Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 22 aug 2008 10:36

Ik vind het ook moeilijk te geloven dat er echt vrouwen zijn die dus echt van hun kind af willen zonder verdriet in hun hart. In die zin begrijp ik TT wel en ook zoals Jael het verwoordt. Ik denk ook dat TT het ook zo bedoelt. (?) Onvoorstelbaar dat je geen gevoelens voor je eigen kind hebt. En zolang die er wel zijn vind ik het onaanvaardbaar dat je je kind weggeeft, om wat voor reden dan ook. Bijv. financieel gezien of andere omstandigheden (weet ff geen andere) Daar heb ik dan weer een hele filosofie bij maargoed, dat ff terzijde.

Maar als het echt zo is dat die vrouwen bestaan en ECHT niks met hun kind te maken willen hebben en letterlijk aan hun lot overgelaten worden, is dat dieptriest natuurlijk en is het maar goed dat de mogelijkheid van adoptie er is. Zodat die kinderen toch liefde mogen krijgen, en ik vind het mooi zoals Galateia en LauraC dat beschrijven! Ik kan me voorstellen dat het een heel mooie opdracht is die veel voldoening geeft.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 aug 2008 10:37

Die zijn er (helaas) zeker!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 aug 2008 10:39

Laura en man, van harte gefeliciteerd!!!

Als een moeder echt helemaal niets om haar eigen kind geeft en net zoals je zegt, dat ze doodleuk 10min. na haar geboorte gewoon het zh uitwandelt, dan is Michael toch ook gewoon beter af met een fantastische vader en moeder zoals jullie ???

Ik begrijp o.a. ChupaChups, Jael op zich wel, maar een moeder is iemand die een kind omarmt. Een teken van liefde is een sterke vader of moederhand om het kind heen om te beschermen. En dank God dat Michael dat nu heeft!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 aug 2008 12:17

Mee eens!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 aug 2008 12:21

*|Scatie schreef:Mee eens!
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 22 aug 2008 14:43

esli schreef:Ik vrees dat je te positief denkt en dat er wel degelijk mensen/moeders zijn die hun kind gewoon echt niet willen hebben. Waarschijnlijk liggen daar idd. superveel persoonlijke problemen aan ten grondslag:(

Precies! Want waarom wil ze het kind niet? Daar moet toch een heel leed achter liggen?
Ik heb namelijk bij adoptie andere taferelen meegemaakt.
En gezien in diverse documentaires erover.
Moeders die met veel verdriet hun kind afstonden.
Kinderen die gewoon gestolen zijn van hun ouders.
Ouders die om voor hun andere kinderen te kunnen zorgen een kind moesten verkopen.
En hoeveel verdriet hebben zulke ouders de rest van hun leven.
En dan zitten we hier mooi weer te spelen met andermans kind.
En tuurlijk krijgt het kind een goed leven......

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 aug 2008 14:57

tante-tortel schreef:Kinderen die gewoon gestolen zijn van hun ouders.

Ik neem aan dat LauraC en Galateia zich ingeschreven hebben bij bureaus/stichtingen die kinderen niet zomaar van de ouders stelen. Dat mág ook niet eens.
Ik denk dus ook dat de voorbeelden die jij noemt niet in Nederland voorkwamen, of die niet via de normale procedure een kindje hebben gekregen.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 aug 2008 15:03

pfff T-T volgens mij heb jij echt niet door hoeveel pijn jij LauraC doet en de andere mensen die met adoptie bezig zijn.
Schrik echt van deze reactie.
Ik heb 2 nichtjes (tweeling) die geadopteerd zijn de biologische ouders willen er niks maar dan ook niks mee te maken hebben. En ze zijn echt niet ''gestolen'' van hun ouders. Wees blij dat zulke kinderen een kans krijgen om een fijne opvoeding krijgen een liefdevol gezin!! Een van de belangrijkste dingen in je leven

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 22 aug 2008 15:14

liefie schreef:pfff T-T volgens mij heb jij echt niet door hoeveel pijn jij LauraC doet en de andere mensen die met adoptie bezig zijn.
Schrik echt van deze reactie.
Ik heb 2 nichtjes (tweeling) die geadopteerd zijn de biologische ouders willen er niks maar dan ook niks mee te maken hebben. En ze zijn echt niet ''gestolen'' van hun ouders. Wees blij dat zulke kinderen een kans krijgen om een fijne opvoeding krijgen een liefdevol gezin!! Een van de belangrijkste dingen in je leven

Idd ik schrik ook zo van de reactie's van TT.
Denk eerst een na hoeveel pijn je anderen hier mee doet.

Gefeliciteerd Laura C dat de bio- moeder van jullie zoon getekend heeft.
Lijkt me een stukje rust geven.
Ik vind het ontzettend knap hoe jullie met alles om gaan.

Ook de andere stellen heel veel succces, in de lange weg die jullie moeten gaan om een kindje te krijgen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 aug 2008 15:16

wat een ...reactie t-t.. vreselijk!
Ik heb twee hele goede vriendinnen, allebei zijn ze als baby geadopteerd. De ene vriendin is 5 jaar geleden teruggeweest naar haar geboorteland en heeft toen haar biologische moeder ontmoet. Je moest eens weten hoe blij die moeder was dat haar dochter een fijne en goede jeugd had gehad! Zij had haar bewust afgestaan omdat ze haar niets kon bieden en omdat haar omgeving niets van haar afwist.
En er zijn écht moeders die geen gevoel voor hun kind hebben en bewust kiezen om het af te staan! En het is gewoon super dat er adoptieouders zijn die voor zulke kinderen willen zorgen!!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 22 aug 2008 15:19

Dan hebben jullie toch niet goed de nieuwsfeiten over adoptie gevolgd.
Ook in nederland zijn er kinderen die via een gerenomeerd adoptiebureau geadopteerd zijn die achteraf gestolen bleken te zijn.

Ik heb het verhaal gezien van een meisje wat op zoek ging naar haar biologische ouder(s). En toen ze uiteindelijk gevonden waren bleek ze helemaal niet te zijn afgestaan maar gestolen van uit het ziekenhuis waar de ouders het meisje hadden gebracht i.v.m. een ernstige ziekte. Toen ze na een aantal dagen in het ziekenhuis kwamen om het weer op te zoeken ( het was i.v.m. de afstand niet mogelijk om eerder te komen) bleek het meisje weg te zijn. De moeder heeft er jaren en jaren naar gezocht. Heeft er enorm veel verdriet van gehad. En schrok zich bijna dood toen ze hoorde dat haar dochter naar haar op zoek was.
En dat meisje was gewoon geadopteerd in nederland.
Na deze uitzending is er onderzoek gedaan en bleken er in nederland meerder kinderen op deze manier geadopteerd te zijn.

Maar er is ook nog een ander verhaal: ouders die hun kindje gaan ophalen in Sgrilanka. En een jongentje krijgen toegewezen. Daar moeten ze eerst twee weken voor zorgen in het hotel. De nog levende ouders moeten in die periode er goed over na denken of ze het kindje echt willen af staan. Huilende ouders die hun kind afstaan, vol verdriet. Omdat ze alleen zijn komen te staan er niet meer voor ze kunnen zorgen.
Als dan alles getekend is en de ouders de volgende dag zullen afreizen naar nederland sterft het kindje aan wiegedood. Maar de organisatie wil de adoptie ouders niet met lege handen naar nederland laten gaan. Dus wordt er snel een ander kind geregeld. Zonder de noodzakelijke voorgaande procedure van 14 dagen wachttijd.

Kijk dat is heel gewoon kinderhandel.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 aug 2008 15:21

Inmiddels weten we wel hoe TT over adoptie denkt en dat ze dat graag hier neerplempt, zonder rekening te houden met de situatie zoals die bij Laura en/of Galateia is.
Ik zou er gewoon maar niet meer op ingaan, wel zo rustig.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 aug 2008 15:23

Ik volg wel het nieuws over adoptie en heb ook de uitzending gezien over de 'gestolen' kinderen in China... Maar de ouders die zo'n kindje adopteerden weten dat toch niet! je gaat het toch vanuit als het via zo'n bureau gaat dat het goed zit.
Die andere verhalen, tja, wie zegt dat dat waar is of dat het echt zo gegaan is?! Ik heb er nooit eerder over gehoord.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 aug 2008 15:26

Saskia schreef:Inmiddels weten we wel hoe TT over adoptie denkt en dat ze dat graag hier neerplempt, zonder rekening te houden met de situatie zoals die bij Laura en/of Galateia is.
Ik zou er gewoon maar niet meer op ingaan, wel zo rustig.

Klopt je hebt gelijk ik ga er ook nooit op in maar ik vind dit gewoon een walgelijke reactie. Ik heb er gewoon geen woorden voor.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 aug 2008 15:44

liefie schreef:Klopt je hebt gelijk ik ga er ook nooit op in maar ik vind dit gewoon een walgelijke reactie. Ik heb er gewoon geen woorden voor.
Afbeelding

Terug naar “Archief”