Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor pannenkoek » 09 mar 2010 08:18

Evelien schreef:
Speedy schreef:Even een bezuinigingsadviesje:

Laat de moeder of vader op een knipcursus gaan, binnen een jaar heb je die cursus eruit! (Als er iets geldverslindend is, is het de kapper)

ik ga gratis naar de kapper (2 a 3 keer per jaar). :wink:

Ik ga elke 8 wk.
Mijn man en zoons knip ik zelf ( met tondeuse)
Onze dochter gaat 3x per jaar, en de jongste dochter 2x denk ik, die puntjes bij haar kan ik zelf wel knippen. Knippen is hier trouwens 16,95 en bij jullie??
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 09 mar 2010 08:20

Ik ga ook ong. elke 6-8 weken. Mijn zoontje gaat dan ook mee. Samen zijn we € 20 kwijt. Vind dat wel mee vallen. Daarvoor ga ik het zelf niet doen. Vind het belangrijk dat het haar van m'n zoon leuk zit en dat het niet zo'n kapsel wordt waar hij zo lang mogelijk mee kan doen, dan maar een keertje vaker om hem te laten knippen..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2010 08:38

Wij gaan beiden eens in de 8 tot 10 weken, en betalen beiden 27,50 per keer. Maar ik heb geen haar waarvan je de puntjes even afknipt, en ik vind weinig kappers echt goed mijn haar knippen, dus al is het duur, daar blijf ik wel heen gaan.
Mijn man gaat ook steeds vaker naar een vriendin, die knipt voor 10 euro.
Mijn zoontje doe ik wel zelf tot nu toe.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 mar 2010 08:54

hier alwin gewoon tondeuse, kortste standje, ikzelf ga wel na de kapper, maar twee keer per jaar ofzo... of eenkeertje vaker. En dat blijf ik ook doen! heerlijk ff me haar wassen daar enzo!

Julia is nog maar 5 euro en die is tot nu toe ooknog maar twee keer geweest! en nu wild e ik het eerst laten groeien ietsie!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 mar 2010 09:41

*Annet* schreef:Lammetje, vind het knap van je dat je met zo weinig geld rondkomt maar koop jij dan nooit vleeswaren en lekkere koek bijvoorbeeld? als ik zo jouw 'lijstje' zie denk ik: dat is niet kompleet, tenminste niet in mijn ogen. Als ik denk aan bijv. suiker, thee, koffie, filterzakjes, schoonmaakmiddelen, ketchup en mayo. Het zijn allerlei kleine dingen maar het tikt behoorlijk aan. Ook 'moet' ik op zondag chocola eten anders is mijn zondag niet compleet. Als je onverwacht iemand krijgt is het toch niet leuk om ze niets aan te kunnen bieden, vind ik.

Verder sta (zit) ik met mijn oren te klapperen over de bedragen die hier genoemd worden. Dacht dat mijn man geen slecht loon had maar blijkbaar wel als ik zie wat 'men' uitgeeft en daarbij nog kan sparen ook.

Ik spreek nu van deze week. Ik haal de thee altijd in de aanbiedid ong, meteen voor een maand ofzo. En dan pakjes van 1 euro voor 20 zakjes (1 kops pickwick) bij de kruidvat enzo.
Suiker koop ik als het op is, meestal ook maar eens in de maand. is 65 cent per kilo of pakje suikerklontjes dus dat valt ook niet op :)
koffie drinken we hier niet. Alleen wat senseo maar ook zelden. Die koop ik ook in de aanbieding en die week tikt dat dus wel behoorlijk op. Maar dan ben ik er wel voor 1 a 2 maanden vanaf.
Filterzakjes heb ik dus niet nodig want we hebben geen normaal koffiezetapparaat. Koeken 1 pak in de week voor onder de euro. En visite krijgt niks als ik niks heb. jammer dan. Ik kan er niks aan doen als ze onverwachts komen :wink: Net als dat mijn huis dan bv niet opgeruimd is...
En schoonmaakdingen heb ik ook niet iedere week nodig, ik doe met afwasmiddel meer dan een maand (we hebben een vaatwasser) en allesreiniger ook denk, gebruik echt net genoeg om het schoon te krijgen :)
Vaatwastabletten tikken ook wel aan, die koop ik ook in de aanbieding 70 voor 8 euro en kreeg laatst een hele doos gratis dus die heb ik voorlopig ook genoeg.

enne voor de zondag kunnen we 2 keer doen met soesjes, 1 euro per doos.... en chocola bij de ah, de goedkoopste is 33 cent per 100 gram :mrgreen:

Kapper tikt zeker aan, maar ik ben niet precies genoeg om het zelf te gaan leren 8-[ Knip Sarah nu nog wel zelf, zo moeilijk is dat niet en die zit toch niet stil dan moeten we dr in de houtgreep leggen bij dekapster.
Thuiskapster is nu 13 euro, scheelt wel 5 tot 10 euro per keer maar je hebt wel de zooi thuis....

Ohja lekkere appelkruimeltaart is ook niet duur. recept http://appeltaarten.web-log.nl/appeltaa ... elkru.html

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2010 09:59

Jullie willen niet weten wat ik betaal aan de kapper, maar ze is supergoed, heeft een mening over wat mij goed staat (erg handig als je daar zelf geen verstand van hebt) en ik ga er eens in de 3 a 4 maanden heen. Maar volgens mij zijn er mensen die er nog veel meer aan uitgeven: die vrouwen van rond de 50 die elke 8 weken hun haar laten knippen en verven, dat is pas duur!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 mar 2010 10:03

Per ongeluk hebben wij een kapper gevonden die vijf minuten bij ons vandaan zit en voor 14 euro knipt! Mijn man gaat elke zes weken en ik ben in oktober geweest en ga binnenkort weer. Eerst was ik beetje boos op haar dat ze mijn haar zo anders had geknipt dan mijn oude kapper. Maar met aangroeien zat het zo goed :wink: . Meestal wil ik na 6 weken weer omdat het dan echt niet meer leuk zit. En bij deze kapper zit het tot vorige week nog gewoon leuk! En dat voor 14 euro :wink: .

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mar 2010 13:05

Ik ga elke 8-10 weken naar de kapper en ben ongeveer 80 e kwijt. Dan is het geknipt en geverfd. Met verven ben ik pas sinds kort begonnen, want ik zag er steeds meer grijze haren tussendoor komen en ik heb nog geen zin om op mn 31e grijs rond te lopen. Over 10 jaar zien we wel weer verder.

Een knipcursus volgen wil ik absoluut niet. Ik vind dat je eigenlijk altijd kunt zien wie de kinderen en partner zel knippen. Je volgt 1x een cursus en knipt altijd hetzelfde kapsel. Een kapster moet zich ook vaak bijlaten scholen en nieuwe kniptechnieken leren. Een tondeuse gebruiken bij een jongen/man vind ik ook heel lelijk en zal dit bij Hugo ook zeker niet gaan doen. Nu heeft hij nog niet zoveel haar dus dat scheelt weer. Als zijn haar gaat groeien, wil ik het sowieso wat langer hebben i.p.v opgeknipt.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 09 mar 2010 13:09

Nog even over de boodschappen.
Vind het knap wanneer mensen met zo weinig kunnen rondkomen.
Maar ik wil het eigenlijk ook niet.
Ik wil gewoon verse groente en goed fruit. Daarbij wil ik 2 keer per week zalm/makreel o.i.d. eten.
Dat heb je gewoon minimaal nodig aan voedingsstoffen e.d. qua vis.
Daarbij wil ook ook goede dingen op tafel zetten als ik gasten heb en dus ook wel wat op voorraad.
En dan red je het niet met zo'n klein bedrag per maand.

En de kapper, ik ga als ik zin op of als in vind dat ik moet gaan. Heb een vaste kapper. 18 Euro voor alleen knippen.
En af en toe verf ik mijn haar maar dat laat ik mijn man doen (vind hij niet erg leuk :mrgreen: ) maar hij ken het super netjes en secuur.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mar 2010 13:16

ik ga ongeveer 1 keer in de 6-8 week nu ik kort haar heb (anders 1 keer per jaar :mrgreen: ) kost 17 euro!

verven doet mijn zusje bij mij en ik bij mn zusje :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2010 13:46

@babbeltje, dan nog kan het prima met zo'n laag bedrag hoor. Wij eten 6 x per week prima groenten (maar alleen de seizoensgroenten meestal, die zijn echt niet duur). We hebben altijd vers fruit in huis (appels, mandarijnen, peren, kiwi's etc). Vis eten we sowieso niet, dat lust ik niet. Af en toe mijn man een gebakken visje van de markt ofzo.
En iets lekkers voor gasten heb ik ook altijd in huis, en dat komt gewoon van de Aldi, maar er is niemand die dat proeft of ziet. Dus het maakt niet uit als je meer wensen hebt, als je oplet kan het nog steeds van minder geld, als je het echt wilt. (maargoed, ik heb er ook niet altijd zin in om op te letten, en dan koop ik eens lekker wel allerlei lekkere dingen van de Super ofzo :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 mar 2010 14:08

Wie is babbeltje? :)

Wij bakken trouwens elke dag zelf brood, scheelt ook in de kosten.. En is nog lekkerder ook.
Koekjes van de euroshopper (AH), ook goedkoop maar wel goed te doen.

Ik knip het haar van mijn man en dochter.
En mijn moeder knipt mijn haar.
Lekker goedkoop. ;)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 mar 2010 14:15

ik heb ook wel eens zin in wat lekkers hoor, dan koop ik ook waar ik trek in heb. Maar als je altijd oplet kan dat ook best een keer en is het ook een verrassing. Ik wil mijn kinderen ook niet leren dat alles kan, ze moeten weten dat we er zelf ook wat voor moeten doen voor we iets duurs kunnen kopen.
Vis vind ik zelf ook echt niet lekker en ik geloof er niet zo in dat je dat perse nodig hebt om gezond te zijn/blijven...

ik denk dat ze met babbeltje sterretje bedoelt :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mar 2010 14:37

Jouw kinderen zijn nog klein, Lammetje, dat scheelt echt wel. toendertijd deden wij het ook met 100 tot 150 gulden in de week. Nu ben ik blij als het lukt met 100 €uro. De jongens willen geen thee zonder suiker, 1 klontje vinden ze te weinig (alhowel ik het wel altijd probeer) Ik heb er 1 die wel thee zonder suiker lust, dat is geluk hebben. Kijk die suikerklontjes ga ik echt niet failliet aan. De oudste die wordt nu echt wel een zeikerd, wil geen ontbijtkoek mee naar school maar iets wat hij lekker vindt. Hij was zo blij als wat met de euroshopper gevulde koek mee naar school.

Kapper kost € 19,50 en ik moet wel elke 2 maanden gaan wil ik niet met een bos stro door het leven gaan. Krullen heeft ook nadelen. Was wel es als model meegeweest met iemand die een knipcursus deed, daar heb ik besloten dat ik het helemaal niets vind om zelf haar te knippen. De tondeuse kapsels mislukten ook telkenstond, zag er echt zo zelfgeknipt uit. Kinderen knippen is € 9,50 valt ook nog wel mee.

Zelf brood bakken vind ik niet goedkoper. Het is kleiner, lekkerder (wordt dus meer van gegeten) en het kost ook ongeveer een euro aan ingrediënten, net zoals het diepvriesbrood van de echte bakker.

Het scheelt voor mij wel dat in dit gat waar ik woon alleen een kapper, bakker en Coop winkel zijn. Als ik in Middelharnis ben neus ik hier en daar en koop van alles. Daarom bekijk ik de bijv. kruidvatfolder ook niet meer, je wordt er maar hebberig van. =;
ja, dat is mijn mening dan he.....

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 09 mar 2010 14:43

Ik weet niet precies hoeveel geld ik uitgeef elke maand want ik deel nu een huis en in het weekend ben ik er niet. Dus dat is allemaal een beetje lastig uit te rekenen. Ik let best wel op met boodschappen doen maar er zijn toch ook wel dingen waar ik absoluut niet op wil bezuinigen. Ik ga bijv. niet het goedkoopste supermarktbrood eten, want dat komt elke dag terug en ik wil wel met plezier mijn brood eten. Ook eet ik altijd verse groenten en veel fruit, dus ja, dat kost ook geld.

Ik bespaar wel weer door weinig tussendoortjes te eten behalve fruit, en ik drink altijd thee of aanmaaklimonade ipv sap. Komt ook omdat ik geen zin heb om al die pakken mee te slepen 8) Ook eet ik bijna geen vlees.

Verder zou ik me echt rot schamen als er iemand bij me langs kwam en ik zou niks hebben voor bij de koffie, al is het maar een stroopwafel ofzo. Maar ik bak graag dus meestal heb ik wel iets in huis, en dat hoeft heus niet zoveel te kosten!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”