Hero schreef:Diak2be : svp niet reageren op mijn stellingen ....
Ook zonder je verzoek doe ik dat al niet, zoals je wellicht al had begrepen uit mijn openingsbericht. Mijn punt is alleen, dat je stellingen hier off-topic zijn, en ik dus
probeer er de onderliggende vragen uit te peuren. Als je graag stellingen kwijt wil, is dit topic daarvoor vrij ongeschikt, maar het neemt niet weg dat niet ik, maar de moderators van dit forum daar over gaan. Ik aanhoor dus met liefde alles wat je te melden hebt. Maar nogmaals, ik heb de taak op me genomen naar vermogen vragen te beantwoorden, dus ik probeer vragen te ontdekken (en te begrijpen, dat is soms al een opgave) als iemand hier iets plaatst. Vergeef me als ik probeer je berichten als on-topic te zien.
diak2b schreef:VRAAG : bedoel je ?? > dat de Kerk, dan een & ander rustig observeert, en pas na gebleken deugd of echtheid, overgaat tot erkenning van deze "spontane" bedieningen ...??
"spontane bedieningen" wat zijn dat?
Toelichting > als iemand de roepende stem van God heeft gehoord, de bijbehorende GAVE van bvb genezing of profetie heeft ontvangen, en hiermee aan de slag gaat (alsof het de gewoonste zaak van de wereld is) ....
En nu jouw antwoord ->
Het antwoord van de Kerk ken je al, neem ik aan, want dat heb ik al verteld. Mijn antwoord wijkt daar niet van af: niemand kan met zekerheid
weten de roepende stem van God te hebben gehoord, dan nadat deze roeping is voorgelegd aan het mystiek Lichaam van Christus, de Kerk. Om die reden, kan ook van niemand verwacht worden, geloof of waarde te hechten aan de private claims van iemand die niet in zijn of haar roeping is bevestigd door de Kerk. Dat neemt niet weg dat eenieder geroepen is om naar geweten te handelen met de talenten die door God gegeven zijn, binnen de grenzen van geloof en zedelijkheid.