Wat betreft therapie daar ben/was ik nog niet helemaal uit, want o ik vind die stap zó moeilijk. Ik was vorig jaar blij dat ik eindelijk de deuren achter me dicht kon trekken van hulpverleningsland en hoopte dat het voorgoed was, al vond ik het eerst best wel spannend was bang voor terug val aangezien ik in het verleden steeds van het kastje naar de muur werd gegooid en nooit de juiste hulp kreeg. En nu moet ik weer en natuurlijk ze zijn er om je te helpen maar toch geeft het me zo snel een negatief gevoel van zwakte... Heb alleen gemaild wat er de mogelijkheden zijn aangezien ik niet naar PsyQ wil en er zal toch aan de hand van intake behandelplan worden opgesteld. Heb gewoon de combi nodig van lichamelijk-psychische. Al weet ik wel dat er iets moet gaan gebeuren, als ik zie hoe depri bui ik vorig week dinsdag had en weer de gekste gedachten in me hoofd had, toen schrok ik wel van mezelf

Ben vorige week nog wel bij de fysio geweest, maar hebben weinig gepraat. Al heb ik maar eerlijk aangegeven dat ik me lichaam de afgelopen week als drama heb ervaren

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Al valt het me nu wel rauw op me dak en gaat het wel érg snel allemaal, ben er nog niet klaar voor... dus ik wacht nog even met bellen

@ mw; fijn dat je zo de verschillen met vorig jaar mag zijn en o als ik mijn zegeningen op een rij zet van de afgelopen jaren dan zijn die er ook zo veel en heb ik niets te klagen... Maar o wat zou ik graag eens een dag zonder pijn en vermoeidheid willen, hele dag winkelen, gek doen en ik wil zo dolgraag weer met gehandicapten op vakantie. Ieder jaar heb ik weer een hoopje; misschien volgend jaar maar tot nu toe heb ik al 3 jaar nee moeten zeggen... Heb in die zin nog al een maffe fysio die me vorig jaar zei, nadat ik het erover had; als je meegaat kunnen ze jou verzorgen i.p.v. jij hun

@ Funlover; het vele onbegrip omdat mensen vaak niets aan je zien is zo frustrerend, de revalidatiearts zei me al je kunt maar beter je been breken! Al kun je vaak van me gezicht aflezen hoe ik me voel... maar sommige mensen zijn daar nog blind voor. Merk ook wel dat de buitenwereld het allemaal zo goed weet te vertellen wat je doen moet, ik moet hierheen of daarheen want die en die heeft er zo'n goede ervaring mee. Maar ik wil op het moment geen andere mensen meer aan me lijf... Ik was me behoorlijk aan het focussen op de medische diagnose, maar tot nu toe is die niet gevonden en ik probeer daar nu ook vanaf te stappen. Al is het wel heel moeilijk, ik kan het maar niet bevatten en begrijp mijn pijn niet. Volgens me fysiotherapeut zal ik van teleurstelling en teleurstelling blijven vallen, als ik door blijf zoeken en misschien alleen maar verder afdrijven omdat ik het niet meer aan kan. Het is beter om me nu tegaan richten op omgaan met i.p.v. hoe kom ik er vanaf. Heb een jaar creatieve therapie gedaan (i.v.m. angst en depressie), maar ik zal therapie nooit omschrijven als heerlijk. Mag ik vragen wat voor therapie je volgt?
Me moeder heeft me ook alweer aan de vitamine gezet

@ Liesien; Dankje! Hopelijk blijft het nu allemaal wat stabiel voor je, sterkte verder! Je hoort vaak van cognitieve gedragstherapie bij ziektes etc. waar je maar mee moet leren leven. Heb er verder geen idee van maar het is eerst maar afwachten nu wat er t.z.t. gezegd zal worden qua behandeling. Ben je trouwens al eens naar fysio geweest, dat advies had je toch ook gehad? Merk heel duidelijk dat me pijn verminderd is sinds ik bij de fysio kom, al moet ik geen gekke dingen doen dan komt die weer heftig terug, volgens me pa moest ik maar een vriend opzoeken die fysio was of iets met massage deed zodat ik gewoon massage kon hebben op het moment dat ik het nodig heb