Moderator: Moderafo's
quote="schelpje3"Dan vragen de rechtsen: hoe kom je nu aan de voet van het kruis ? :
schelpje3 schreef:Dan vragen de rechtsen: hoe kom je nu aan de voet van het kruis ?
schelpje3 schreef:Er is niets mis met oudvaders. Beetje stoffig misschien![]()
Ik lees ook veel hedendaagse lectuur, van dominees die nog in leven zijn.
En echt, dan valt het soms open. Want je kunt wel eens overtuigd zijn van iets, wat eigenlijk niet klopt. Of dat je dit ooit verkeerd hebt opgeslagen in je geheugen. Vroeger had je de zgn gezelschappen, naast het verkeerde wat er kon gebeuren, gebeurden er ook wel goede zaken.
Het gaat er tenslotte om hoe God aan Zijn eer komt en niet of wij gelijk hebben.
En Hij komt aan Zijn eer als wij onszelf hebben leren kennen als onwillige. Alles verbeurd en verzondigd.
En ook NA onze bekering wordt dat niet anders.
Maar dan krijg je zelfkennis.
schaapje schreef:
Dan antwoorden de linksen: geluisterd naar de Roepstem die zegt .... bekeerd u en laat u redden
uit dit verkeerde geslacht.
Horeb schreef:schaapje: Dan antwoorden de linksen: geluisterd naar de Roepstem die zegt .... bekeerd u en laat u redden
uit dit verkeerde geslacht.
Horeb:
je zou eens kunnen lezen in de "christenreis" van John Bunyan. dan kun je lezen hoe Christen met het pak van zijn zonde aan de voet van het kruis aankomt. ook de weg ervoor en erna die deze pelgrim reizen moet. dat is als een spiegel voor iedere christen...........
dat gaat inderdaad wel heel anders als sommige hier uitleggen. toch wens ik DIE weg te wandelen.
quote="Horeb"
je zou eens kunnen lezen in de "christenreis" van John Bunyan. dan kun je lezen hoe Christen met het pak van zijn zonde aan de voet van het kruis aankomt. ook de weg ervoor en erna die deze pelgrim reizen moet. dat is als een spiegel voor iedere christen...........
dat gaat inderdaad wel heel anders als sommige hier uitleggen. toch wens ik DIE weg te wandelen.
(ik heb m'n vraagtekens bij het moment waarop christen zijn zondenpak kwijt raakte, m.i. is dat bij het kruis, daar wordt je verlost van al je zonden!)
.
TheKeimpe schreef:Sorry voor de off-topic, maar Christen verliest zijn pak ook bij het kruis! En hij zag het nooit meer terug!
schaapje schreef:En jij gaat er maar per definitie van uit Horeb, dat als het woord bekering valt, ik nooit
aan de voet van Jezus lijden voor mij persoonlijk ben geweest, denk jij dan omdat je
die bekering heel anders formuleert, dat jij de enige bent aan de voet van dat kruis.
Dan kan ik je zeggen dat jou gedachten verkeerd zijn en heel oordelend.
Ik zou dat van jou nooit durven zeggen ik ga er van uit dat jij die weg ook bent gegaan,
ik en anderen die het geloven en kerken anders beleven worden veroordeeld door jouw
kringen....Denk jij werkelijk dat de Heilige Geest ons ook niet overtuigd van zonden?
TheKeimpe schreef:Hier heb je wel gelijk, over de verhaallijn. Eerst komt Christen door de poort en pas een poosje later bij het kruis.
En ik geloof dat dit ook werkelijkheid is. Anders zou alles, maar dan ook alles wat een mens meemaakt voor hij Christus omhelst, geen vrucht van de Geest zijn. En dat is het toch wel.
Iets anders is het als het gaat om de troost die iemand ervaart. Zeker, ook voor de daadwerkelijk kennis van Christus als Zaligmaker, kan God bemoedigen, troosten, ondersteunen (Hij doet het, anders zouden de "bekommerden" vergaan van angst.) Maar werkelijke rust kan er niet zijn, anders dan in Christus.
Kijk, dat noem ik oordelen over iemand anders... En waarom?schelpje3 schreef:Ontmoeting met mondchristen.
Ze bestaan !
Mensen die LIJKEN vroom te zijn, waar christen, maar slechts met de mond en niet met het hart.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten