Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 jul 2008 20:54

liefje schreef:
paprikameisje2 schreef:ik denk dat het laatste per persoon verschillend is hoor!de een heeft er meer moeite mee dan de ander...

Geloof dat er weinig zijn die er amper moeite mee hebben, sorry.
Of ze moeten geen plek in het hart of in de portomonee gehad hebben voor het kind!

Dat is natuurlijk ook een beetje onzin om dat zo te zeggen. Toevallig heb ik in de laatste weken in mijn directe omgeving ook een miskraam meegemaakt bij iemand die net een paar weken zwanger was en die had er geen moeite mee om nog met haar kindje te blijven lopen, ook al leefde het al niet meer. En het kindje was bij haar super gewenst! Persoonlijk zou ik het ook zo snel mogelijk 'kwijt willen zijn' om maar even bot te zeggen, maar zij had dat gevoel totaal niet. Ik kan me indenken Liefje, omdat het bij jou te lang heeft geduurd dat jij daar nu heel sceptisch tegenover staat, maar het geldt écht niet voor iedereen zo, hoor! En dat heeft dan niets met 'geen plekje in je hart of in je portemonnee' te maken.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 jul 2008 20:59

Bij curretage is de kans op infectie groter dan wanneer moeder natuur haar werk doet. Daarom wil men het liefst dat het via de normale weg gebeurt. Dit laatste schijnt dan ook beter te zijn voor de verwerking, maar ik begrijp dat dat niet altijd zo is.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 jul 2008 21:09

Zal er verder niet meer op in gaan, dit is toch heel persoonlijk!!!!! en heb geen zin om alles wat er bij mij bij kwam kijken in een forum te zetten...

Hoe is het met jou nu Bumpa?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 jul 2008 21:43

Volgens mij bedoelde Liefje dat het persoonlijk is hoeveel moeite je er mee hebt dat je het overleden kindje nog bij je draagt, niet dat je geen moeite met een miskraam zou hebben.
Ik mag toch hopen dat een kindje gewenst is en dat je het erg vindt als je een zwangerschap niet uit kunt dragen (hoewel ik natuurlijk ook wel weet dat dit helaas niet altijd het geval is)

Toch blijf ik het vreemd / eng vinden dat er niet direct een curettage plaats vindt, het kindje is toch ook door een bepaalde reden overleden (niet gezond, afwijkingen bijv), dus het kan toch niet echt goed zijn om dat dan misschien nog wel twee weken bij je te dragen?
Tuurlijk is verwerking ook belangrijk en snap ik dat een curettage ook een behoorlijke ingreep is, maar de gezondheid van de moeder vind ik ook wel een belangrijk punt.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 jul 2008 21:45

Saskia schreef:Volgens mij bedoelde Liefje dat het persoonlijk is hoeveel moeite je er mee hebt dat je het overleden kindje nog bij je draagt, niet dat je geen moeite met een miskraam zou hebben.
Ik mag toch hopen dat een kindje gewenst is en dat je het erg vindt als je een zwangerschap niet uit kunt dragen (hoewel ik natuurlijk ook wel weet dat dit helaas niet altijd het geval is)

Toch blijf ik het vreemd / eng vinden dat er niet direct een curettage plaats vindt, het kindje is toch ook door een bepaalde reden overleden (niet gezond, afwijkingen bijv), dus het kan toch niet echt goed zijn om dat dan misschien nog wel twee weken bij je te dragen?
Tuurlijk is verwerking ook belangrijk en snap ik dat een curettage ook een behoorlijke ingreep is, maar de gezondheid van de moeder vind ik ook wel een belangrijk punt.

Idd

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 20 jul 2008 12:56

liefje schreef:Hoe is het met jou nu Bumba?

Met ons gaat het wel weer goed. We zijn inmiddels weer zover dat we kunnen genieten van bijvoorbeeld de derde verjaardag van onze dochter (gisteren).

Toch blijft het gemis groot en kan ik dit nog niet altijd accepteren. Met name ik hoop dat er bij ons toch nog eens een kindje mag komen, mijn man hoopt dit ook wel, maar hij is nu vooral dankbaar voor onze prachtige dochter.......

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jul 2008 12:57

Moeilijk he, natuurlijk wil je uitbreiding van het gezin, maar je wilt ook dankbaar zijn voor wat je nu al hebt en wat Godzijdank ook gezond is! Sterkte in deze tijd!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 24 jul 2008 12:42

Hoe is het met de zwangeren???

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 jul 2008 12:53

Nou, dat dacht ik pas ook, MissF hebben we ook al een hele poos niet gezien, of was die op vakantie?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 13:07

Saskia schreef:Nou, dat dacht ik pas ook, MissF hebben we ook al een hele poos niet gezien, of was die op vakantie?

Ja, die is weg.
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 jul 2008 13:09

Over sociale controle gesproken :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 13:15

Saskia schreef:Over sociale controle gesproken :mrgreen:

:mrgreen:
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2008 14:02

mooi toch?? Dat je weet waar iemand uithangt 8) jullie hadden mij niet gemist :x :roll:

lammetje hoeft nog maar een paar weken denk ik !! toch ? Augustus?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 14:59

Volgens mij ook ja en ajl dacht ik ook.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jul 2008 15:12

klopt, ben op 3 augustus uitgerekend ( dus nog 1 week te gaan!). Volgens mij is Lammetje halverwege augustus uitgerekend.

Ben er inmiddels al wel zat van,mag van mij wel komen. Ik begin mij namelijk mateloos te vervelen. Maar ik mag verder niet klagen, alles gaat nog goed.Dus we wachten gewon rustig af!

Terug naar “Archief”