De strategie van Wilders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Joannah

Re: De strategie van Wilders

Berichtdoor Joannah » 26 okt 2009 23:35

rafaell schreef:Ja whatever, dan is het dus niet meer duidelijk.

Sommige dingen zullen gewoon altijd verborgen blijven, hoe belangrijk is hte.
De mens kan nog geen vlo in elkaar zetten,maar weet wel stellig te beweren dat alles met een celletje is begonnen.
Dat vind ik pas onbegrijpelijk, die ontzettende hoogmoed.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 okt 2009 00:21

Ik niet, maar goed het gaat hier ook niet zozeer over de bijbel natuurlijk. Als de bijbel altijd zo duidelijk antwoorden gaf die zo volstrekt logisch waren, zou die secularisatie er wel niet geweest zijn The Gentleman. Blijkbaar ligt het toch allemaal niet zo simpel...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 okt 2009 08:59

Joannah schreef:
rafaell schreef:Ja whatever, dan is het dus niet meer duidelijk.

Sommige dingen zullen gewoon altijd verborgen blijven, hoe belangrijk is hte.
De mens kan nog geen vlo in elkaar zetten,maar weet wel stellig te beweren dat alles met een celletje is begonnen.

Weten hoe iets in elkaar zit betekent nog niet dat je het na kunt maken.
Ik weet hoe het politieke stelsel van Nederland in elkaar zit, ik weet ook hoe het ontstaan is, maar daardoor kan ik het nog niet in een ander land net zo opbouwen.

Verder weet ik hoe het menselijk lichaam in elkaar zit, maar daarmee kan ik het nog niet namaken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 okt 2009 12:48

Joannah schreef:Sommige dingen zullen gewoon altijd verborgen blijven, hoe belangrijk is hte.

En dat weet je pas als je het tot op het bot hebt uitgezocht. Van te voren bepalen wat verborgen zal blijven... dat zou wat worden.

Toon mij één wetenschapper die beweert dat het leven met een cél begon.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 okt 2009 12:49

Optimatus schreef:Verder weet ik hoe het menselijk lichaam in elkaar zit, maar daarmee kan ik het nog niet namaken.

Nou ja, wel natuurlijk, maar dan moet je Gerdien even lief aankijken.

The Gentleman

Berichtdoor The Gentleman » 27 okt 2009 17:54

rafaell schreef:
The Gentleman schreef:Er zijn vragen waar de seculiere mens een minder duidelijk antwoord op heeft dan bijvoorbeeld Gods Woord.

Ja en? Een duidelijk antwoord is niet per se waar. De bijbel spreekt duidelijk over een schepping in zes dagen, toch is het niet waar.

Dan is het dus geen antwoord dat goed onderbouwd is. De Bijbel spreekt duidelijk over een schepping in zes dagen, en dat is waar. Het is nog nooit bewezen dat het niet zo is.

Het is vrij gemakkelijk om te beweren dat de secularisatie is voortgekomen uit de bewering dat de Bijbel niet overal alle antwoorden op heeft. Dat ligt iets complexer.

Natuurlijk is niet ieder antwoord relevant of duidelijk of even goed onderbouwd, maar het antwoord wordt sowieso niet gegeven vanuit de seculiere mens.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 okt 2009 02:43

Jij neemt aan dat het antwoord kenbaar is? En als het zo duidelijk kenbaar is, waarom is niet iedereen het er dan over eens?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2009 10:37

The Gentleman schreef:De Bijbel spreekt duidelijk over een schepping in zes dagen, en dat is waar.

Het is inderdaad waar dat de Bijbel spreekt over een schepping in zes dagen. Dat houdt verder echter geen overeenkomst met de realiteit in.

Het is nog nooit bewezen dat het niet zo is.

Er zijn zo veel dingen die per definitie onbewijsbaar zijn; zijn die dan allemaal waar?

Natuurlijk is niet ieder antwoord relevant of duidelijk of even goed onderbouwd, maar het antwoord wordt sowieso niet gegeven vanuit de seculiere mens.

Over welke vragen en welke antwoorden heb je het nou precies?

The Gentleman

Berichtdoor The Gentleman » 28 okt 2009 18:37

Mortlach schreef:Het is inderdaad waar dat de Bijbel spreekt over een schepping in zes dagen. Dat houdt verder echter geen overeenkomst met de realiteit in.

Maar dat kan juist wel een overeenkomst inhouden met de realiteit.

Er zijn zo veel dingen die per definitie onbewijsbaar zijn; zijn die dan allemaal waar?

Nee, maar ook niet automatisch niet waar.

@Rafaell: Dat neem ik nergens aan, alhoewel ik vanuit mijn opinie alles toets aan Gods Woord, dus in die zin kijk of het werkelijk waar is of niet. En uit Gods Woord is niet altijd een concreet antwoord te halen, maar wel richtlijnen.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 05 nov 2009 16:34

Graag weer terug naar het onderwerp!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 11 dec 2009 17:58

TKF schreef:Graag weer terug naar het onderwerp!

Oke
http://player.omroep.nl/?aflID=10393187

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 jan 2010 10:18

Het is goed dat Wilders zoveel punten signaleert die niet goed gaan maar ik zit nog steeds te wachten totdat hij eens met echte oplossingen komt voor deze problemen. En dan bedoel ik niet een oplossing als een kopvoddentaks. Het is natuurlijk stoer om allerlei punten aan de kaak te stellen en grote taal uit te slaan. Veel kiezers prikken daar niet door heen, wat ook blijkt uit het aantal zetels in de peilingen. Maar Wilders is voor mij pas een meerwaarde als hij met oplossingen komt en deze, mits een beetje acceptabel, ook als wetsvoorstel indient. Daar schiet NL meer mee op dan al dat geroep!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2010 10:57

keessie schreef:Het is goed dat Wilders zoveel punten signaleert die niet goed gaan maar ik zit nog steeds te wachten totdat hij eens met echte oplossingen komt voor deze problemen. En dan bedoel ik niet een oplossing als een kopvoddentaks. Het is natuurlijk stoer om allerlei punten aan de kaak te stellen en grote taal uit te slaan. Veel kiezers prikken daar niet door heen, wat ook blijkt uit het aantal zetels in de peilingen. Maar Wilders is voor mij pas een meerwaarde als hij met oplossingen komt en deze, mits een beetje acceptabel, ook als wetsvoorstel indient. Daar schiet NL meer mee op dan al dat geroep!

Ik hou mijn adem er in ieder geval niet voor in.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 21 jan 2010 11:03

keessie schreef:Het is goed dat Wilders zoveel punten signaleert die niet goed gaan maar ik zit nog steeds te wachten totdat hij eens met echte oplossingen komt voor deze problemen. En dan bedoel ik niet een oplossing als een kopvoddentaks. Het is natuurlijk stoer om allerlei punten aan de kaak te stellen en grote taal uit te slaan. Veel kiezers prikken daar niet door heen, wat ook blijkt uit het aantal zetels in de peilingen. Maar Wilders is voor mij pas een meerwaarde als hij met oplossingen komt en deze, mits een beetje acceptabel, ook als wetsvoorstel indient. Daar schiet NL meer mee op dan al dat geroep!

De oplossing voor de problematiek met de islam is in ieder geval duidelijk. Hij wil terug naar de wortels van Nederland namelijk een Joods/christelijke cultuur en daar kan ik mee instemmen. =D>

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 jan 2010 12:19

Mortlach schreef:

Ik hou mijn adem er in ieder geval niet voor in.

Inderdaad niet doen want dat houd je niet lang vol :)
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”