Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 feb 2007 08:39

Bij een echtpaar dat ik ken, dat gaat adopteren, moesten beiden 30 zijn. Daarna konden de papieren pas opgestuurd worden. Zij krijgen een kindje uit China, misschien is het per land verschillend?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 16 feb 2007 12:36

een minimumleeftijd van 30... nou dat vind ik raar... nee ik vind dat discriminatie... dat ze nou een minimumleeftijd van 22 geven ofzo..
Laat je leiden door Hem!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 feb 2007 11:21

Tijn schreef:ik kan eigenlijk nergens echt een minimumleeftijd vinden...

Tijn schreef:een minimumleeftijd van 30... nou dat vind ik raar... nee ik vind dat discriminatie... dat ze nou een minimumleeftijd van 22 geven ofzo..

Beste Tijn, het lijkt me heel verstandig dat je je gaat verdiepen in adoptie als je het gevoel hebt dat misschien te willen. Nu roep je in het wilde weg dingen die niet echt ergens over gaan... Wat ik al eerder zei: kijk eens op www.wereldkinderen.nl en www.adoptie.nl. Hier kun je alles vinden over minimum en maximum leeftijd en waarom dat is.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2007 16:59

het kostersechtpaar uit mijn oude gemeente (Sliedrecht) heeft inmiddels 2 kindjes geadopteerd. Eentje ongeveer 2 jaar geleden die is nu 4 jaar, en een week of 2 geleden kwam er nog een kindje bij, ook ongeveer 2 jaar. De oudste is al gedoopt en de tweede wordt nog gedoopt. Prachtig vind ik dat :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 04 mar 2007 20:21

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het daar niet zo op heb, zelf hebben wij een financiele adoptie kindje, mijn mening is nog steeds van laat het bij de ouders blijven, tuurlijk zijn er ook wel gevallen dat, dat niet kan.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 mar 2007 21:30

Ik denk ook niet dat je zo 1 2 3 besluit tot adoptie over te gaan. Jullie hopen nog steeds op een wonder. Je moet er naar toegroeien en misschien wil je dan op gegeven moment kinderen adopteren, misschien ook niet. Het is net wat je zelf wilt.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 mar 2007 18:35

Mijn collega kan elk moment gebeld worden om haar adoptie kindje op Schiphol te gaan halen. Zij is van het weekend 27 geworden, dus er zijn al ene aantal jaren verstreken sinds zij hun hebben ingeschreven voor adoptie en de cursussen die eraan vooraf gaan. 30 is dus idd niet voor elk land zo. Haar dochtertje komt uit Taiwan.
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 mar 2007 21:22

kwebbel schreef:het kostersechtpaar uit mijn oude gemeente (Sliedrecht) heeft inmiddels 2 kindjes geadopteerd. Eentje ongeveer 2 jaar geleden die is nu 4 jaar, en een week of 2 geleden kwam er nog een kindje bij, ook ongeveer 2 jaar. De oudste is al gedoopt en de tweede wordt nog gedoopt. Prachtig vind ik dat :)

Mooi!!

Teuntje schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik het daar niet zo op heb, zelf hebben wij een financiele adoptie kindje, mijn mening is nog steeds van laat het bij de ouders blijven, tuurlijk zijn er ook wel gevallen dat, dat niet kan.

Kinderen worden ook niet bij hun ouders weggehaald als dat niet nodig is! Kinderen die voor adoptie in aanmerking komen, zijn vaak te vondeling gelegd of wees.

Dippie schreef:Mijn collega kan elk moment gebeld worden om haar adoptie kindje op Schiphol te gaan halen. Zij is van het weekend 27 geworden, dus er zijn al ene aantal jaren verstreken sinds zij hun hebben ingeschreven voor adoptie en de cursussen die eraan vooraf gaan. 30 is dus idd niet voor elk land zo. Haar dochtertje komt uit Taiwan.

Als je bijvoorbeeld 30 moet zijn voor een bepaald land, kan je al wel voor die leeftijd de gesprekken en cursussen e.d. doen. Wat zal zij een spannende tijd meemaken nu zeg!! Gaaf!

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 08 mar 2007 18:42

rosalie83 schreef:Teuntje schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het daar niet zo op heb, zelf hebben wij een financiele adoptie kindje, mijn mening is nog steeds van laat het bij de ouders blijven, tuurlijk zijn er ook wel gevallen dat, dat niet kan.
Kinderen worden ook niet bij hun ouders weggehaald als dat niet nodig is! Kinderen die voor adoptie in aanmerking komen, zijn vaak te vondeling gelegd of wees.

Sorry, :oops: Heb je ook wel eigenlijk gelijk in, liet me een beetje gaan denk ik.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2007 20:55

Mijn oom en tante hebben een tweede dochtertje toegewezen gekregen!!!! Ik hoop dat ze haar snel kunnen ophalen!!!!!!!!! :P

Wel apart, er komt een kleintje bij in de familie maar die is ouder dan Sarah. Maar volgens de foto's een heerlijk meisje!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 mar 2007 21:19

lammetje schreef:Mijn oom en tante hebben een tweede dochtertje toegewezen gekregen!!!! Ik hoop dat ze haar snel kunnen ophalen!!!!!!!!! :P

Wel apart, er komt een kleintje bij in de familie maar die is ouder dan Sarah. Maar volgens de foto's een heerlijk meisje!!

Wat leuk!! Vertel es wat meer? Waar komt ze vandaan, etc?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2007 21:29

Ja uhm ik weet niet zoveel meer, alleen dat ze uit China komt en op de verjaardag van haar 'nieuwe' moeder is geboren, alleen wisten we toen nog van niks.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mar 2007 22:03

Kreeg van de week bericht dat het stel wat ik ken dat gaat adopteren, deze maand nog weggaat naar China om hun kindje op te halen. Via mail worden we zo veel mogelijk op de hoogte gehouden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2007 09:29

iemand bij mij op volleybal kan samen met zijn vrouw over 3 weken naar china om hun dochter van 6 maanden op te gaan halen!!
echt een schatje om te zien! maar ik hoorde gisteren allemaal wat er aan vooraf is gegaan!!! :shock: :shock:
zij zijn al vanaf 2002 hier mee bezig en ze weten net een week waar ze aan toe zijn!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 mar 2007 14:54

Wat grappig, allemaal uit China!

Terug naar “Archief”