Moderator: Moderafo's
Giovannino schreef:Noem eens voor meer duidelijkheid een voorbeeld, ladies. En waarom zou het een man niet boeien hoe zijn vriendin zich gedraagt?
88alries88 schreef:Mannen onder elkaar houden van een stevige (schuine) mop, een stoer verhaal, zitten op te scheppen tegen mekaar enz enz. Vrouwen vinden het bv. maar stom als man/vriendlief zich veel stoerder zitten voor te doen als dat ze werkelijk zijn. (Bv:'snachts durft hij zn bed niet uit als hij wat hoort) Dus wil ze dat hij niet meer zo stoer zit te doen, praat dan ergens anders over of reageer er niet op.
88alries88 schreef:Het boeit een man denk ik best wel hoe zn vriendin zich gedraagd, maar een man boeit het echt niet in welke winkels ze geweest is tijdens haar shopmiddagje met vriendinnen. Mannen hebben gewoon minder belangstelling voor details in dat opzicht. Als een man is wezen winkelen kan je van zijn vrouw/vriendin wel verwachten dat ze vraagt in welke winkels hij geweest is en waarom hij bij die ene leuke winkel nou net niets gekocht heeft.
Galateia schreef:En als vrouw zoek ik helemaal niet naar dingen om me aan te storen, omdat ik dat zo graag WIL. Ik stoor me zelden aan mijn man. Ik vind hem gewoon fantastisch.
Galateia schreef:88alries88 schreef:Mannen onder elkaar houden van een stevige (schuine) mop, een stoer verhaal, zitten op te scheppen tegen mekaar enz enz. Vrouwen vinden het bv. maar stom als man/vriendlief zich veel stoerder zitten voor te doen als dat ze werkelijk zijn. (Bv:'snachts durft hij zn bed niet uit als hij wat hoort) Dus wil ze dat hij niet meer zo stoer zit te doen, praat dan ergens anders over of reageer er niet op.
Nou, zo'n man zou ik niet willen, dan hoef ik me er ook niet aan te storen...
Serieus: als mijn man zo zou zijn, dan was ik nooit op hem gevallen!88alries88 schreef:Het boeit een man denk ik best wel hoe zn vriendin zich gedraagd, maar een man boeit het echt niet in welke winkels ze geweest is tijdens haar shopmiddagje met vriendinnen. Mannen hebben gewoon minder belangstelling voor details in dat opzicht. Als een man is wezen winkelen kan je van zijn vrouw/vriendin wel verwachten dat ze vraagt in welke winkels hij geweest is en waarom hij bij die ene leuke winkel nou net niets gekocht heeft.
Mijn man vraagt na een shopdag altijd in welke winkels ik geweest ben en waar ik iets heb gepast, gezien, gekocht. Dat vindt hij boeiend, omdat hij weet dat het mij zo interesseert.
Giovannino schreef:Het klopt wel dat mannen minder oog hebben voor de details en meer voor de 'grote lijn', zoiets. Maar goed, dat maakt de belangstelling voor de vrouw en haar bezigheden er niet minder om, als het goed is.
Een man die 's nachts zijn bed niet uitdurft? Wat is dat voor schijterd?
Giovannino schreef:Ik ben best in staat een uur lang enkel over kleren te praten![]()
Giovannino schreef:Wellicht. Mannen houden er niet zo van om heel lang te praten over iets wat eigenlijk een beetje nutteloos is. Maar dat mannen niet kunnen praten en niet geïnteresseerd zijn en vooral op het lichamelijke gericht zijn, is volgensmij en mythe. Ik ben best in staat een uur lang enkel over kleren te praten![]()
Natuurlijk zijn er verschillen, maar mannen willen ook wel eens een goed gesprek i.p.v. alleen maar 'lichamelijk contact'. En bij vrouwen zal dat andersom ook wel het geval zijn
Giovannino schreef:En dat is zo vervelend aan vrouwenBen je uitgepraat, je eventuele excuses aangeboden, blijft ze nog chagrijning zitten ...
Overigens valllen mij details aan kleding vaak wel op (niet altijd, maar wel vaak) en eh, een uur lang over kleren bomen vind ik wél leuk (maar dan wel op een 'mannenmanier', over stijl praten enzo)
Dat is niet bij iedereen zo hoor...ring schreef:Giovannino schreef:En dat is zo vervelend aan vrouwenBen je uitgepraat, je eventuele excuses aangeboden, blijft ze nog chagrijning zitten ...
Overigens valllen mij details aan kleding vaak wel op (niet altijd, maar wel vaak) en eh, een uur lang over kleren bomen vind ik wél leuk (maar dan wel op een 'mannenmanier', over stijl praten enzo)
Vrouwen vergeten gewoon minder snel en daarom duurt het ook langer om zich te herstellen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten