*Annet* schreef:Lammetje, vind het knap van je dat je met zo weinig geld rondkomt maar koop jij dan nooit vleeswaren en lekkere koek bijvoorbeeld? als ik zo jouw 'lijstje' zie denk ik: dat is niet kompleet, tenminste niet in mijn ogen. Als ik denk aan bijv. suiker, thee, koffie, filterzakjes, schoonmaakmiddelen, ketchup en mayo. Het zijn allerlei kleine dingen maar het tikt behoorlijk aan. Ook 'moet' ik op zondag chocola eten anders is mijn zondag niet compleet. Als je onverwacht iemand krijgt is het toch niet leuk om ze niets aan te kunnen bieden, vind ik.
Verder sta (zit) ik met mijn oren te klapperen over de bedragen die hier genoemd worden. Dacht dat mijn man geen slecht loon had maar blijkbaar wel als ik zie wat 'men' uitgeeft en daarbij nog kan sparen ook.
Ik spreek nu van deze week. Ik haal de thee altijd in de aanbiedid ong, meteen voor een maand ofzo. En dan pakjes van 1 euro voor 20 zakjes (1 kops pickwick) bij de kruidvat enzo.
Suiker koop ik als het op is, meestal ook maar eens in de maand. is 65 cent per kilo of pakje suikerklontjes dus dat valt ook niet op
koffie drinken we hier niet. Alleen wat senseo maar ook zelden. Die koop ik ook in de aanbieding en die week tikt dat dus wel behoorlijk op. Maar dan ben ik er wel voor 1 a 2 maanden vanaf.
Filterzakjes heb ik dus niet nodig want we hebben geen normaal koffiezetapparaat. Koeken 1 pak in de week voor onder de euro. En visite krijgt niks als ik niks heb. jammer dan. Ik kan er niks aan doen als ze onverwachts komen

Net als dat mijn huis dan bv niet opgeruimd is...
En schoonmaakdingen heb ik ook niet iedere week nodig, ik doe met afwasmiddel meer dan een maand (we hebben een vaatwasser) en allesreiniger ook denk, gebruik echt net genoeg om het schoon te krijgen
Vaatwastabletten tikken ook wel aan, die koop ik ook in de aanbieding 70 voor 8 euro en kreeg laatst een hele doos gratis dus die heb ik voorlopig ook genoeg.
enne voor de zondag kunnen we 2 keer doen met soesjes, 1 euro per doos.... en chocola bij de ah, de goedkoopste is 33 cent per 100 gram
Kapper tikt zeker aan, maar ik ben niet precies genoeg om het zelf te gaan leren

Knip Sarah nu nog wel zelf, zo moeilijk is dat niet en die zit toch niet stil dan moeten we dr in de houtgreep leggen bij dekapster.
Thuiskapster is nu 13 euro, scheelt wel 5 tot 10 euro per keer maar je hebt wel de zooi thuis....
Ohja lekkere appelkruimeltaart is ook niet duur. recept
http://appeltaarten.web-log.nl/appeltaa ... elkru.html