-, maar aan de andere kant voel ik me altijd een beetje opgelaten en soms heb ik een beetje zelfverwijt - bijv. als ik bepaalde dingen had kunnen voorkomen. Ik hoop voor je dat je zoon zich gedraagt zoals 'ie is: een heerlijke, ondernemende en soms ondeugende boef :wink:!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 jun 2011 20:21

Lenny, wat een schrik, hopen dat het mooi geneest. Onze oudste (toen 9 mnd) heeft zijn beide handjes 1e en 2e graads verbrand maar daar geen littekens aan over gehouden.

Succes met het cb Laura. Je weet nu op welke manier je aandacht van het cb moet krijgen.
Hier geven ze op het cb aan dat ze kijken waar de blauwe plekken zitten en dat ze weten dat kinderen vaak vallen.

Ondervragingen met een breuk bij een kind hebben we niet echt gehad wel dat ze het eerst aan onze zonen vroegen en iedere arts en verpleegkundige vroeg wel hoe het gebeurd was. Ik denk dat ze bij een vermoeden van mishandeling wel met elkaar overleggen.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 21 jun 2011 12:49

MissF schreef:Ik vroeg zaterdagavond aan Jurian: wat heb je eigenlijk voor papa gemaakt?
Hij zei heel zeker:' Een klok.'
Haha, ik vond het heel raar, want het was een plat cadeautje. Hoe hij erbij kwam weet ik niet, want het was een bladwijzer. :D

Waarschijnlijk associeerde hij (blad)wijzer met een klok?

Oef, dat is schrikken Lenny. Ik kan me voorstellen dat je helemaal zit te shaken daarna. Hopelijk geneest het snel.

Laura, sterkte bij het cb! Hij is gewoon ondernemend, daar kun je ook weinig aan veranderen. Maar dat zullen ze daar toch ook wel zien :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2011 13:11

Memmem schreef:Lenny, wat een schrik, hopen dat het mooi geneest. Onze oudste (toen 9 mnd) heeft zijn beide handjes 1e en 2e graads verbrand maar daar geen littekens aan over gehouden.

Succes met het cb Laura. Je weet nu op welke manier je aandacht van het cb moet krijgen.
Hier geven ze op het cb aan dat ze kijken waar de blauwe plekken zitten en dat ze weten dat kinderen vaak vallen.

Ondervragingen met een breuk bij een kind hebben we niet echt gehad wel dat ze het eerst aan onze zonen vroegen en iedere arts en verpleegkundige vroeg wel hoe het gebeurd was. Ik denk dat ze bij een vermoeden van mishandeling wel met elkaar overleggen.

Kan per plaats verschillen.

Het kind van die docente had dus in een zeer korte tijd 3 keer z'n pols gebroken.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 21 jun 2011 20:14

Anna Sofie heeft ook heel vaal blauwe plekken op de benen. Als ik dan ga zwemmen :-oo .
Maar jah, ze klimt, klauterd enz.. tja en dan val je. (en ze lijkt op mij, snel blauwe plekken).
Hier mege drukke weken. 5 bruiloften in 2 weken :roll: Niet meer leuk!
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 jun 2011 21:00

Ben er zelf heel koel onder hoor, weet dat ik niks te verbergen heb. Maar wat mij boos maakt is dat er achter ons 2 kids wonen die wel een bezoekje van het cb kunnen gebruiken (naar mijn inzien ;-)) en daar komen ze niet :roll:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 jun 2011 21:07

LauraC schreef:Ben er zelf heel koel onder hoor, weet dat ik niks te verbergen heb. Maar wat mij boos maakt is dat er achter ons 2 kids wonen die wel een bezoekje van het cb kunnen gebruiken (naar mijn inzien ;-)) en daar komen ze niet :roll:

O, dat kan ik me helemaal voorstellen. Nee, natuurlijk gaan ze niks verdachts bij jullie vinden, maar tegelijkertijd voelt het wel een beetje 'wantrouwig'. Ook al weet je dat het gewoon procedure is en er toch niks aan de hand is, toch zou denk ik elke ouder zich een beetje zo voelen. Zou ik ook hebben, als zoonlief iets had en we op de Eerste Hulp een ondervraging moesten doorstaan. Dan zou ik ook denken 'jaja, jij denkt zeker dat..., tssss, wat denk je wel.' (maar altijd netjes blijven glimlachen in het besef: het is goed, dat dit gebeurt).

Maar helemaal moeilijk als je zo dichtbij een gezin ziet, waar het echt wel nut zou hebben. Want uiteindelijk is het bezoek aan jullie tijdverspilling. Maar ja, daar komen ze natuurlijk vanzelf wel achter.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”