Optimatus schreef:In geval van oorlog lijkt me standrechtelijke executie van dergelijke landverraders geoorloofd.
Dus als ik voor Israël ben ben ik volgens jouw tegen Nederland?
Over ongenuanceerd gesproken...
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:
Anyway, het zal misschien wat cru overkomen, maar Israel heeft nu mijn sympathie toch echt verspeeld - niet dat dit heel veel uit zal maken. Ik hoop dat dit land nu eindelijk eens een keer klop krijgt en zal weten dat het geen enkel voorrecht heeft ten opzichte van welk ander land dan ook.
Optimatus schreef:Keihard de vraag: welk land staat bij jou op nummer één: Je vaderland, het Koninkrijk der Nederlanden of de vreemde mogendheid Israel?
Markie schreef:Optimatus schreef:Keihard de vraag: welk land staat bij jou op nummer één: Je vaderland, het Koninkrijk der Nederlanden of de vreemde mogendheid Israel?
Je vraag is niet goed geformuleerd. Israël is voor mij geen mogendheid.
En als ik moest kiezen koos ik voor Israël ja. Die komen tenminste voor zichzelf op. Beter dan het slapzinnige gedoe hierzo.
Dan aan jou een normale vraag terug:
Jij vind een paar centen minder betalen voor benzine belangrijker dan mensenlevens?
Je staat aan je postings te zien behoorlijk onder katholieke invloed. Even voor de duidelijkheid: Antisemitisme komt veel voor in katholieke kringen. Daar begint het bij jou zo langzamerhand naar te rieken. Je bent overal voor zolang het maar tegen Israël is. Bovendien zit je ongenuanceerd dingen te roepen ook, en beschuldigd mij er vervolgens van dat ik niet goed gelezen heb.
Ik zou zeggen: Duik is in de geschiedenis, want daar had je zo te zien vast niet het beste rapportcijfer voor.
Optimatus schreef:Markie schreef:Optimatus schreef:Keihard de vraag: welk land staat bij jou op nummer één: Je vaderland, het Koninkrijk der Nederlanden of de vreemde mogendheid Israel?
Je vraag is niet goed geformuleerd. Israël is voor mij geen mogendheid.
En als ik moest kiezen koos ik voor Israël ja. Die komen tenminste voor zichzelf op. Beter dan het slapzinnige gedoe hierzo.
Dan aan jou een normale vraag terug:
Jij vind een paar centen minder betalen voor benzine belangrijker dan mensenlevens?
Je staat aan je postings te zien behoorlijk onder katholieke invloed. Even voor de duidelijkheid: Antisemitisme komt veel voor in katholieke kringen. Daar begint het bij jou zo langzamerhand naar te rieken. Je bent overal voor zolang het maar tegen Israël is. Bovendien zit je ongenuanceerd dingen te roepen ook, en beschuldigd mij er vervolgens van dat ik niet goed gelezen heb.
Ik zou zeggen: Duik is in de geschiedenis, want daar had je zo te zien vast niet het beste rapportcijfer voor.
Met excuses dat het even duurde voordat ik antwoordde, maar ik had een lachkramp. Van Sabra krijg ik forse kritiek met inhoud, jij raast als een soort losgeslagen postkoets uit de tijd van Smijtegeld door een weiland. Heel vermakelijk, op dat punt ben ik je dankbaar.
Jij kiest voor Israel. Mooi, wanneer vertrek je uit Nederland? Dan is er namelijk weer plaats voor iemand die Nederland wel iets wil bieden. Ik wens je veel plezier in de hersteld-hervormde kerk van Jeruzalem en omgeving. Misschien dat lopen voor Bunde ook nog wel marcheren voor Markie kan worden genoemd. Ik heb tegen een Marokkaan wel eens gezegd: Als het je hier niet bevalt, dan pletter je maar op. Welnu, ik zeg nu tegen een Markie(aan): Als het je in Israel beter bevalt, pletter dan maar op. Er lopen hier al genoeg ontevreden galbakken rond. Veel plezier in de woestijn en kijk uit dat je je niet in een dadel verslikt.
Inzake vermeend katholicisme en antisemitisme: ik zat al een tijdje te wachten op het moment dat mijn kritiek op Israel gelijkgetrokken werd met antisemitisme en gelet op eerdere ervaringen met jouw immer wijze woorden had ik al op jou ingezet en zie, het recht was aan mijne zijde.
Ik ben niet anti-semitisch: ik zal geen semiet (Joods noch Arabisch) verantwoordelijk (kunnen) houden voor wat er in het Midden-Oosten geschied. Ik houd een in Nederland wonende Antilliaan ook niet verantwoordelijk voor de bestuurlijke puinhoop op de Antillen.
Je probeert me dus iets in de schoenen te schuiven wat niet in mijn schoenen past en wel op een zodanig lompe manier dat je jezelf enorm te kakken zetten.
Dat er mensenlevens te betreuren zijn, valt te betreuren, laat dat helder zijn. Edoch, het zijn nog altijd mensenlevens in die landen. Zij liggen elkaar dwars, zij vallen elkaar aan, afgezien van wie er begon. Ik vind het echter onacceptabel dat wij er ook door getroffen worden. Als mijn buren ruzie maken, prima, maar dan wil ik er ook voor hoeven opdraaien.
Markie schreef:Inderdaad en dat viel me dan ook opeens op. Hij mag best proberen mensen op de kast te krijgen, maar andersom mag dat ook
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten