Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 24 jul 2008 09:21

Layna schreef:@Daphne; als je temperatuur wat hoger wordt kun je er ook ovulatietesten bij gebruiken, dan weet je wanneer je eisprong plaats gaat vinden.

Die zijn toch best wel duur nog?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 09:24

Op Matcare.nl 5 strips voor 7,50. (goedkoopste versie). Dus dat gaat nog wel.
Afbeelding

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 24 jul 2008 09:30

Oh dat is een beter prijs. Ik had ze vorige maand van het Kruidvat maar die zijn 9,95 voor 5 stuks.

Zal ook eens kijken voor die matcare.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 09:30

Daphne schreef:Op Matcare.nl 5 strips voor 7,50. (goedkoopste versie). Dus dat gaat nog wel.

Valt trouwens niet mee... 8) Haha. Heb even de gebruiksaanwijzing zitten lezen, je moet dan per maand meerdere tests doen. (Wist ik veel hoe die tests werken... 8) ). Als je een cyclus hebt van 30 dagen, moet je op dag 12 al beginnen met testen, dus dan kan je in één maand tijd al 5 tests 'kwijt' zijn.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 09:41

Evelien schreef:met ad. kun je wel kinderen krijgen. Een vriendin van mij komt nooit van die medicijnen af. Zij moet dat heel haar leven lang slikken. De huisarts adviseerd wel om even te wachten (ze heeft een burn out gehad). Maar ze blijft ad slikken.

Zij heeft dan vast een lichte pil of één die weinig tot geen schade heeft voor het kindje. Ik weet niet of er zulke ad-pillen bestaan...
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 jul 2008 10:15

Layna schreef:@Daphne; als je temperatuur wat hoger wordt kun je er ook ovulatietesten bij gebruiken, dan weet je wanneer je eisprong plaats gaat vinden.

Hoezo zou je dan nog die testen moeten gebruiken?
Mijn temperatuur stijgt gewoon 0,5 graden, en blijft daarna hoog tot menstruatie.
Lijkt me dan toch redelijk duidelijk wanneer de ovulatie was?
Komt altijd precies uit, als je terugrekent vanaf je menstruatie.

Edit, oja, als je temperatuurt, dan ben je net te laat zeker.
Want als je temperatuur hoog is, is je eisprong net al geweest.
Ik heb zo'n apparaatje die het aangeeft, wanneer de eisprong is/komt.
Laatst gewijzigd door AikonGirl op 24 jul 2008 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 10:17

Ja, nu ik gezien heb, dat die tests toch nog aardig duur zijn, ga ik eerst alleen temperaturen proberen. Kom ik er dan nog niet achter (zal vast wel), dan kan ik altijd nog aan de ovulatietests.
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 jul 2008 10:32

Is wel lastig als je niet regelmatig bent he..
Want met temperaturen zie je alleen wanneer je eisprong was, en niet wanneer hij komt.
Met een onregelmatige cyclus zijn ovulatietesten wel erg handig.
Zie ook op internet 5 stuks voor 4 euro staan. (Dipstick ovulatietesten)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 10:46

Ik ga voorlopig niet aan ovulatietesten beginnen. Ik wil niet, dat 'zwanger worden' mijn leven gaat beheersen. Nu kan ik nog er nog goed mee omgaan en overal nog bewust van genieten. Ik vrees dat als ik die testen ook al ga doen, dat ik dan alleen maar met zwanger worden bezig ben.

We zien wel hoe het allemaal loopt... Het komt zoals het komt en daar is niets aan te veranderen.
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jul 2008 10:57

Daphne schreef:Ik ga voorlopig niet aan ovulatietesten beginnen. Ik wil niet, dat 'zwanger worden' mijn leven gaat beheersen. Nu kan ik nog er nog goed mee omgaan en overal nog bewust van genieten. Ik vrees dat als ik die testen ook al ga doen, dat ik dan alleen maar met zwanger worden bezig ben.

We zien wel hoe het allemaal loopt... Het komt zoals het komt en daar is niets aan te veranderen.

Maar omdat je zo onregelmatig bent, is het ook een beetje moeilijk vast te stellen, wanneer je het beste kunt vrijen. Er even van uitgaande, dat je niet elke dag gemeenschap hebt met je man, kan het natuurlijk ook gewoon leuk zijn om te kijken wanneer je dat even een paar dagen wel moet hebben :wink:

Zoals je zelf al zegt: je wilt het niet je leven laten beheersen (lijkt me ook niet echt noodzakelijk). Je kunt er dan ook gewoon iets leuks van maken en hoppa, gewoon gaan voor die liefdesbaby 8)

Of die baby nou snel komt of niet, handig is het in jouw geval wel om een beetje inzicht te krijgen in je cyclus. Maar goed, dat zijn mijn bescheiden overdenksels :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 24 jul 2008 11:08

Ik snap dat je bang bent dat je er teveel mee bezig zult zijn... maar het is wel belangrijk om te weten wanneer je eisprong is!

Ik ben wel regelmatig ongesteld en dacht dus dat mijn eisprong 2 weken voor mijn menstruatie zou komen, omdat dat vrij standaard is.

Vorige maand toch maar ovulatietesten aangeschaft en ik blijk een late eisprong te hebben... ik ben blij dat ik het weet.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 11:38

Pfff, dat is waar. Jullie hebben ook wel weer gelijk... Aan temperaturen alleen heb je dan inderdaad niet veel, dan is je eisprong al geweest.
Bedankt voor de tip, dan ga ik ze denk ik toch maar bestellen...

Ik weet ook niet wat ik wil, geloof ik... 8) :mrgreen:
Afbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 24 jul 2008 11:56

Om maar even bij de NFP terug te komen. Naast temperatuurmeting heb je ook slijmobservatie... :? Klinkt misschien niet lekker... maar het went vanzelf. Je moet dan elke dag je vagina voelen en de dagen met de beste 'kwaliteit' slijm zijn het vruchtbaarst. Dan is het nat en rekbaar slijm. Dus kun je wel weten wanneer je vruchtbaar bent.
Ik ga proberen een bestand mee te sturen... onderaan dit bestand kun je zo'n observatieschema zien en zie je dat het precies voordat je temperatuur omhoog gaat je slijm op z'n best is.

Onvoorstelbaar wonderlijk gemaakt!
Heer' hoe heerlijk is Uw naam!

Sorry, tlukt me niet om het bestand mee te sturen... :? weet iemand of dit kan?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 12:03

Nee, dat kan niet op dit forum...
Dit is trouwens het kinderwens-topic, niet NFP. Ik haal ze ook steeds door elkaar... 8)

Klinkt inderdaad niet echt lekker... 8) Maar ik heb er wel over gelezen ja.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 jul 2008 12:10

@LauraC
Nee hoor zo denk ik helemaal niet, tuurlijk mag jij ook in dit topic komen en posten!!!!
Begrijp ook dat het nu wel is dat jullie een lief mannetje in huis hebben waar jullie voor mogen zorgen, dat die niet jullie kinderwens kan laten verdwijnen.
Tis voor jullie prachtig dat jullie nu een zoontje hebben, maar het zal toch altijd anders blijven want het komt niet uit jullie voort zeg maar.
Dus je mag zeker hier komen hoor!!!

@Daphne,
Wij hebben ook een tijd ovutesten gebruik, nu al een hele tijd niet meer, weet toch wel wanneer ik m'n ovu heb, of je die testen nu wel of niet gebruikt je bent er im gedachten toch wel mee bezig, dus ik zou het daarvoor zeker niet laten.

Terug naar “Archief”