Gedrag in de kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Gedrag in de kerk

Berichtdoor TheKeimpe » 14 apr 2009 13:21

Ter verduidelijking: de parallel zie ik vooral in het SAMEN voor Gods aangezicht verschijnen.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 11 jun 2009 18:03

Ik was pas bij mn zus in de kerk en daar zat ook een jongen openlijk in de kerk.. naast zn ouders nogal liefst.. bubbles te spelen op zn telefoon... Ik heb me eigen daar toch wel heel erg over zitten verbazen...
Ik snap nog steeds niet dat de ouders er niks van gezegd hebben!!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 jun 2009 07:42

Nou, dáár zou ik nou rustig wat van zeggen!

Wel grappig trouwens, Marnix heeft verschillende bijbelvertalingen op zijn iphone staan.
Het gebeurt nogal eens dat een voorganger andere vertalingen erbij haalt, of zegt dat het er eigenlijk anders hoort te staan etc. Nou, snel even zoeken natuurlijk. Dan zie je mensen ook wel eens kijken ;)
pobody's nerfect

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 12 jun 2009 08:33

Mijn jongste Dochter had zondag haar mobieltje "per ongeluk" meegenomen naar de kerk en aan staan, uiteraard ging hij af. Ik heb hem voor een week afgepakt (het was niet de eerste x) maar goed onze verbazing was groot ze had haar oude als reserve voor dit soort geintjes, die heb ik inmiddels ook en ben nu erg GIERIG.

Toch ben ik mild voor kinderen jongeren of jongvolwassenen in de kerk, ik heb bij mijn oudste zoon heel veel kritiek gehad over zijn gedrag, zijn gedrag was echt verschrikkelijk, maar hij mankeerde van alles, nu zouden ze zeggen pddnos, dit is toen echt hoog opgelopen, zou er voor zo'n kind dan geen plaats zijn in de kerk? Ik heb ook een een knul met mobieltje bezig gezien, die jongen heeft zich nu onttrokken. Ik had hem wel eens een briefje geschreven toen hij steeds niet meer kwam, gewoon als mens, dat ik het jammer vond dat ik hem nooit meer zag enzo, hij gaat nu niet meer, maar toch zegt zijn moeder datie de aandacht van ons heel erg gewaardeerd heeft, toch denk ik dat je naast menselijke aandacht ook wel een waarschuwend geluid moet laten horen. Als je examen doet, bij weet ik wat voor lezing zit noem maar op, dan doe je ook je mobieltje uit toch?
grSamanthi

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2009 08:27

Dat zeg je heel erg mooi Samanthi. Kunnen we nog weleens een voorbeeld aan nemen.

Zelf ben ik al sinds pasen niet meer bij ons in de kerk geweest, ik heb het idee dat ze me niet eens missen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 jun 2009 06:34

Da's niet best Evelien, dat ze je niet missen... Is het een grote gemeente, misschien dat het daardoor komt?
Ik ben hier een aantal jaar geleden ook van kerk veranderd en niemand die me daarna nog op kwam zoeken. Niet dat ik daar nou op zat te wachten, maar ik vind het ook geen goed teken.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 jun 2009 19:14

Vanmorgen kwam ik een oud-gemeentelid tegen die sinds een week geen lid meer is. De begroeting was nog even hartelijk als altijd. Maar ik vind het wel jammer dat dat gezin weg is gegaan.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 jun 2009 08:51

Soms heb je geen keus.

Waar ik mij vreselijk aan irriteer, is dat je wel begroet wordt door refo's als je een rok aan hebt, maar zodra je een broek draagt zeggen ze je geen gedag meer en kijken gerust ook nog de andere kant op.
Daar kan ik mij enorm boos om maken. Net of je dan opeens lucht voor ze bent en ze je niet meer kennen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2009 09:35

Gerdien B. schreef:Soms heb je geen keus.

Waar ik mij vreselijk aan irriteer, is dat je wel begroet wordt door refo's als je een rok aan hebt, maar zodra je een broek draagt zeggen ze je geen gedag meer en kijken gerust ook nog de andere kant op.
Daar kan ik mij enorm boos om maken. Net of je dan opeens lucht voor ze bent en ze je niet meer kennen.

Ja, maar als je een broek aan hebt dan hoor je er niet bij, en aangezien je geen gemeenschap mag hebben met de goddelozen..... #-o
Een vriendin van mij liep eens in haar geboorteplaats met een broek aan. Werd ze aangesproken door iemand die vroeg hoe het met haar ging, en dat ze waarschijnlijk wel nergens meer aan deed..? ](*,)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 16 jun 2009 09:45

Evelien schreef:Dat zeg je heel erg mooi Samanthi. Kunnen we nog weleens een voorbeeld aan nemen.

Zelf ben ik al sinds pasen niet meer bij ons in de kerk geweest, ik heb het idee dat ze me niet eens missen.

Lieve Evelien, wat erg dat ze je niet missen, dat gebeurt vaker, geen oog voor elkaar, helaas in iedere gemeente.
Maar de Heere weet er wel van om wat voor reden je ook wegblijft, Hij ziet je wel, hij weet je reden.
gr van Samanthi

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 16 jun 2009 09:58

Race406 schreef:
Gerdien B. schreef:Soms heb je geen keus.

Ja, maar als je een broek aan hebt dan hoor je er niet bij, en aangezien je geen gemeenschap mag hebben met de goddelozen..... #-o
Een vriendin van mij liep eens in haar geboorteplaats met een broek aan. Werd ze aangesproken door iemand die vroeg hoe het met haar ging, en dat ze waarschijnlijk wel nergens meer aan deed..? ](*,)

Dit is idd erg pijnlijk, heb het ook al eens meegemaakt, al was dat een oude vrouw, die hebben die regeltjes zo ingebakken dat ze er een heel zwaar gewicht aan hangen.
Kan er dan beter mee uit de voeten als wanner het een jonger persoon is.
Maar ik heb er ondanks dat het een oude vrouw was wel last van gehad, het was een van mijn dochters, in de pubertijd, tja hoe hou je de jeugd bij de kerk?
gr Samanthi

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jun 2009 16:52

Ik hoopte eerst dat het aan een bepaalde gemeente lag, maar toen gebeurde het ook op andere plekken. Zeker nu ik dit lees, is het dus echt iets wat in de refocultuur zit. Zorgwekkend vind ik dit en verre van goed!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 19 jun 2009 07:31

Gerdien B. schreef:Ik hoopte eerst dat het aan een bepaalde gemeente lag, maar toen gebeurde het ook op andere plekken. Zeker nu ik dit lees, is het dus echt iets wat in de refocultuur zit. Zorgwekkend vind ik dit en verre van goed!

Hoi gerdien
er is ook een keerzijde hiervan, deze week kwam ik twee vrouwen uit de kerk tegen, ik had dus een broek aan, zij zeiden dat ze er niets om gaven en gingen vervolgens roddelen over de mensen die zich er wel aan storen, hier heb ik ook heel erg last van, ik ben helemaal niet zo assertief en ik durfde er niets van te zeggen, dat vind ik nu zo vervelend, zeker omdat ik probeer het gerucht van mijn naast te bevorderen, ik heb eraan meegedaan, zo maar ongemerkt praatte ik mee met deze twee vrouwen, ik heb God om vergeven gevraagd, je valt zo gauw in roddel en achterklap! En ben net zo wettisch bezig de een aan de ene kant met het driedelige zwarte pak en ik aan de andere kan naast de tollenaar "ik ben niet zo als die farizeër" :oops:
gr Samanthi

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 jun 2009 09:48

Ieder mens is snel geneigd er in mee te gaan. Al probeer ik daar echt voor te waken.
Ook al gebeurd het, daarom is het nog steeds niet goed. Het zou goed zijn als iedereen zich er meer bewust van zou zijn, dan zou het zeker al minderen.

Als ik iets zeker weet is dat ik flink over de tong ben gegaan in de kerk van mijn ouders. Het simpele feit dat iedereen je aan en na staart maar niets zegt is vaak al het begin en komt het roddelen zo goed als automatisch achter aan.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 19 jun 2009 13:16

Hoi Gerdien
Wat vervelend je voelt je dan echt niet op je gemak!
Ik hoop dat je het van je af kan laten glijden.
HEt is gewoon heel pijnlijk, vooral binnen een gemeente
sterkte gr Samanthi

Terug naar “Archief”