Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor MissF » 08 okt 2009 15:32

Hier dus iemand die wel meteen fv is gaan geven. Dat wist ik eigenlijk al meteen toen ik zwanger was. Ik had net zo goed meteen op mijn gevoel af kunnen gaan, maar die vreselijke bv hype bracht me aan het twijfelen. Dus heb ik later gezegd dat ik wel kies als het kindje er zou zijn. Mijn gevoel van tevoren klopte helemaal, want ik moest er niet aan denken. En hij groeit prima, ook met fv. Ik vind het juist erg makkelijk, zeker die vaste tijden. Hij sliep erg snel door, had al snel een heerlijk ritme. 's nachts in het weekend gaf mijn man de fles, en ook andere mensen konden zo makkelijk het fles geven overnemen, ik vond het heerlijk.
Geen idee of ik bij een eventuele tweede wel bv ga geven, dat zie ik dan wel weer. Ik ga iig gewoon naar mijn gevoel luisteren, en niet al die pro bv verhalen lezen en aanhoren ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 okt 2009 15:41

Ik vind het altijd zo apart, van die mensen die te pas en te onpas hup, borst uit de bh hangen en het kind aanleggen. Allemaal leuk en aardig, maar zeker in grote groepen (zoals in de kerk met koffie drinken of op verjaardagen etc) vind ik dat echt te koe-achtig. Als het nou met een klein groepje vrienden is, dan vind ik het nog wat anders. Maar ook dan een beetje discreet graag. Het zijn nog steeds jouw borsten, laat die vooral door jouw man bewonderen en laat de rest daar een beetje buiten. Ben ik gewoon te jong om dat te snappen of zijn er meer mensen die daar niet zo van zijn?
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2009 15:57

@ Jo'tje: helemaal mee eens, ik vind dat echt 'privé'... Haha, zou je 'ns aan mijn pa moeten vragen: dan kwamen ze bij sommige stellen op huisbezoek ofzo (twee ouderlingen dus) en hup, ging die vrouw gewoon de borst zitten geven, nou dat vond hij dus echt he-le-maal niks, en ik kan het me voorstellen!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 okt 2009 16:06

Mijn vriendin geeft wel bv aan haar zoontje, en die vraagt altijd of iemand het erg vindt dat ze voed. Dat vind ik eigenlijk wel netjes.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 okt 2009 16:15

pol schreef:Flesje mee, helemaal geen bezwaar hoor, je hebt van die handige bakjes en evt neem je een thermoskan met gekookt water en wat zit je dan te piepen. Nee overal dat kind gaan zitten voeden, heerlijk hoor met iedereen boven je lijf.....

Ik zei toch ook dat IK het een crime vond :roll: Anderen zullen daar vast anders over denken. Wees maar blij dat je een keus hebt!!!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 okt 2009 16:25

nou, ik geef al bijna vier maand volledig borstvoeding en het bevalt me nog steeds goed!
in het begin wel kloven gehad, maar met tepelhoedje en bepanthen was dat zo over (het was wel ff klieren maar ik wilde graag doorzetten). ook een periode gehad dat ik erg veel had en de kleine zich steeds verslikte, maar dat gaat nu ook goed. gelukkig geen gedoe met spruw of borstontsteking gehad, weet niet wat ik in zo'n geval gedaan had...
maar vind het ideaal tot nu toe. je hebt het inderdaad altijd bij je en je kan er best een beetje rekening mee houden waar en hoe je in het openbaar gaat zitten voeden. bedoel, als ik bij de v&d ga voeden, ga ik wel ergens in een hoekje zitten richting de muur en niet midden in het restaurant. ook heb ik meestal wel een sjawl om of bij me, dus zien anderen er weinig tot niets van.
en als we ergens op verjaardag of visite (met veel mensen) zijn vraag ik of ik ff boven ofzo kan zitten.
vind het nog steeds heerlijk, ff een momentje met z'n tweetjes..

LeChat schreef:@ Jo'tje: helemaal mee eens, ik vind dat echt 'privé'... Haha, zou je 'ns aan mijn pa moeten vragen: dan kwamen ze bij sommige stellen op huisbezoek ofzo (twee ouderlingen dus) en hup, ging die vrouw gewoon de borst zitten geven, nou dat vond hij dus echt he-le-maal niks, en ik kan het me voorstellen!

snap het wel, maar wat moet je dan? als ze op huisbezoek komen is het m.i. geen optie om boven te gaan zitten voeden, en je kan het kind moeilijk laten brullen tot ze weg zijn.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 okt 2009 16:30

Bij ons zijn deze helemaal hip (verschillende dessins) http://shop.bebeaulait.com/nc

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 08 okt 2009 16:43

Ik hoefde niet te kiezen wegens m'n medicijnen.
K ben blij met de fles.
Het flesje gaat overal mee naar toe, en een ander kan hem ook eens geven :wink:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 okt 2009 18:12

Hoe gaat het verder met je Petra?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 okt 2009 18:21

LauraC schreef:Bij ons zijn deze helemaal hip (verschillende dessins) http://shop.bebeaulait.com/nc

Daar zit een kind in? :-k

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 okt 2009 18:30

Ik heb Milan en Matteo allebei bijna een jaar bv gegeven! Bij een 3e kind hoop ik het ook zeker net zolang te doen. Ik vond het voor mezelf wel makkelijk. Ik had het altijd bij me.. ik ben een beetje chaotisch en zou zo maar wat kunnen vergeten mee te nemen.. maar die voeding heb ik zo iig altijd bij me :mrgreen: Het lekken vond ik alleen wel vreselijk.. Bij Matteo begon het in de 14e week van de zwangerschap al :?

Ik voedde ook altijd overal en thuis al helemaal (wie er ook was.. (behalve dan bij 1 persoon :mrgreen: )) , ook als er andere mensen waren.. wel discreet natuurlijk.. maar dat is ook heel goed te doen.. mensen hoeven helemaal niks te zien als je het goed doet!

Mensen moeten er echt hun eigen keus in maken.. als jij het gevoel hebt het echt niet te willen, dan moet je het ook niet doen! Je hebt soms wel wat doorzettingsvermogen om het te laten slagen.. en als je het dan eigenlijk niet wilt, dan wil het op dat moment ws ook niet.. Dus doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 okt 2009 18:32

Merisja schreef:
LauraC schreef:Bij ons zijn deze helemaal hip (verschillende dessins) http://shop.bebeaulait.com/nc

Daar zit een kind in? :-k

Hahaha, ja idd. Moest ook wel 3 keer kijken toen ik het voor het eerst zag. Geef zelf natuurlijk geen bv, maar ik probeerde 'm even uit met Michael en hij vond het prima hoor :)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 okt 2009 18:50

Jo'tje schreef:Ik vind het altijd zo apart, van die mensen die te pas en te onpas hup, borst uit de bh hangen en het kind aanleggen. Allemaal leuk en aardig, maar zeker in grote groepen (zoals in de kerk met koffie drinken of op verjaardagen etc) vind ik dat echt te koe-achtig. Als het nou met een klein groepje vrienden is, dan vind ik het nog wat anders. Maar ook dan een beetje discreet graag. Het zijn nog steeds jouw borsten, laat die vooral door jouw man bewonderen en laat de rest daar een beetje buiten. Ben ik gewoon te jong om dat te snappen of zijn er meer mensen die daar niet zo van zijn?

Ik kan me helemaal vinden in je verhaal!
Ik zat een keer bij de Mac en hup kind aan de borst terwijl het mega druk was.
Dat vind ik een beetje genant, weet dan niet waar ik kijken moet :oops:

Wat ik mij afvraag: vind je het als vrouw niet iets te intiem als je je kind gaat voeden in het openbaar? Of gaat dat gevoel weg als je eenmaal mama bent?
Als man zou ik me ook ongemakkelijk voelen als mn vrouw in het openbaar het kind de borst geeft, het is toch iets van jullie tweeen?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 okt 2009 18:52

als je een beetje ervaren bent in het voeden, dan hoeven ze niks te zien hoor :wink: en anders kan je er inderdaad altijd nog een sjaal of iets voor doen, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 okt 2009 19:08

Aan de andere kant...daar zijn die dingen (borsten dan) toch ook voor bedoeld? In het westen is er iets erotisch van borsten gemaakt. Ik heb er geen bezwaar tegen als mensen in het operbaar de borst geven,al moet ik wel zeggen dat ik er bij Hugo in het openbaar ( althans bij vrienden/familie) een omslagdoek omheen sloeg.

En wat ik bij de fv altijd ideaal vond, waren die kant en klare pakjes van Nutrilon....heerlijk! Geen water of vervelende poeder mee. Gewoon pakje openmaken en in de fles gieten (zit 200cc in). Het kan warm of koud gedronken worden.

Terug naar “Archief”