LeChat schreef:Back on topic dan maar weer idd: Zijn er hier mensen die het erg stíl vonden in huis toen ze pas getrouwd waren? Dat hoor je namelijk wel eens, vooral van mensen die uit een wat groter gezin komen - opeens met z'n tweetjes... (Voor mij zal dat dus waarschijnlijk niet gelden, ben het gewend alleen te zijn of met een paar mensen).
Dat heeft toch meer te maken met op jezelf gaan wonen dan met trouwen. Als je alleen hebt gewoond, moet je er misschien juist aan wennen dat je rekening met iemand moet houden. Ik weet dat er in de refo-wereld nog steeds veel mensen rechtstreeks vanuit hun ouders trouwen (en daarbuiten gebeurt dat met samenwonen), maar zou dat nooit aanraden. Ik wilde zelf ook perse eerst op mezelf gaan wonen, wennen aan het doen van mijn eigen huishouden en daarna pas trouwen. Het lijkt me ook niet echt fijn om een man te hebben die gewend is dat z'n moeder bepaalde dingen voor hem doet en die dan verwacht dat jij dat doet of het zelfs niet door heeft dat je z'n was doet.