40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 09 jan 2008 21:47

Wat ik vanmiddag ook nog hardop dacht, deze jongen zou in de toekomst misschien ook zomaar kandidaat zijn om zedendelict delinquent te worden.
Maar misschien is het heel normaal hoe deze jongen met vrouwen omgaat en leef ik in een 'andere' wereld?
Of kijk ik TE zwart/wit.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 jan 2008 21:53

André schreef:Wat ik vanmiddag ook nog hardop dacht, deze jongen zou in de toekomst misschien ook zomaar kandidaat zijn om zedendelict delinquent te worden.
Maar misschien is het heel normaal hoe deze jongen met vrouwen omgaat en leef ik in een 'andere' wereld?
Of kijk ik TE zwart/wit.

Ik denk dat laatste. Waarom zou veel seks hebben en ook nog eens met verschillende partners tot een zedendelict leiden? Het komt op mij - en jou, vermoed ik - over alsof mensen die zo met elkaar omgaan elkaar zien als wegwerp product. En daar kan je vraagtekens bij zetten (doe ik ook) maar crimineel is het niet. En het zegt al helemaal niet dat die jongen de grens tussen vrijwillige seks en verkrachting zou vergeten.

En trouwens, verkrachting en aanranding en meer van dat soort verschrikkelijke dingen heeft over het algemeen meer te maken met macht dan met lust.

Ik denk dat je het te somber inziet.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 09 jan 2008 21:55

Dat is niet zozeer zwart/wit-denken als wel een belachelijke insinuatie die nergens op gebaseerd is.

Hoezo 'hoe deze jongen met vrouwen omgaat'? Doet hij iets verkeerds met hen? Dwingt hij ze tot seks? Behandelt hij ze op een denigrerende manier?

De gemiddelde baardmans die braaf bij z'n enige vrouw blijft en haar in een burka achter gesloten deuren laat zitten toont minder respect voor vrouwen dan hij.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

André

Berichtdoor André » 09 jan 2008 22:49

MrSokkie schreef:
André schreef:Wat ik vanmiddag ook nog hardop dacht, deze jongen zou in de toekomst misschien ook zomaar kandidaat zijn om zedendelict delinquent te worden.
Of kijk ik TE zwart/wit.

Ik denk dat laatste. Waarom zou veel seks hebben en ook nog eens met verschillende partners tot een zedendelict leiden? Het komt op mij - en jou, vermoed ik - over alsof mensen die zo met elkaar omgaan elkaar zien als wegwerp product. En daar kan je vraagtekens bij zetten (doe ik ook) maar crimineel is het niet. En het zegt al helemaal niet dat die jongen de grens tussen vrijwillige seks en verkrachting zou vergeten.

En trouwens, verkrachting en aanranding en meer van dat soort verschrikkelijke dingen heeft over het algemeen meer te maken met macht dan met lust.

Ik denk dat je het te somber inziet.
Bedankt voor je toelichting, daar kan ik me in vinden.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 jan 2008 22:57

Debor@ schreef:Enniewee, ik vond het wel positief. Eens met Lalage:

Lalage schreef:(...) heel anders dan ik had verwacht. Die jongen heeft er echt wat van opgestoken, iets heel positiefs en dat lijkt me een hele goede zaak.

Ik vond het voor die knul ook wel positief. Ik hoop dat het een ervaring is die hem beklijft (al vraag ik het me af).

Maar toch, je kan natuurlijk zo'n programma over van alles maken. Er zijn een hele hoop dingen die mensen gebruiken voor andere dingen dan het voor bedoelt is, en in dit geval was dat seks. "Dwing" je zo iemand 40 dagen uit zijn vaste patroon, dan zal er altijd wel een positief effect optreden vermoed ik.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jan 2008 23:42

de jongeren doen er vrijwillig aan mij, dus er is totaal geen sprake van dwang. Het programma is eerder een stok achter de deur.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 jan 2008 23:46

Gerdien B. schreef:de jongeren doen er vrijwillig aan mij, dus er is totaal geen sprake van dwang. Het programma is eerder een stok achter de deur.

Nee, daarom stond dwingen ook tussen aanhalingstekens. Ik bedoelde ook meer dat zonder dat programma die knul dit experiment nooit uit zichzelf had gedaan.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 09 jan 2008 23:55

Dat vind ik nergens op slaan, hij dwingt de vrouwen nooit tot sex. Het is altijd vrijwillig. Ik vind dat niet erg. Hoewel ik zelf niet zo'n leefstijl zou willen hebben. Ik ben veel gelukkiger met een vaste partner.

Of kijk ik TE zwart/wit.

Ik zelf vind het niet echt "normaal". Hoewel ik het zelf niet erg vind, het is lekker vrijheid blijheid. Hoewel ik niet denk dat je echt gelukkig van zo'n leefstijl word.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 jan 2008 00:11

André schreef:Viel niemand het op dat er ook zat meiden zijn die zoals Niels 'leven'?
Ik ben wel benieuwd hoe lang hij die muur die hij opgetrokken heeft weg kan laten.
En 5% kans voor Floor is nou niet echt een super score, volgens mij 'verdient' ze meer.
Maargoed hij heeft zich aan de afspraken gehouden, dat was het hoofd doel.

Het was toch 5% kans dat hij Floor zou krijgen, dus van haar kant? Ik dacht namelijk te merken dat hij er wel zeker over was...
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jan 2008 09:22

Het blijft jammer dat de EO denkt zulke programma's uit te moeten zenden. Ik heb niet gekeken en zou er ook niet naar gaan kijken aangezien de title al aangeeft dat het over seks zal gaan. En 40 dagen zonder seks vind ik geen prestatie.
Ik zou eerder zo een programma verwachten bij een VPRO of avro.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jan 2008 09:25

Atheist1984 schreef:
MrSokkie schreef:En ik dacht dat de meeste refo's toch geen tv hebben dus wat zij vinden maakt niet heel veel uit natuurlijk :mrgreen:

:lol:

MrSokkie schreef:Als je ook niet masturbeert is dat - zeker voor jongens/mannen - niet gezond hoor.

Klopt, mannen die niet of weinig klaarkomen lopen meer risico om prostaat kanker te krijgen.

Vast door een man bedacht :mrgreen: Ik denk dat er ook nog eens uit gaat komen dat als een vrouw niet mastubeert ze kanker aan de bartolinie klier kan krijgen :D

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jan 2008 09:37

Dus? Het vrouwelijk lichaam is niet gelijk aan het mannelijk lichaam, dus wat je hier zegt, slaat in dezen nergens op.
Overigens vind ik het initiatief van de EO best goed - het kan geen kwaad om jongeren na te laten denken over een andere omgang met seks, liefde en respect.

Overigens vond ik Niels niet respectloos t.o.v. de dames waar hij achteraan zat. Al was het wel duidelijk waar het hem om ging - in het begin dan. Uiteindelijk vraag ik me wel af of het programma zin zal hebben en of er sprake is van 'blijvend resultaat'.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jan 2008 10:02

Of kijk ik TE zwart/wit.

Ik snap je punt. Als iemand ergens echt verslaafd aan is en het niet kan krijgen kan hij hele rare dingen doen om het toch te krijgen. Dat zie je ook bij drugsverslaving, alcoholverslaving enzovoorts. Alleen gaat het dan hier niet om geld ofzo... maar om mensen. Hij heeft echter nu niet het probleem dat hij geen seks kan krijgen, hij kent genoeg meisjes die dat vrijwillig willen.

Leclerc, de Fokke & S. is inderdaad erg leuk, die is hier per mail ook wel rondgegaan... en er ligt een printje van op de balie, voor mijn neus :D

Atheist, je hebt gelijk. Die jongen komt er zelf ook achter dat zijn manier van omgaan met vrouwen beperkt is en dat hij dingen mist in die contacten omdat het puur om de seks gaat en niet om vertrouwen, intimiteit, een band die je samen hebt etc.

Dippie, hij dacht dat de relatie in het algemeen 5% kans van slagen had... Misschien omdat hij hier heel onzeker over is, dat hij bang is dat zij hem niet wil... of dat hij in oude fouten vervalt. Hij geeft wel aan dat hij er echt voor wil gaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jan 2008 10:22

Marnix schreef:Ik snap je punt. Als iemand ergens echt verslaafd aan is en het niet kan krijgen kan hij hele rare dingen doen om het toch te krijgen.

De uitzending met de jongen die toegeeft seksverslaafd te zijn, moet nog worden uitgezonden. De jongen in aflevering 1, Niels, heeft het niet echt over seksverslaving. Daarbij, als het gaat om verslaving, dan wil dat nog altijd helemaal niet zeggen dat hij tot een zedendelinquent verwordt. Immers, er zijn meisjes en vrouwen genoeg die zelf ook maar al te graag seks willen: hij hoeft er helemaal niet veel moeite voor te doen. Daarbij zijn er ook publieke vrouwen. Nogmaals: zedenmisdrijven hebben vaak veel minder met lust en seksuele verlangens te maken dan met macht.

Hij heeft echter nu niet het probleem dat hij geen seks kan krijgen, hij kent genoeg meisjes die dat vrijwillig willen.

Ah, deze opmerking had ik even over het hoofd gezien. Maar ook als hij minder goed/snel meisjes kan krijgen, wil dat nog helemaal niets zeggen. Bij mijn weten bestaat er niet echt een verband tussen een diep verlangen naar veel seks en zedenmisdrijven.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 10 jan 2008 10:41

Ik vond het een positief programma. Leuk dat Niels na die 40 dagen toch iets anders dacht over relaties/seks.

Terug naar “Archief”