Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mei 2008 18:39

He, wat leuk dat jullie zelfs de kids verdelen! Vind ik helemaal top!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 mei 2008 20:24

Wij zijn ook naar het strand geweest! Echt genieten dit weer!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 mei 2008 12:53

hier is het huis weer schoon van boven tot onder... morgen komt nl het gastouderburo langs en die komen dan meteen een risico-inventarisatie doen.. dus dan moet het er wel ff netjes uitzien haha

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 14 mei 2008 13:22

trijntjejohanna schreef:hier is het huis weer schoon van boven tot onder... morgen komt nl het gastouderburo langs en die komen dan meteen een risico-inventarisatie doen.. dus dan moet het er wel ff netjes uitzien haha

Haha :lol:, lekker toch alles weer ff schoon.

Ik zou vanmorgen de badkamer schoonmaken, die kan ook wel n beurtje gebruiken. Me ma was blij dat ik het dr aanbood, magoed we zouden ook nog eventjes bloemetje poten buiten. 12 uur waren we klaar, dusja toen maar niet meer begonnen met de badkamer, gingen ook bijna eten enja moet zo weer werken. Morgenmiddag uit het werk maar ff kijken. Toen de hond maar ff n douche gegeven, is die ook weer schoon :lol:.
Wat de toekomst brengen moge........

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 mei 2008 13:26

*Annette* schreef:Toen de hond maar ff n douche gegeven, is die ook weer schoon :lol:.

Hoe krijg je dat voor elkaar? Die van mij moet door iemand vastgehouden worden, een ander wast de hond en dan klimt-ie nog tegen de muren van de badkamer op :-k

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mei 2008 13:33

Zo, de badkamer, slaapkamer en studeerkamer zijn weer picolbello schoon :)
Van de week kwam ik 's avonds laat thuis uit mijn werk. Zit mijn man met een vriend op het balkon. 'Oja, vanavond kwamen tante ...en oom...nog langs. Ik heb ze maar even het hele huis laten zien.'
Vreselijk! het was een bende, ongelooflijk. De hele slaapkamer lag vol kleren, de badkamer was een bende. Daar schaam ik me dan voor. Als ik het wist dat ze kwamen had ik snel even opgeruimd, maar mijn man doet dat niet. Die zegt dan:' Ach, we wonen er toch ook gewoon? Dat snappen ze best wel.'
Nouja, gelukkig zie ik die oom en tante zo goed als nooit ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mei 2008 13:49

mennn dat je daar druk om kunt maken....... beneden willen wel alles opgeruimd houden maar boven!! ach... maak het uit. We zitten midden in de verbouwing!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mei 2008 13:54

Ja, ik wil het beneden sowieso altijd netjes hebben. Helemaal schoon scheelt me niet, maar netjes wel, als er mensen komen.
Maar mijn man laat het hele huis zien, zonder een beetje op te ruimen. We waren al een tijdje druk, dus hadden er nog geen tijd voor gehad.
Mijn slaapkamer en badkamer zijn eigenlijk gewoon privacy, maar als alles netjes en opgeruimd is, wil ik het best laten zien, maar niet als er bh's rondslingeren, allerlei soorten shirts, broeken etc. Dat vidn ik gewoon privacy.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 mei 2008 14:42

Dat hoeft toch ook niet rond te slingeren? Als je het meteen beetpakt als je het uittrekt is het weg. Kleine moeite. Stel dat er als je weg bent iets met je gebeurt, dan komt er iemand in huis en die moet je bh's dan op gaan ruimen!

MUHAHA, ik citeerde even mn moeder hoor, niet boos worden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mei 2008 14:47

Of je zorgt er gewoon voor dat je alleen maar mooie bh's rond laat slingeren.... dan mogen ze gezien worden 8)

Maar goed... mijn zus gooit zonder pardon een string in mijn gezicht (wel een nieuwe) tijdens een verjaardag, dus ja, misschien dat iedereen daar weer anders tegenaan kijkt 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mei 2008 14:55

whaha, ik heb keimooie bh's :P Maar die hoeven toch niet ooms en tantes te zien? :?
En ik vind het juist heerlijk aan mijn eigen huis, dat ik kan laten slingeren wat ik wil :) tenminste, op de slaapkamer. Met dit weer zit overdag toch het rolluik dicht, dus niemand die het ziet, geweldig! En gewoon eens in de week opruimen.
(al moet ik zeggen dat mijn wederhelft het ergst is, die heeft 6 paar kleren liggen, op de vloer, op de stoel, half in de kast, in de vensterbank).

maarrrr nu is alles weer schoon en netjes en mag iedereen weer komen :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mei 2008 14:58

ik vind dat juist heel erg irri om overal kleren te hebben liggen. Want dan wil ik een shirt aan en zit het helemaal in de kreukels :( wij hebben nu nog een Kleding kamer van 6 bij 3 meter :lol: erg makkelijk haha. Maar dat wordt onze toekomstige kamer en dan gaat dat niet meer.
Ik hang kleding gewoon over een hangertje en al zijn mijn Bh's opgeruimd zie je ze nog steeds want ze zitten niet achter een deur :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mei 2008 15:03

Hmm...das echt niks voor mij. Ik wil wel eens per week alles op kunnen ruimen. We hebben een enorme inbouwkast, met veel vakken. Daar heb ik zelfs alle shirtjes op soort liggen. Broeken liggen op soort, rokken liggen op soort.
Maar met dit weer trek ik steeds wat anders aan. Mijn man helemaal. Dan werkt hij in zijn loods, oude kleren, komtie terug, een gewone korte broek, gaatie naar zijn werk, een nette lange broek. Pff, ik heb net gewoon alles in de was geknikkerd. Jammer dan alstie iets mist ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 mei 2008 16:21

Ik probeer ook vaak wel de kleren e.d gelijk op te bergen, want heb ook zo'n man die gerust heel spontaan de visite een rondleiding gaat geven door heel het huis (wat ik echt niet erg vind, maar wel als het een rommel is)
Moet er niet aan denken dat het ergens een bende is en dat andere mensen dat zien.
Heb dat ook wel van thuis meegekregen, net als bijv dat m'n moeder altijd zei dat we geen kapot ondergoed mochten dragen, want stel je voor dat je er iets gebeurd en je moet naar het ziekenhuis, dan zien ze in het ziekenhuis dat je kapot ondergoed draagt.

Heb vandaag de badkamer, kantoor, slaapkamers en de overloop gezeemd.
En toen lekker niks gedaan, want heb vanmorgen ook al 2 kindjes in huis gehad en morgen en vrijdag ook weer, dus even niks doen is dan wel lekker.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 mei 2008 19:31

Hahaha, ik zit me opeens te bedenken wat die artsen zoal te zien krijgen in hun loopbaan aan maf ondergoed enzo :mrgreen: Ik heb zelf bijvoorbeeld boxers in drie kleuren met 2 witte handjes op elke bilhelft :schaterlach:
Een arts met een béétje humor zou even testen of zijn of haar eigen handen erop passen 8)

Terug naar “Archief”