Gerdien B. schreef:Je kan dan toch ook die 2 combineren: het kind laten komen en ter adoptie geven aan mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen en dat wel heel graag hadden gewild.
Ja! Bij ons is het bijvoorbeeld van harte welkom!!!!
Moderator: Moderafo's
AikonGirl schreef:Ik wilde eigenlijk ook niet reageren, maar kan het niet laten.
Moet er steeds aan denken, dat iemand gewoon z'n kindje wil doden.
Onbegrijpelijk.
Ik hoorde Lalage ook al zeggen, dat een kind zo veel geld kost.
Uit eigen ervaring kan ik jullie zeggen dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Als jullie beide werken, moet het goed te doen zijn.
Hier werkt alleen mijn man, en het is mákkelijk te doen.
Sparen er nog veel bij, geven een 10de weg, net een nieuwe auto, etc.
Lijkt me niet dat dat een probleem moet zijn,
en dat je daarom je kindje maar moet doden.
Als je een beetje had nagedacht, had je kunnen weten dat dit zou kunnen gebeuren.
De pil is gewoon niet 100% safe.
En je hoort verhalen zát dat men gewoon zwanger wordt, ondanks de pil.
Race406 schreef:Ligt er wel aan hoeveel je verdient. Als je makkelijk van alles kunt kopen en dergelijke, dan heeft je man vast een goed betalende baan. En niet iedereen kan kinderen onderhouden, sparen en een 10e weggeven!
Maar neemt niet weg dat ik ook tegen abortus ben!!
Race406 schreef:Ligt er wel aan hoeveel je verdient. Als je makkelijk van alles kunt kopen en dergelijke, dan heeft je man vast een goed betalende baan. En niet iedereen kan kinderen onderhouden, sparen en een 10e weggeven!
Maar neemt niet weg dat ik ook tegen abortus ben!!
Harm-J schreef:Juist, als het allemaal zo makkelijk wordt voor gesteld als hier (in dit en soms ook andere topic) soms wordt gedaan, zouden er geen voedselbanken bestaan!
Zuinig leven geeft geen garantie op rond kunnen komen, daarbij als het allemaal zo makkelijk zou zijn als soms gesteld wordt, kunnen de kerken de diakonie ook wel afschaffen toch?
W.b.t Abortus daar ben ik op tegen, uitzonderingen daar gelaten. Wel ben ik er "geen" voorstander van om dit bij wet op te leggen. Laat het voor een ieder zijn eigen keus zijn en eigen verantwoording!
AikonGirl schreef:Tja, het kan makkelijk zijn, als je maar verstandig met je geld omgaat.
Maar ja, dát is nou net het probleem.
AikonGirl schreef:En tja, de diakonie..
Ken een stel dat daar geld van kreeg, omdat ze anders niet op vakantie konden. :/
AikonGirl schreef:Vakantie is een must, 60m2 is te klein voor een gezin, als je tweedehands koopt ben je een sloeber,
ja, dan is het misschien niet zo makkelijk voor een gezin met 1 inkomen.
Harm-J schreef:Het komt op mij wat vaag over, daar de diakonie een zwijgplicht heeft. Meestal onstaan dit verhalen op basis van: 'van horen zeggen'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten