rosalie83 schreef:Mijn fout zal dan wel zijn te heet vet, want ik heb eens gehoord dat dat goed heet moest zijn
Thanks voor de tips!
ik zal jouw is ff helpen;) ik heb een aantal vis recepten:
kabeljauw mediteranee:
op de kabeljauw peper en zout, besmeren met pesto, cherry tomaatjes halveren, en plakken mozzarella er overheen, besprenkelen met olijf olie 15 minuten in de oven op 200 graden. Basilicum sausje erbij maken (vast wel te krijgen in de supermarkt) een eigen hollandaisesaus maken is best moeilijk voor iemand die hobby kok is.
Kabeljauw (naturel) eventueel met opsmaak gebrachten wokgroente:
de kabeljauw goed groog maken, met papier of thee doek. Stinkt de kabeljauw weggooien, heb je geen verse vis!! peper en zout goed insmeren, en bebloemen, dat hij er overal mooi bloem zit. Daarna roomboter smelten in een pan, niet te heet laten worden, daarna om en om baken.
Schol:
zelfde als de kabeljauw.
Gepocheerde Zalm:
Een visbouilion maken (poeder in de supermarkt denk ik weet niet zeker) de zalm er in water aan de kook brengen, daarna gelijk middelmatig vuur zeg maar rond de 85 a 90 graden. en dan na een kwartiertje. Zelfde saus als kabeljauw mediterane alleen dan met dille
Gegrilde zalm:
Olie warm maken in de pan en zalm om en om aanbakken en dan zacht vuurtje rustig laten garen, mooi rose mee geven niet te doorbakken dat is echt smerig!!
Voor meer recepten (vlees, vis) pb maar!!