Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 19 sep 2008 12:18

Gerdien B. schreef:Je kan dan toch ook die 2 combineren: het kind laten komen en ter adoptie geven aan mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen en dat wel heel graag hadden gewild.

Ja! Bij ons is het bijvoorbeeld van harte welkom!!!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 sep 2008 15:59

Haring, heel in het kort: ga je vriendin niet pushen in de richting van een abortus.

En: laat jezelf pushen in de richting van geen abortus.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 20 sep 2008 19:19

Ik hoor niks meer van haring?

Ik vind het een lastige keuze.. Als ik in de plaats(en in het 'geloof') van Haring had gestaan... wat had ik dan zelf gekozen?
Volgens mij ga ik ook op mn achterste poten staan als er een aantal mensen gaan pushen richting 'niet'abortus..

Haring-> ik bid voor jullie!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 okt 2008 14:31

ben wel benieuwd hoe het nu gaat..

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 01 okt 2008 15:08

idd ben ook benieuw.....

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 01 okt 2008 15:52

Ik hoef het antwoord niet expliciet te lezen als dat negatief uitpakt. :(
Graag hoor ik dat dan even via pb en dan sluiten we dit topic af.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 01 okt 2008 17:31

Ik kwam laatst dit stukje tegen in een boekje, en moest toen toch even dit topic denken.....

Voordat je door je ouders werd verwekt, had God je al in Zijn plan opgenomen (Jesaja 44:2, Psalm 136:16) Hij is de eerste Die over jou heeft nagedacht en zal ook de laatste zijn! Het is dus niet toeval dat je bestaat, maar het is Gods wil.
Wat de toekomst brengen moge........

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 03 okt 2008 13:06

AikonGirl schreef:Ik wilde eigenlijk ook niet reageren, maar kan het niet laten.
Moet er steeds aan denken, dat iemand gewoon z'n kindje wil doden.
Onbegrijpelijk.

Ik hoorde Lalage ook al zeggen, dat een kind zo veel geld kost.
Uit eigen ervaring kan ik jullie zeggen dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Als jullie beide werken, moet het goed te doen zijn.
Hier werkt alleen mijn man, en het is mákkelijk te doen.
Sparen er nog veel bij, geven een 10de weg, net een nieuwe auto, etc.

Lijkt me niet dat dat een probleem moet zijn,
en dat je daarom je kindje maar moet doden.

Als je een beetje had nagedacht, had je kunnen weten dat dit zou kunnen gebeuren.
De pil is gewoon niet 100% safe.
En je hoort verhalen zát dat men gewoon zwanger wordt, ondanks de pil.

Ligt er wel aan hoeveel je verdient. Als je makkelijk van alles kunt kopen en dergelijke, dan heeft je man vast een goed betalende baan. En niet iedereen kan kinderen onderhouden, sparen en een 10e weggeven!
Maar neemt niet weg dat ik ook tegen abortus ben!!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 okt 2008 13:11

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Race406. Ik denk niet dat je man een goed betalende baan hoeft te hebben. Ik denk dat het eraan ligt waar jij genoegen mee stelt. Als jij het best vind om kleertjes bij de Zeeman te kopen, katoenen luiers te gebruiken en BV te geven is het natuurlijk al een stuk goedkoper dan als je flesvoeding geeft, Pampers gebruikt en je kind in Tommy Hilfiger hult bij wijze van spreken. Ook wat betreft je eigen onderhoud kun je best besparen. Goedkopere merken kopen, naar de markt, kleding in de uitverkoop, niet roken/ (weinig) drinken en ga zo maar door. Ik ben ook gestopt met werken en mijn man verdient echt modaal zeg maar. En toch kunnen wij hetzelfde als mensen met twee inkomens...alleen anders.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 okt 2008 13:44

Race406 schreef:Ligt er wel aan hoeveel je verdient. Als je makkelijk van alles kunt kopen en dergelijke, dan heeft je man vast een goed betalende baan. En niet iedereen kan kinderen onderhouden, sparen en een 10e weggeven!

Als je alles had gelezen, had je ook vast gelezen dat mijn man helemaal geen goed verdiende baan heeft.
Hij is gewoon monteur, heeft MBO gedaan.

Wat Laura al zegt, het is maar waar je genoegen mee neemt. Wat je prioriteiten zijn.
Wij hebben geen groot huis, reizen niet de wereld rond,
schaffen niet elke maand een nieuwe gaderobe aan,
als ik boodschappen doe, koop ik (bijna ;)) alleen de nodige dingen,
we stoken met een houtkachel, roken en drinken niet... etc.

Dáárdoor kunnen we sparen, kunnen we een auto kopen,
kunnen we geld aan de gemeente geven, kunnen we van 1 inkomen goed rondkomen.
Daar heb je dus echt geen goed salaris voor nodig,
maar je moet gewoon verstandig met je geld omgaan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 okt 2008 13:54

mee eens AG, ook wat je eerder aangaf. Mijn tante is thuis met 4 schoolgaande kinderen en kunnen ook "gewoon" rondkomen. t Zij krap maar goed, ze zijn tevreden!! Ze krijgen heel veel kleding, mijn tante naait veel kleding etc.
Zij gaan verstandig met geld om. (niet dat ik beweer dat iemand hier niet verstandig met z'n geld om gaat!!)
Kijk, wij redden het net niet met 1 salaris, wij zijn starters, ook qua baan etc. Komt allemaal wel goed als we wat langer aan het werk zijn en cursussen gaan volgen etc.
Wij komen dan wel weer prima uit met 2 salarissen! Wij kunnen ook gewoon boodschappen doen, maar doen het wel bij de Lidl omdat wij daar tevreden mee zijn. Wij halen het nodige en meer niet. Wij sparen ook gewoon.
Maar het ligt er aan waar de prioriteiten liggen. Maar nu gaan we offtopic.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 03 okt 2008 15:38

Race406 schreef:Ligt er wel aan hoeveel je verdient. Als je makkelijk van alles kunt kopen en dergelijke, dan heeft je man vast een goed betalende baan. En niet iedereen kan kinderen onderhouden, sparen en een 10e weggeven!

Juist, als het allemaal zo makkelijk wordt voor gesteld als hier (in dit en soms ook andere topic) soms wordt gedaan, zouden er geen voedselbanken bestaan!
Zuinig leven geeft geen garantie op rond kunnen komen, daarbij als het allemaal zo makkelijk zou zijn als soms gesteld wordt, kunnen de kerken de diakonie ook wel afschaffen toch?

W.b.t Abortus daar ben ik op tegen, uitzonderingen daar gelaten. Wel ben ik er "geen" voorstander van om dit bij wet op te leggen. Laat het voor een ieder zijn eigen keus zijn en eigen verantwoording!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 okt 2008 16:03

Harm-J schreef:Juist, als het allemaal zo makkelijk wordt voor gesteld als hier (in dit en soms ook andere topic) soms wordt gedaan, zouden er geen voedselbanken bestaan!
Zuinig leven geeft geen garantie op rond kunnen komen, daarbij als het allemaal zo makkelijk zou zijn als soms gesteld wordt, kunnen de kerken de diakonie ook wel afschaffen toch?

Tja, het kan makkelijk zijn, als je maar verstandig met je geld omgaat.
Maar ja, dát is nou net het probleem.

En tja, de diakonie..
Ken een stel dat daar geld van kreeg, omdat ze anders niet op vakantie konden. :/

Vakantie is een must, 60m2 is te klein voor een gezin, als je tweedehands koopt ben je een sloeber,
ja, dan is het misschien niet zo makkelijk voor een gezin met 1 inkomen.
Als onze eisen maken het zo moelijk.

Maar goed, de topicstarter had al aangegeven dat ze beide een inkomen hadden,
dus ik gaf alleen aan dat dat goed te doen is. Uit ervaring.
Hebben jullie dan zelf de ervaring dat het niet (goed) te doen is?

W.b.t Abortus daar ben ik op tegen, uitzonderingen daar gelaten. Wel ben ik er "geen" voorstander van om dit bij wet op te leggen. Laat het voor een ieder zijn eigen keus zijn en eigen verantwoording!

Ja, net als met moord. Zó belachelijk dat daar een wet voor is.
Ik vind ook dat ieder zelf moet beslissen of hij iemand vermoordt of niet.
Het is toch zijn eigen verantwoording en keuze?
Er zijn vast hele goede redenen om iemand te vermoorden, daar moeten wij geen wet voor maken.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 03 okt 2008 16:37

AikonGirl schreef:Tja, het kan makkelijk zijn, als je maar verstandig met je geld omgaat.
Maar ja, dát is nou net het probleem.

Het probleem is, dat sommige mensen gewoon niet rond kunnen komen al leven ze nog zo zuinig!

AikonGirl schreef:En tja, de diakonie..
Ken een stel dat daar geld van kreeg, omdat ze anders niet op vakantie konden. :/

Het komt op mij wat vaag over, daar de diakonie een zwijgplicht heeft. Meestal onstaan dit verhalen op basis van: 'van horen zeggen'. Als er al een kern van waarheid in zou zitten van wat jij stelt, zou het misschien wel een geval betreffen van een stel waar ziekte of andere problematiek op van toepassing is. Het wil er bij in ieder geval niet in, dat een diakonie geld verstrekt aan een lid, om op vakantie te gaan, zonder dat daar een onderliggende reden aan verbonden is.

AikonGirl schreef:Vakantie is een must, 60m2 is te klein voor een gezin, als je tweedehands koopt ben je een sloeber,
ja, dan is het misschien niet zo makkelijk voor een gezin met 1 inkomen.

Je redeneert m.i. te kort door de bocht en gooit alles op een hoop of je redeneert misschien teveel vanuit je eigen situatie?. Sommige mensen bv mensen met alleen een aow, kunnen echt niet meer (goed) rondkomen. Dit kan velerlei oorzaken hebben! Daarbij is een oplossing niet altijd een oplossing die direct haalbaar is. In een gezin kan iemand bv wegvallen (overlijden) of ontslag krijgen etc...In het geval dat er bijv een koophuis in het geding is en de hyptotheek niet meer opgebracht kan worden, is een huis niet zo snel meer verkocht als vroeger. De kosten van de hypotheek blijft wel doorlopen.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen, waarbij het te simpel is om te stellen dat ze rond zouden moeten kunnen komen. Het is ook te simpel om te spreken van kunnen verhuizen, zuiniger leven etc etc.

@ mod. Mischien is een knip handig en een afsplitsing naar een nieuw topic?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 okt 2008 20:44

Harm-J schreef:Het komt op mij wat vaag over, daar de diakonie een zwijgplicht heeft. Meestal onstaan dit verhalen op basis van: 'van horen zeggen'.

De persoon die zelf van dat geld op vakantie is gegaan, heeft het mij gezegd.
Maar goed, het ging me er alleen even om dat vakantie
een eerste levensbehoefte lijkt te zijn geworden.

Ik wilde alleen met mijn post (over dat het op 1 inkomen goed te doen is) zeggen,
dat het met twee inkomens zeker te doen moet zijn.
Dát was m'n punt. En dat was ook ontopic.
Dan kan je wel zeggen dat als je een AOWtje hebt, of dat als iemand is weggevallen,
het misschien helemaal niet makkelijk is rond te komen.
Dat kan inderdaad wel zo zijn. Maar dat ontkracht mijn punt toch niet?

Het ging me er om dat je best een kind goed kan opvoeden,
zonder dat je allebei fulltime werkt.
Want dat werd verondersteld. "Een kind kost zo veel geld." etc.

Het hoeft van mij geen afgesplitst topic te worden.
Ik was ontopic met mijn reactie.
We zullen nu dan wel verder wachten of er ooit nog een reactie komt van de heer "Haring". :/

Vind het trouwens wel jammer dat hij onder een naam van iemand anders post.
Denk niet dat de echte Bas Haring het leuk vindt,
dat iemand anders onder zíjn naam zegt een abortus te willen plegen. :|

Terug naar “Archief”