Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 okt 2008 18:49

[quote="*Annet*"]Volgens mij gaat Jamillah daar naar de kerk.

wat jammer nou dat ik verhuisd ben, anders had je hem wel bij mij mogen "dumpen".

Zou je dat wel doen trouwens? Je kind bij een vreemde oppas in de kerk doen? Als ik bij mijn ouders ben gaan de kinderen daar alleen naar de creche als mijn schoonzus oppast anders niet.

Wij brengen de kinderen van jongsaf aan bij de creche vd kerk ongeacht wie er oppast, en zijn we in een vreemde kerk dan kijken ze helemaal niet raar op en gaan ze gewoon spelen. Het maakt ze helemaal niks uit. Waarom zou je het niet doen?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 15 okt 2008 18:54

Ik breng ze ook niet snel naar een vreemde creche, hoor. Zelfs in onze eigen gemeente kijk ik of ik de oppas ken, soms gaat de jongste daardooor dus niet naar de creche. De oudste is inmiddels vier, die gaat wel gewoon, wie er ook oppast. Maar met zulke kleintjes, k weet niet hoor, ik moet er wel een goed gevoel bij hebben anders zit ik nog niet rustig.

@Annet: Leuk, je nichtje binnen brengen! Ik heb het ook één keer gedaan, wel spannend hoor! Logisch dat je je vereerd voelt, ik vond het zelf ook wel een soort 'eerbetoon' aan degenen die onze meiden binnen hebben gebracht. Toch apart en speciaal. Leuk!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 okt 2008 19:15

Ik heb ook nog niet besloten of hij wel naar de oppas gaat hoor. Aan de ene kant zou ik graag willen dat hij, net als Pol al zei, gewoon bij elke oppas naar binnen gaat. Aan de andere kant; vreemde kerk, vreemde mensen, 'vreemde' taal. Ik zie het wel. Het alternatief is hem bij ons houden, wat niet overal op prijs wordt gesteld. Ik wil graag met manlief in de kerk zitten zodat ik voor hem kan vertalen namelijk....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 okt 2008 19:29

kan je zus dan niet evt oppassen?

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 15 okt 2008 19:52

wow mooie foto's Laura. Vooral die gezinsfoto.
Wat voor taal leer je Michael trouwens? Alleen Engels of ook Nederlands?
Vroeg het me opeens af
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 okt 2008 20:00

trijntjejohanna schreef:kan je zus dan niet evt oppassen?

Die weet nog niet of ze er zelf wel is...ze moet soms werken en kan niet zomaar vrij krijgen, zeker niet op een zondag (niemand wil dan werken natuurlijk). Maar goed, het gaat goed komen.
@Mirjan22: ik praat Nederlands, mijn man praat Engels tegen Michael. Dus hopelijk tweetalig. Ik weet niet of ik het vol ga houden, maar ik ga het iig proberen!
Die gezinsfoto hadden we trouwens gewonnen toen we een enquete invulden, dus dat was dubbel leuk!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 okt 2008 20:52

trijntjejohanna schreef:kan je zus dan niet evt oppassen?

en anders kom je gewoon bij ons naar de kerk!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 okt 2008 21:10

Timon gaat hier van het begin af aan (de eerste keer was hij 1,5 week oud) naar de creche, en het is nooit een probleem geweest. Ook in een 'vreemde' kerk breng ik hem gewoon naar de creche. Ik vertel zeker bij 'vreemde' oppas wel altijd even goed wie hij is en wie ik ben, zodat ze me makkelijk uit de kerk kunnen halen als het niet gaat ofzo.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 okt 2008 21:56

@Laura.Oppas is goed geregeld daar. Drie oppassen per zaal. Ze kunnen evt slapen ook geloof ik. Tig boxen en zat speelgoed. Veilig en we hebben een superlieve koster :mrgreen:
Wij zitten tegenwoordig in Sliedrecht, de dependance voor het 'uitschot'. (lees, kerkgangers buiten hveld, de kerk zat te vol)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 15 okt 2008 22:00

Haai: lees ik het goed dat je hem met 1,5 week al naar de creche bracht?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 okt 2008 22:20

Trouwens, hartelijk dank voor de leuke reacties :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 okt 2008 22:39

Juultje77 schreef:Haai: lees ik het goed dat je hem met 1,5 week al naar de creche bracht?

Ja, klopt. En het ging prima :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 okt 2008 05:37

Caroline was hier keer naar de creche geweest toen de buurvrouw oppas had, dat ging goed, samen met Danny.

Hele tijd later ging ze weer keer naar de creche er zou een bekende oppassen (volgens het rooster) dus zij er weer heen (zonder danny dit keer) maar ik werd uit de kerk gehaald, het was brullen! Dus nooooooooit meer. Paar weken later moest ik in verenigingsgebouw zijn met haar maar ze wilde niet eens naar binnen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 okt 2008 10:24

Met 1,5 weken al naar de oppas...Ik durf hem nog steeds niet naar de oppas te brengen. Ik vind hem nog zo klein. Dat wordt wat als ik over 2 weken weer aan het werk "moet". Dan gaat hij gelijk 3 hele dagen naar de opvang. Lijkt mij eigenlijk vreselijk. Ik denk wel dat het goed is voor Hugo. Hij is namelijk bang voor nieuwe dingen. Alles moeten we in etappes bij hem invoeren....haha.

Aankomende zondag wordt Hugo gedoopt. Ik hoop dat hij nog in de doopjurk past. Hij is namelijk al 11 weken. De dominee kon niet eerder.
Laatst gewijzigd door ajl op 16 okt 2008 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 okt 2008 10:25

ajl schreef:Met 1,5 weken al naar de oppas...Ik durf hem nog steeds niet naar de oppas te brengen. Ik vind hem nog zo klein. Dat wordt wat als ik over 2 weken weer aan het werk "moet". Dan gaat hij gelijk 3 hele dagen naar de opvang. Lijkt mij eigenlijk vreselijk. Ik denk wel dat het goed is voor Hugo.Hij is namelijk een bang voor nieuwe dingen. Alles moeten we in etappes bij hem invoeren....haha.

Aankomende zondag wordt Hugo gedoopt. Ik hoop dat hij nog in de doopjurk past. Hij is namelijk al 11 weken. De dominee kon niet eerder.

Danique was ook 3,5 maand oud. pastte nog wel ;)

Terug naar “Archief”