Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jan 2009 12:49

trijntjejohanna schreef:Mijn kinderen moeten altijd heel lang ergens wennen voordat ze een beetje loskomen.. dus ik wil meteen een goede opvang hebben... en niet dat ze weer moeten wisselen..

maar goed we moeten maar even zien.. ik zit nu ook te zoeken of ik ergens een baantje voor in de avond ofzo kan vinden.. dat zou helemaal ideaal zijn!

bij selectvracht ofzo zet je de kinderen gewoon in de auto als dat mag :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jan 2009 12:52

@ TJ Hugo moet ook wat langer wennen voordat hij loskomt,maar ik merk dat het nu na 2 mnd kdv al veel beter gaat. Wellicht als ze samen naar een verticale groep van een kdv gaan dat het beter gaat.
Wat voor werk wil je gaan doen?

Ik heb ook geen familie in de buurt en ik neem gewoon vrij als Hugo ziek is. Mijn baas doet daar niet moeilijk over en als hij lukt kan ik bij ziekte vanuit huis werken.
Voor echte noodgevallen bel ik mn schoonmoeder ( die werkt niet) en die stapt dan op de trein om op te passen. ( moet ze wel 3 uur reizen, maar ze vindt het heerlijk om op te passen)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 07 jan 2009 12:54

liefje schreef:
trijntjejohanna schreef:Mijn kinderen moeten altijd heel lang ergens wennen voordat ze een beetje loskomen.. dus ik wil meteen een goede opvang hebben... en niet dat ze weer moeten wisselen..

maar goed we moeten maar even zien.. ik zit nu ook te zoeken of ik ergens een baantje voor in de avond ofzo kan vinden.. dat zou helemaal ideaal zijn!

Of thuiswerk? het is niet alles, maar je hebt soms van die 'inpakwerkjes'. Dingetjes in zakjes doen etc. niet echt uitdagend, maar voor de korte termijn misschien wel een oplossing? Je krijgt dan betaald per ding dat je inpakt, kan volgens mij oplopen tot ongeveer 20euro per uur..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 13:04

liefje schreef:

ik heb geen rijbewijs :mrgreen:

dat maakt het zoeken naar werk dus ook een stuk moeilijker...

ik ben in principe verpleegkundige... zoek werk in de zorg.. maar aangezien dat ws moeilijk wordt, ben ik bereid alles aan te nemen..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 13:04

Dine schreef:
liefje schreef:

Of thuiswerk? het is niet alles, maar je hebt soms van die 'inpakwerkjes'. Dingetjes in zakjes doen etc. niet echt uitdagend, maar voor de korte termijn misschien wel een oplossing? Je krijgt dan betaald per ding dat je inpakt, kan volgens mij oplopen tot ongeveer 20euro per uur..

heb ik wel naar gezocht.. maar is niet te vinden... alleen maar dingen waarbij je eerst moet betalen.. maar dat is dan weer oplichting.. dus ja..

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 07 jan 2009 13:10

Is er niemand bij jullie uit de kerk TJ die zelf kinderen heeft en ook op jullie kinderen wil passen?

Ik werk als oproepkracht, dus dat is helemaal ideaal. Als Mathilde ziek is meld ik dat en probeer dan te ruilen met een collega. Als dat niet lukt krijg ik die dag niet betaald maar ben wel thuis.
Mathilde gaat als ik werk naar een buurvrouw of mijn schoonzus en als ik echt omhoog zit wil mijn schoonmoeder ook oppassen.

Op zich is het niet ideaal om verschillende oppassen te hebben, maar het is nu even niet anders, zoals het er nu uit ziet moet ik nog 3 dagen werken en heb dan zwangerschapsverlof. Als ons 2e kindje er is wil ik vast werk gaan zoeken en dan ook een vaste oppas, waarschijnlijk via een gastouderbureau.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 07 jan 2009 13:34

Wat moeilijk TJ! Als ik werk zijn mijn kinderen gewoon thuis; één dag heeft papa ouderschapsverlof (doorbetaald, echt super luxe!) en één dag hebben we via het gastouderburo oppas aan huis. Ik zou echt niet weten wat ik in jouw situatie moest doen. Misschien dat je toch eens bij een kdv in de beurt een gesprekje kunt aangaan en gewoon eens zelf rond kunt neuzen daar? Vragen hoe het zit met ziek-zijn enzo. Bij ons op het kdv is het ook zo dat je een inhaaldag krijgt als je kind ziek is. Dit kun je natuurlijk altijd op je toekomstige werk bespreken. Misschien moet je dan wel eens eerder naar huis om je kind op te halen die ziek is, of zelfs een hele dag thuisblijven, maar je kunt die uren dat je kind ziek is wél weer op een andere keer inhalen. Sowieso is het bij ons best makkelijk om je kind eens een dag extra te brengen; kun jij weer een dag extra werken. Misschien is dat bij jullie op een kdv ook wel zo. Als je een beetje flexibele werkgever hebt hoeft dat dus op zich geen probleem te zijn.
Sterkte iig, 't blijft gewoon moeilijk.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jan 2009 13:36

Ik bedacht het me ook toen ik aan het strijken was tj, dat jij geen rijbewijs hebt! :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2009 14:47

Heb wel gehoord van moeders die werkten en dan op elkaars kinderen pasten. Bijv. een kennis van jouw werkt maandag en dinsdag en brengt haar kinderen bij jouw en jij op woensdag en donderdag.

Of om zelf als oppas jezelf beschikbaar te stellen?

Online enquetes invullen schijn je ook geld mee te kunnen verdienen. Thuiswerk vinden lukt mij ook nog steeds niet.

Is het niet wat om evt. ergens heen te gaan met een scooter? Dat doet mijn man ook, rijdt veel zuiniger als de auto en dat ding rijdt ook 55 dus dat gaat nog best redelijk snel.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2009 17:06

tj.. als ik het zo lees van je.. zou ik toch zelf gastouder worden. Ben je leker thuis bij de kids... en krijg je alleen wat anderen erbij. Ze hebben vast wel ukkies die nog niet naar school heoven..

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jan 2009 19:12

over ziek zijn: een gastouder mag weigeren als het een besmettelijke ziekte is.

@kwebbel: dat lijkt mij (en dat vind ik) niets: is je man thuis, dan zelf gaan werken. Zie dat om mij heen ook. Papa's die heel het weekend met de kids alleen thuis zijn omdat mama moet werken en zo ook 's avonds. Het is toch juist goed om ook als gezin veel tijd door te brengen.
En in de zorg is het toch vaak zo dat je dan om het weekend werkt en dus niet beschikbaar bent voor je gezin.

@TJ: je kunt adv. plaatsen. En voor 2009 nog via gastouderbureau doen. Het is maar de vraag hoe het gaat in 2010. Niet te bang laten maken.
Time flies when you have none!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 jan 2009 20:05

Dat lijkt mij idd ook niks! Ik breng liever m'n kindje weg dan dat we elkaar als gezin weinig zien.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 07 jan 2009 20:13

zit er geen verzorgingshuis in de buurt dan?
Je kunt altijd proberen met open sollicitatie.

Een nicht van me heeft dat afgelopen zomer ook gedaan. En is op gesprek geweest en werkt nu zowieso 1 avond in de week en soms invallen. Maar ze heeft direct aangegeven dat ze alleen 's avonds en eens per 3 weken dagje in weekend ofzo wil en absoluut niet meer dan 2 avonden geloof ik.
Zij werkt nu dus alleen als haar man thuis is.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 07 jan 2009 20:17

in de zorg is toch zat werk??? bovendien kan je dan juist savonds of snachts en in het weekend werken.
als je iets zoekt wat je een vast rooster geeft is wel makkelijker.
en anders schrijf je je in bij een uitzendburo, dan kan je meestal goed aangeven waarneer je wel of niet kunt

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 07 jan 2009 20:19

[quote="mirjan23"]?

sorry is foutje. kan dit bericht niet wegrkijgen :oops:
Laatst gewijzigd door mirjan25 op 07 jan 2009 20:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Terug naar “Archief”