henkie schreef:fem schreef:not really
antwoord 1: omdat de verhoringen van iedereens gebeden in conflict zijn met elkaar en de mensen vaak zelf niet altijd weten wat het beste voor hen is en God wel
antwoord 2: omdat er vrije wil bestaat en die bestaat omdat er anders geen liefde kan bestaan en zie film.
naar mijn idee juiste antwoorden
fijn ook dat je een statement maakt en er vervolgens geen argumenten voor geeft, daarmee klink je of heel arrogant (mijn statement heeft geen argumenten nodig) of heel lui.
Optie 3) Ik vond het een open deurJe hoeft geen filmrecensent te zijn om te zien dat het een comedy is (staat achter op de dvd
) en dat het bedoeld is om er een bak geld mee te verdienen.
antwoord 1) Dat eerste is wel een erg menselijke gedachte van God. Kun je misschien een voorbeeld geven uit de Bijbel van gebeden die met elkaar in conflict zijn en waarvan er dus een of meerdere niet te verhoren zijn? Ik lees wel 'als je het van Me smeekt, schenk ik het mild en overvloedig'. Of 'als je bidt naar Mijn wil dan zul je verhoord worden'. Dat is Goddelijke logica.
antwoord 2) Wederom een erg simplistische redenatie. Volgens mij valt er op die vrije wil wel wat af te dingen: 'Zonder Mij kun je níets doen'.
Op zich mee eens. We kennen de motivatie van de makers niet... Dus is dat denk ik achterwege gelaten in de "recensie".
Antwoord 1: Stel, 2 mensen willen allebei dezelfde baan en bidden daar om, smeken het van Hem. Toch krijgt maar 1 die baan. Of ik bid om iets wat eigenlijk helemaal niet goed voor me is. Of gewoon omdat God het anders wil en dat wel goed is?
Antwoord 2: mee eens. Maar de film redeneert wel vanuit een, al is het een kritische, gelovige. Op zijn kritiek wordt ingegaan, een antwoord gegeven op zijn "waarom-vragen". Maar doet U het niet zo. Dat die persoon zonder Jezus nooit God had kunnen leren kennen en iets zou kunnen doen wordt niet ontkend.