Verschillen tussen mannen en vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 24 jun 2008 09:53

Noem eens voor meer duidelijkheid een voorbeeld, ladies. En waarom zou het een man niet boeien hoe zijn vriendin zich gedraagt?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jun 2008 10:00

Waarom zou een man zich niet druk maken om het gedrag van zijn vriendin/vrouw?! Als ik me ineens vreemd gedraag ofzo, dan denk ik dat het mijn man echt wel boeit...

En als vrouw zoek ik helemaal niet naar dingen om me aan te storen, omdat ik dat zo graag WIL. Ik stoor me zelden aan mijn man. Ik vind hem gewoon fantastisch. :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 jun 2008 10:03

Giovannino schreef:Noem eens voor meer duidelijkheid een voorbeeld, ladies. En waarom zou het een man niet boeien hoe zijn vriendin zich gedraagt?

Mannen onder elkaar houden van een stevige (schuine) mop, een stoer verhaal, zitten op te scheppen tegen mekaar enz enz. Vrouwen vinden het bv. maar stom als man/vriendlief zich veel stoerder zitten voor te doen als dat ze werkelijk zijn. (Bv:'snachts durft hij zn bed niet uit als hij wat hoort) Dus wil ze dat hij niet meer zo stoer zit te doen, praat dan ergens anders over of reageer er niet op.

Het boeit een man denk ik best wel hoe zn vriendin zich gedraagd, maar een man boeit het echt niet in welke winkels ze geweest is tijdens haar shopmiddagje met vriendinnen. Mannen hebben gewoon minder belangstelling voor details in dat opzicht. Als een man is wezen winkelen kan je van zijn vrouw/vriendin wel verwachten dat ze vraagt in welke winkels hij geweest is en waarom hij bij die ene leuke winkel nou net niets gekocht heeft.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jun 2008 10:06

88alries88 schreef:Mannen onder elkaar houden van een stevige (schuine) mop, een stoer verhaal, zitten op te scheppen tegen mekaar enz enz. Vrouwen vinden het bv. maar stom als man/vriendlief zich veel stoerder zitten voor te doen als dat ze werkelijk zijn. (Bv:'snachts durft hij zn bed niet uit als hij wat hoort) Dus wil ze dat hij niet meer zo stoer zit te doen, praat dan ergens anders over of reageer er niet op.

Nou, zo'n man zou ik niet willen, dan hoef ik me er ook niet aan te storen...
Serieus: als mijn man zo zou zijn, dan was ik nooit op hem gevallen!

88alries88 schreef:Het boeit een man denk ik best wel hoe zn vriendin zich gedraagd, maar een man boeit het echt niet in welke winkels ze geweest is tijdens haar shopmiddagje met vriendinnen. Mannen hebben gewoon minder belangstelling voor details in dat opzicht. Als een man is wezen winkelen kan je van zijn vrouw/vriendin wel verwachten dat ze vraagt in welke winkels hij geweest is en waarom hij bij die ene leuke winkel nou net niets gekocht heeft.

Mijn man vraagt na een shopdag altijd in welke winkels ik geweest ben en waar ik iets heb gepast, gezien, gekocht. Dat vindt hij boeiend, omdat hij weet dat het mij zo interesseert.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 jun 2008 10:07

Galateia schreef:En als vrouw zoek ik helemaal niet naar dingen om me aan te storen, omdat ik dat zo graag WIL. Ik stoor me zelden aan mijn man. Ik vind hem gewoon fantastisch. :mrgreen:

Tuurlijk WIL je je niet storen aan je man, maar als je je wel aan hem stoort WIL je dat niet!! ;)

Zou het verschil er ook niet in zitten dat de meeste vrouwen meer romantisch zijn ingesteld dan de meeste mannen?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 jun 2008 10:13

Galateia schreef:
88alries88 schreef:Mannen onder elkaar houden van een stevige (schuine) mop, een stoer verhaal, zitten op te scheppen tegen mekaar enz enz. Vrouwen vinden het bv. maar stom als man/vriendlief zich veel stoerder zitten voor te doen als dat ze werkelijk zijn. (Bv:'snachts durft hij zn bed niet uit als hij wat hoort) Dus wil ze dat hij niet meer zo stoer zit te doen, praat dan ergens anders over of reageer er niet op.

Nou, zo'n man zou ik niet willen, dan hoef ik me er ook niet aan te storen...
Serieus: als mijn man zo zou zijn, dan was ik nooit op hem gevallen!

88alries88 schreef:Het boeit een man denk ik best wel hoe zn vriendin zich gedraagd, maar een man boeit het echt niet in welke winkels ze geweest is tijdens haar shopmiddagje met vriendinnen. Mannen hebben gewoon minder belangstelling voor details in dat opzicht. Als een man is wezen winkelen kan je van zijn vrouw/vriendin wel verwachten dat ze vraagt in welke winkels hij geweest is en waarom hij bij die ene leuke winkel nou net niets gekocht heeft.

Mijn man vraagt na een shopdag altijd in welke winkels ik geweest ben en waar ik iets heb gepast, gezien, gekocht. Dat vindt hij boeiend, omdat hij weet dat het mij zo interesseert.

Heb dit trwns ook maar uit een boekje hoor! ;)
Maar het schijnt wel dat veel mannen zo zijn! Mijn eigen vriend houdt altijd wel van een gezellig gesprek, maar als we op een verjaardag zijn waarbij een hoop jongens constant alleen maar zitten te ouwehoeren vind hij er niets aan!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 24 jun 2008 12:19

Het klopt wel dat mannen minder oog hebben voor de details en meer voor de 'grote lijn', zoiets. Maar goed, dat maakt de belangstelling voor de vrouw en haar bezigheden er niet minder om, als het goed is.

Een man die 's nachts zijn bed niet uitdurft? Wat is dat voor schijterd?

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 24 jun 2008 13:36

Giovannino schreef:Het klopt wel dat mannen minder oog hebben voor de details en meer voor de 'grote lijn', zoiets. Maar goed, dat maakt de belangstelling voor de vrouw en haar bezigheden er niet minder om, als het goed is.

Een man die 's nachts zijn bed niet uitdurft? Wat is dat voor schijterd?

Maar kun je doordat wat jij zegt Giovannino, dat mannen meer gaan voor de grote lijn, niet stellen dat de aandacht van mannen sneller naar iets anders getrokken word?
Ze zijn dan misschien wel geinteresseerd in de vrouw haar bezigheden, maar schenken daar maar kort aandacht aan..

Zoiets?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 24 jun 2008 13:46

Wellicht. Mannen houden er niet zo van om heel lang te praten over iets wat eigenlijk een beetje nutteloos is. Maar dat mannen niet kunnen praten en niet geïnteresseerd zijn en vooral op het lichamelijke gericht zijn, is volgensmij en mythe. Ik ben best in staat een uur lang enkel over kleren te praten :wink:
Natuurlijk zijn er verschillen, maar mannen willen ook wel eens een goed gesprek i.p.v. alleen maar 'lichamelijk contact'. En bij vrouwen zal dat andersom ook wel het geval zijn :P

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 jun 2008 13:48

Volgens mij hebben mannen gewoon andere interesses! Een vrouw heeft waarschijnlijk gewoon meer oog voor detail. Een man zal niet snel onthouden welke kledij de vrouwen op een verjaardag aanhouden, terwijl vrouwen dat wel weten. Mannen zien wel of een vrouw leuk gekleed is ja of nee, maar je moet ze echt niet meer vragen wat die vrouw dan aanhad! Maar die motor die vervolgens langs kwam scheuren was wel een véétt ding! ;)

Leuk voorbeeld: pasgeleden trouwde een vriendin van mij. We vroegen aan 1 van de jongens of hij de bruid mooi vond. 'Ja, ze is prachtig'. Wat heeft ze aan dan? 'eh...ja ehhh...een jurk en hij is wit' :D

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 jun 2008 13:51

Giovannino schreef:Ik ben best in staat een uur lang enkel over kleren te praten :wink:

Maar liever niet natuurlijk! :p

Ach jah..IEDER ZIJN/HAAR DING! Gelukkig trwns maar dat mannen zich in andere dingen interesseren anders moeten we écht alles zelf doen! :mrgreen: :P

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 24 jun 2008 13:57

Giovannino schreef:Wellicht. Mannen houden er niet zo van om heel lang te praten over iets wat eigenlijk een beetje nutteloos is. Maar dat mannen niet kunnen praten en niet geïnteresseerd zijn en vooral op het lichamelijke gericht zijn, is volgensmij en mythe. Ik ben best in staat een uur lang enkel over kleren te praten :wink:
Natuurlijk zijn er verschillen, maar mannen willen ook wel eens een goed gesprek i.p.v. alleen maar 'lichamelijk contact'. En bij vrouwen zal dat andersom ook wel het geval zijn :P

Met dat laatste ben ik het ook wel eens wat je zegt. Het zou in een relatie toch niet goed gaan als mannen nooit een goed gesprek zouden willen hebben?

Mannen zijn gewoon meer gericht op dingen die concreet zijn. En het hoeft helemaal niet zo te zijn dat vrouwen vaak dingen bespreken die nutteloos zijn. Maar voor de mannen is het dan al sneller nutteloos!!

Wat ik ook altijd typisch iets voor mannen vind is dat voor hun iets veel sneller 'klaar' is dan voor vrouwen! Als je bijvoorbeeld een keer 'woorden' ergens over hebt gehad, dan is het voor vrouwen veel moeilijker om weer om te schakelen als het voorbij is. Ze blijven veel langer met dat 'nare gevoel' zitten!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 24 jun 2008 14:33

En dat is zo vervelend aan vrouwen :P Ben je uitgepraat, je eventuele excuses aangeboden, blijft ze nog chagrijning zitten ...

Overigens valllen mij details aan kleding vaak wel op (niet altijd, maar wel vaak) en eh, een uur lang over kleren bomen vind ik wél leuk (maar dan wel op een 'mannenmanier', over stijl praten enzo)

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 24 jun 2008 14:41

Giovannino schreef:En dat is zo vervelend aan vrouwen :P Ben je uitgepraat, je eventuele excuses aangeboden, blijft ze nog chagrijning zitten ...

Overigens valllen mij details aan kleding vaak wel op (niet altijd, maar wel vaak) en eh, een uur lang over kleren bomen vind ik wél leuk (maar dan wel op een 'mannenmanier', over stijl praten enzo)

Vrouwen vergeten gewoon minder snel en daarom duurt het ook langer om zich te herstellen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jun 2008 14:45

ring schreef:
Giovannino schreef:En dat is zo vervelend aan vrouwen :P Ben je uitgepraat, je eventuele excuses aangeboden, blijft ze nog chagrijning zitten ...

Vrouwen vergeten gewoon minder snel en daarom duurt het ook langer om zich te herstellen.
Dat is niet bij iedereen zo hoor...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”