Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jan 2008 23:22

Mijn man heeft een scooter gekocht en wil daarmee naar zijn werk gaan. Als het mooi weer is fietsend en als het echt slecht weer is met de auto. Flexibel is ie wel!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2008 13:18

jamillah schreef:Er zijn natuurlijk zat mensen die niet plaatsgebonden aan het werk zijn. Ben blij dat wij niet naar mans werk verhuizen, dan kan ik elke week 8)
wel spannend dan iedere keer verhuizen, maar niet lekker voor de kids denk ik :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jan 2008 14:02

kwebbel schreef:
jamillah schreef:Er zijn natuurlijk zat mensen die niet plaatsgebonden aan het werk zijn. Ben blij dat wij niet naar mans werk verhuizen, dan kan ik elke week 8)
wel spannend dan iedere keer verhuizen, maar niet lekker voor de kids denk ik :?

Ik denk dat we dan beter een camper aan kunnen schaffen. Gezellig naast de keet van papa en toekijken hoe hij 'aan de weg timmert'.. :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2008 14:35

jamillah schreef:
kwebbel schreef:

Ik denk dat we dan beter een camper aan kunnen schaffen. Gezellig naast de keet van papa en toekijken hoe hij 'aan de weg timmert'.. :)
lol :mrgreen: nog niet eens zo'n slecht idee :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 jan 2008 14:44

ik lees hier dat sommigen voor 25 euro in de week boodschappen doen :shock: eten jullie dan ook vlees en gebruiken jullie ook zuivel?? dat red ik echt nooit hoor, ik echt veel meer, zo'n 60 euro supermarkt zit vlees bij in, en babyvoeding en een pak luiers in de week, om over wasmiddel en schoonmaakmiddelen maar niet te spreken. Dan komt er nog zo'n 10 euro voor de bakker bij, en dan nog panty's af en toe een nieuwe plant en morgen heb ik een dubbele verjaardag, dus twee cadeautjes (is ook 12 euro) dat soort dingen reken ik ook bij mijn wekelijkse uitgaven, dus met 30 red ik het niet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2008 14:49

rosekapje schreef:ik lees hier dat sommigen voor 25 euro in de week boodschappen doen :shock: eten jullie dan ook vlees en gebruiken jullie ook zuivel?? dat red ik echt nooit hoor, ik echt veel meer, zo'n 60 euro supermarkt zit vlees bij in, en babyvoeding en een pak luiers in de week, om over wasmiddel en schoonmaakmiddelen maar niet te spreken. Dan komt er nog zo'n 10 euro voor de bakker bij, en dan nog panty's af en toe een nieuwe plant en morgen heb ik een dubbele verjaardag, dus twee cadeautjes (is ook 12 euro) dat soort dingen reken ik ook bij mijn wekelijkse uitgaven, dus met 30 red ik het niet.
uhuh wij ook 25 euro in de week, welgeteld bij de Lidl. Daar hallen wel vrijwel alles, op aardappels, groente&fruit en vlees na. Die wil ik gewoon vers halen. Bij supermarkten heb ik persoonlijk geen goede ervaring met fruit. Ik wil het liever gewoon bij de groenteman halen, van hem weet ik dat het altijd vers en lekker is.
Nu hebben wij geen kinderen, dus luiers en babyvoeding heb ik niet nodig. Schijnt duur te zijn!! :shock: of valt het mee ?
Wasmiddel valt op zich wel mee, heb vloeibare waar ik best wel zuinig mee doe.
Ik pin als ik mijn salaris heb 50 euro voor overige boodschappen (zoals groente, fruit, dingetjes voor mezelf etc), daar red ik het meestal toch wel 3 weken mee! Ligt er aan of ik verjaardagen heb e.d.
Maar voor die 25 euro heb ik best veel!
frisdrank, koffiepads (meestal), brood/broodjes, melk, toetjes, soms wat vlees als het er is, chips, koeken, wat voor bij de koffie zondag's (soesjes of een gebakje), toiletpapier, keukenrollen, dingen die ik eens in de zoveel tijd nodig heb zoals mayonaise, augurken, appelmoes, ingeblikte groenten e.d!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2008 14:50

€25 per week?

Lijkt me wel erg weinig inderdaad! Wij hebben minimaal voor €75 per week nodig met zijn tweeën.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2008 14:51

Daphne schreef:€25 per week?

Lijkt me wel erg weinig inderdaad! Wij hebben minimaal voor €75 per week nodig met zijn tweeën.
waar haal jij je boodschappen als ik het vragen mag?? :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 jan 2008 14:58

ikke bij de c1000 in papendrecht en ik haal best veel van eigenmerk producten.
Kwebbel, koken jullie dan elke dag of haal je regelmatig wat te eten? pizza oid, want dat tikt dan natuurlijk ook wel aan.
Wij eten elke dag vlees, dat vind mijn man ook belangrijk en ik kan het me voorstellen dat als je werkt (meestal hard :wink: ) dat je dan ook een lekkere maaltijd wilt als je thuiskomt, dus daar prbeer ik echt rekening mee te houden en goed te koken, maar dat is voor mij toch wel makkelijk omdat ik toch dagelijks thuis ben.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2008 15:00

kwebbel schreef:
Daphne schreef:€25 per week?

waar haal jij je boodschappen als ik het vragen mag?? :oops:

Veel bij de aldi, bij de golff, emté en af en toe bij jumbo.
We hebben wel regelmatig magnetron maaltijden etc. omdat Daphne onregelmatig werkt (ik ben Mark btw, zit op Daphne's laptop).
Die magnetronmaaltijden zijn behoorlijk aan de prijs. Net heb ik weer een soort visschotel op, omdat Daphne nu dus ook weer aan het werk is. Die kost zomaar 5 euro. Dat gebeurd toch wel een keer of 2 á 3 per week. Dat tikt dus aardig aan.
Verder doen we niet echt veel bijzonders hoor.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2008 15:09

rosekapje schreef:ikke bij de c1000 in papendrecht en ik haal best veel van eigenmerk producten.
Kwebbel, koken jullie dan elke dag of haal je regelmatig wat te eten? pizza oid, want dat tikt dan natuurlijk ook wel aan.
Wij eten elke dag vlees, dat vind mijn man ook belangrijk en ik kan het me voorstellen dat als je werkt (meestal hard :wink: ) dat je dan ook een lekkere maaltijd wilt als je thuiskomt, dus daar prbeer ik echt rekening mee te houden en goed te koken, maar dat is voor mij toch wel makkelijk omdat ik toch dagelijks thuis ben.
Nou ik kook toch wel veel. Niet elke dag omdat wij allebei onregelmatig werken (twee weken geleden aten we niet met elkaar van maandag t/m vrijdag :? ) Wat ik dan wel doe is gewoon aardappels koken zodat hij of ik ze kan bakken. Ik maak ook wel vaak stamppotten, dan kook ik iets meer zodat we de volgende dag nog wat hebben. Spaghetti/macaroni kook ik ook wel eens, vries ik in zodat we toch nog wat lekkers hebben als een van de twee thuis is. Omdat ik weet dat mijn man vaak naar de patat/pizza's enzo neigt zorg ik dat ik alvast wat klaar heb staan :wink:
Ik heb de afgelopen weken wat minder gekookt (gemakzucht denk ik :oops: ) maar ik wil wel weer proberen om wat regelmatiger te koken met verse groenten (3x per week op z'n minst)
Een keer in de week eten we meestal patat (zaterdag's) en 's zondags een soepje of bami/nasi.

Nu hebben we beide geen excuus meer om de frietpan door de weeks aan te zetten omdat mijn man vanaf maandag een nieuwe functie heeft bij dezelfde baas (van de winkel naar het magazijn), dus is hij elke avond thuis :D (hij gaat er op vooruit dus dat is mooi meegenomen :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door kwebbel op 06 jan 2008 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jan 2008 15:09

Ik heb net uitgerekend dat we in december 250 euro in de supermarkt en op de markt kwijt waren. Dat is wel een beetje veel... het is meestal 200 euro.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2008 15:19

Als m'n loon er is pin ik 200 euro en dat is voor de hele maand voor boodschappen, waaronder ik ook wasmiddel e.d. versta.
Ook de extra's koop ik hiervan zoals cadeautjes, een keertje bloemen of plantje, enz. koop ik hier vaak van. Hier zit vlees, groente en fruit bij in. Dit heb ik gewoon van de supermarkt, Aldi en AH. Bij de bakker, slager, groentewinkel, en op de markt zie je me nooit omdat ik gewoonweg het geld daar niet voor heb.
Wij eten ook elke dag vlees en groente en het is opzich prima te doen.
Luiers en babyvoeding heb ik ook nog niet nodig, dus dat scheelt nog even.

Wij zitten momenteel voor de verandering s zonder geld en dat voelt wel vervelend. Maar goed er is nog eten in huis dus verhongeren zullen we wel niet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jan 2008 15:27

Groente van de markt is toch juist vaak goedkoper dan in de supermarkt. En als je echt wilt besparen kan je aan het einde gaan, dan gaan de prijzen omlaag, maar dan loop je wel het risico dat ze niet alles meer hebben wat je wilt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2008 15:31

Dan zou ik ook weer speciaal moeten gaan rijden naar een markt en wat ik dan aan benzine kwijt ben, zou ik niet meer kunnen besparen op groente. Dus ik hou het voorlopig toch nog maar even bij de supermarkt.

Terug naar “Archief”