de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor kwebbel » 10 mei 2009 11:03

ik had een "doorbraakbloeding" toen m'n strip leeg was en na 6 dagen nog niet ongesteld was, ben ik gewoon met de nieuwe begonnen. En toen begon de ongesteldheid :? was toen wel 10 dagen ongesteld omdat ik gewoon door ben gaan slikken (anders is het weer stoppen, later doorgaan, enz.) had ik geen zin in.....
Maar of dat een echte doorbraakbloeding is geweest.....?
Ben ook wel ns 3x achter elkaar de pil vergeten, toen heb ik ook een bloeding(kje) gehad.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2009 11:51

zo ik heb de pil in de prullenbak gegooid, nee niet om zwanger te raken. Maar ik ben de pil echt spuuug en spuuug zat. ](*,) We hebben er het afgelopen weekend over gehad en toen zei m'n man: lekker stoppen met de pil.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 11 mei 2009 12:51

Heerlijk idee zeker, Evelien!!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2009 13:09

jeps. Want het was sinds ik de pil slik gewoon echt hommelus, ik zit gewoon echt in de knoop met m'n lichaam. En er helemaal 100% achterstaan heb ik al vanaf het begin niet gedaan. Misschien heeft dat ook wel een rol mee gespeeld.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 mei 2009 14:32

Dan lijkt me dat een goede beslissing. Wel vervelend dat je er zoveel last van had. Gelukkig kan het ook anders, ik merk er helemaal niets van...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 mei 2009 15:09

Fijn zeg! Hoop dat je snel weer beter voelt!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2009 15:24

Idd, daar sluit ik me helemaal bij aan :D

Bij mij is het ook niet wat, die pil. Ik heb alweer een dag of 5 een doorbraakbloeding, maar ik las dat als ik de pil niet gewoon doorslik hij niet veilig is. Dus ik slik hem maar netjes door tot woensdag en dan begint mijn stopweek, dan zal ik vast wel weer ongesteld worden. Ik kijk het nog 1 maand aan, maar als het zo doorgaat ga ik naar de dokter voor een andere, want hier heb ik totaal geen zin in.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 11 mei 2009 15:34

Welke heb je dan MissF? Ik had de microgynon 20, en vond het een heel fijne pil. Alleen de eerste maand dat ik em slikte een klein doorbraakbloedinkje gehad, daarna nooit last meer! En had er verder ook geen last van enzo!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2009 15:46

Microgynon 30. Nooit geen last gehad, maar na mijn bevalling is het niks. Ik slik hem pas sinds 2 maanden weer hoor, dus ik wacht nog 1 maandje af. Het zal wel door de zwangerschap en bevalling komen, maar dan kan sowieso alles veranderen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 mei 2009 18:28

Maken alle pillen 'dik?'
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 mei 2009 18:47

Nee hoor, de pil zelf maakt sowieso niet dik. Volgens mijn huisarts kan je bij pilgebruik aankomen doordat je eetpatroon/eetlust verandert, je komt dan dus aan door meer/ongezonder eten... Remedie volgens hem: voldoende bewegen (open deur, oké :)). Ik heb er geen last van, mijn eetlust is niet gewijzigd en ik ben (dus) ook niet aangekomen sinds ik de pil gebruik.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mei 2009 18:51

Funlover schreef:Maken alle pillen 'dik?'

Tegenwoordig is de hormoondosis zo laag dat de meeste vrouwen er niet dik van worden. Een cupmaat erbij kan wel gebeuren.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 mei 2009 18:55

Cupmaat erbij kan geen kwaad op zich.

Ik heb namelijk ontzettend last van menstruatieklachten dat ik eigenlijk eens naar de dokter moet, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze dan de pil voorschrijft....
...maar ik weet niet of ik dat wil. Ik reageer heel slecht op hormoondingen etc. En ik wil er niet dik van worden....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 11 mei 2009 19:34

Lastige situatie Funlover!

Eigenlijks sinds vorig jaar zomer was ik opeens veel minder heftig ongesteld. Het stelde eigenlijks bijna niks meer voor, had alleen de eerste dag wat buikpijn maar verder niet meer. Iedere keer werd de buikpijn weer wat erger, en nu ben ik er gewoon echt weer zo beroerd... 's Nachts weer wakker liggen van de buikpijn. Zie er steeds tegenop dat ik ongesteld kan worden. Denk dat ik er toch maar eens mee naar de huisarts moet, alleen ik schaam me er een soort voor :oops:. Ook omdat ik absoluut niet ongesteld wil zijn tijdens de vakantie, zal ik er toch een keer heen moeten. Doordat ik zo onregelmatig ben, vroeg ik me wel eens af of je dan wel primulot N. kan gebruiken.

Denk dat de kans toch ook wel groot is dat de huisarts over de pil begint, alleen als ik dan wel eens al die dingen lees, denk ik wil ik dat eigenlijks wel? En me haar reageerd heel erg op medicijnen, antibiotiaca ed. Me haar is altijd al wat aan de dunne kant, maar sinds ik aan de medicijnen zit, helemaal nu met een vrij hoge dosis, is het alleen maar dunder geworden... Ben gewoon heel bang dat als ik dan ook nog een aan de pil ga, er helemaal niks overblijft :roll:.
Wat de toekomst brengen moge........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2009 21:35

LeChat schreef:Nee hoor, de pil zelf maakt sowieso niet dik. Volgens mijn huisarts kan je bij pilgebruik aankomen doordat je eetpatroon/eetlust verandert, je komt dan dus aan door meer/ongezonder eten... Remedie volgens hem: voldoende bewegen (open deur, oké :)). Ik heb er geen last van, mijn eetlust is niet gewijzigd en ik ben (dus) ook niet aangekomen sinds ik de pil gebruik.

Ik merk toch wel dat de ene huisarts dit zegt en de andere weer dat.

Dus ik weet soms dan ook niet wat nou echt waar is.

Terug naar “Archief”