eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2009 07:19

LeChat schreef:Back on topic dan maar weer idd: Zijn er hier mensen die het erg stíl vonden in huis toen ze pas getrouwd waren? Dat hoor je namelijk wel eens, vooral van mensen die uit een wat groter gezin komen - opeens met z'n tweetjes... (Voor mij zal dat dus waarschijnlijk niet gelden, ben het gewend alleen te zijn of met een paar mensen).

Dat heeft toch meer te maken met op jezelf gaan wonen dan met trouwen. Als je alleen hebt gewoond, moet je er misschien juist aan wennen dat je rekening met iemand moet houden. Ik weet dat er in de refo-wereld nog steeds veel mensen rechtstreeks vanuit hun ouders trouwen (en daarbuiten gebeurt dat met samenwonen), maar zou dat nooit aanraden. Ik wilde zelf ook perse eerst op mezelf gaan wonen, wennen aan het doen van mijn eigen huishouden en daarna pas trouwen. Het lijkt me ook niet echt fijn om een man te hebben die gewend is dat z'n moeder bepaalde dingen voor hem doet en die dan verwacht dat jij dat doet of het zelfs niet door heeft dat je z'n was doet.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 19 mar 2009 07:22

Ik vond het echt wel rustig en soms saai na ons trouwen. Ik ben een echt gezelschapsmens en manlief was de eerste maanden veel aan het werk (ook 's avonds weg). Maar als ik nu bij m'n (schoon)ouders kom, ben ik blij dat ik weer naar huis mag (samen)... zonder alle pubers (met hun lawaai) mee te hoeven nemen :^o

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2009 07:41

Wij hebben alle twee niet op ons zelf gewoond maar nooit gezeur gehad over dingen opruimen enz. Dat leer je thuis ook is onze mening en dat blijkt wel. Ik moest thuis ook geregeld een wasje draaien en ophangen.
Stoffen en de badkamer schoonmaken niet meer dan normaal.
Mijn man is dat ook gewend van huis uit (zijn moeder heeft MS) Hier liep vanaf de eerste dag alles goed en ik vind het heerlijk om alleen te zijn en ik vind het ook super
gezellig dat hier altijd heel veel mensen binnen komen lopen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 mar 2009 08:08

Wij hebben ook allebei eerst op onszelf gewoond: heerlijk! En na onze studententijd vonden we die rust en die stilte (en de hygiène! :mrgreen: ) heel fijn ... lekker ons eigen appartement, onze eigen zooi, geen huisgenoten met rare/vieze gewoontes meer... heerlijk!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mar 2009 08:15

jaaaaaaaaaaaaaah... zeker.. vooral omdat hub ook veel werkte, onregelmatig..etc! voorheen was er altijd iemand thuis en nu zat ik in me uppie te eten....(aaaah wat was ik toen zielig :oops: ) Ik miste vooral de discussies die er thuis altijd waren!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mar 2009 09:04

ik ben blij dat ik eerst op mezelf ben gaan wonen.
Denk dat het wel mee gaat vallen met stil in huis bij ons 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 09:11

liefie schreef:gezellig dat hier altijd heel veel mensen binnen komen lopen.
daar heb ik nog wel ns moeite mee als we net zitten te eten of eindelijk samen lekker op de bank zitten, komt er iemand binnen!! Dat vinden we wel eens irritant, en hebben we zo onze eigen mening over (geen slaande ruzie ofzo maar een discussie)
We hebben het wel ideaal opgelost: we doen gewoon de gordijnen dicht, minimaal licht en doen gewoon lekker niet open :mrgreen:
Ik woonde een half jaartje op mezelf en mijn man is nog wel eens van de dingen slingeren, sokken, spullen, e.d. Als ik dan opruim is hij het kwijt :lol: Ik ben opruimerig (soms wel vervelend).
Ik vond het niet saai hoor met z'n 2en! Ik ben nu een dag alleen geweest en nu een ochtendje vrij. Dan ga ik lekker zelf m'n gang, opruimen, huishoudelijke dingetjes doen, ff naar de winkel, n beetje lummelen en relaxen. Geen moeite mee maar ben altijd wel blij als m'n man weer lekker bij mij op de bank zit :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2009 09:15

Wij vinden het alletwee gezellig veel mensen over de vloer maar als er iemand komt en wij hebben er geen zin in dan zeggen we dat ook gewoon en dan zijn ze zo weg :wink:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mar 2009 09:25

Dertig jaar geleden toen wij gingen trouwen, was dat ook gewoon van huis uit. En dat ging prima. We waren er allebei wel aan toen om samen te zijn. Niet om perse thuis weg te zijn maar om samen ons huisje te hebben. Ik bleef gewoon werken in de kraamverzorging, en dat was toen nog erg hard werken. 10 dagen achter elkaar en dan lange dagen maken van wel 13 uur! Dus mijn man heeft meer alleen gezeten dan ik. En dan vaak tussendoor maar weinig vrij omdat ze (ook toen) te weinig kraamverzorgsters hadden.
Nee ik was blij dat ik niet meer hoefde te werken toen ik zwanger was en met zwangerschapsverlof ging.
Nu gaat eerdaags onze jongste het huis uit en zijn mijn man en ik weer samen na 30 jaar. En dat zal best wennen zijn. Ik hou wel van drukte om me heen. En ik mis mijn kinderen altijd.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 mar 2009 09:34

Ik vond het heerlijk zo rustig! Vooral in de eerste tijd als er dan mensen kwamen en die gingen weer weg hadden we echt zoiets van pfff, de rust is weergekeerd. Nu is het veel minder, maar ons huis is echt een rusthaven. We zijn allebei druk met werk en vooral mijn man heeft thuis echt nodig om tot rust te komen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 09:49

liefie schreef:Wij vinden het alletwee gezellig veel mensen over de vloer maar als er iemand komt en wij hebben er geen zin in dan zeggen we dat ook gewoon en dan zijn ze zo weg :wink:
da's natuurlijk de beste oplossing :oops: =D>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 mar 2009 10:21

Inderdaad, ik zou het alleen niet durven te zeggen... :oops:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 10:52

Ik ben toch blij dat hier bijna iedereen even belt voor ze langskomen. Ik hou niet zo van onverwacht bezoek. Er komen hier zat mensen over de vloer, en sommigen zijn hier zo thuis dat ik toch niet voor ze hoef te zorgen, dat vind ik soms ook wel lekker :) Mijn zwager loopt zelf wel naar de garage voor een biertje en mijn zusje pakt zelf wel drinken ofzo. maar anderen vind ik fijn dat ze het van tevoren even zeggen. Alleen mijn schoonmoeder komt wel eens zo langs. Dan is ze toch in de stad en probeert ze gewoon even of ik thuis ben. Dat vind ik wel altijd heel gezellig, want dat is gewoon overdag. Dan zit ik soms toch maar thuis te niksen. En als ik geen tijd heb zeg ik dat ook gewoon tegen haar.
Ik vond de eerste tijd zo samen ook best wennen. Het was wel heerlijk, maar als mijn man werkte en ik niet, dan zat ik me echt wel te vervelen. Ik ben heel wat bij mijn ouders langs geweest in die tijd, en bij mijn schoonouders.
Ik at ook elke week een keer bij mijn ouders, maar toen merkte ik dat ik het zat was thuis bij mijn ouders. Die twee pubers die altijd ruzie maken en bekvechten, daar had ik geen zin meer in.
Nu vind ik het heerlijk om af en toe lekker samen te zijn. Als zoonlief slaapt, en we hebben de hele avond niks, heerlijK! Dan zit ik echt niet te wachten op mensen die zomaar langskomen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 mar 2009 10:59

Van huis uit was ik ook niet gewend om zomaar bij iemand binnen te stappen of zomaar onverwachts bezoek te krijgen. Hier in de streek is dat heel anders, mensen stappen gewoon bij je binnen en zelf kan je ook overal op elk uur van de dag terecht. Ik moest en moet daar (erg) aan wennen. Ik sta nog steeds niet zomaar bij iemand op de stoep, als ik naar iemand wil, bel ik altijd even van te voren.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 11:11

Idd ben ik ook van huis uit gewend en in deze streek is het dus ook anders! In Maarssen-dorp weer niet zo, geloof ik, daar bellen de meeste van te voren. Maar in Maarssenbroek en zeker in deze wijk loopt iedereen bij elkaar zomaar naar binnen. Moet ik ook erg aan wennen!! Ik ben ook gewend dat ze even bellen, zelfs bij koffiebezoek.
Nu merk ik wel dat ik ook wel eens zomaar bij iemand binnenstap maar dan is het meer om iets af te geven / terug te brengen. Voor koffiebezoek e.d. , of een gezellig avondje zou ik eerst bellen / sms-en ofzo.

@liefie/Daphne: t zou idd makkelijk zijn om te zeggen dat je niet wil, maar zou t niet zo erg durven geloof ik :oops: gelukkig ben ik daar nu aan het werken :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”