Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 22:47

Optimatus schreef:In geval van oorlog lijkt me standrechtelijke executie van dergelijke landverraders geoorloofd.

Dus als ik voor Israël ben ben ik volgens jouw tegen Nederland?

Over ongenuanceerd gesproken...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 22:52

Keihard de vraag: welk land staat bij jou op nummer één: Je vaderland, het Koninkrijk der Nederlanden of de vreemde mogendheid Israel?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jul 2006 22:56

Optimatus schreef:
Anyway, het zal misschien wat cru overkomen, maar Israel heeft nu mijn sympathie toch echt verspeeld - niet dat dit heel veel uit zal maken. Ik hoop dat dit land nu eindelijk eens een keer klop krijgt en zal weten dat het geen enkel voorrecht heeft ten opzichte van welk ander land dan ook.

Dan verwacht ik jou toch zeker voor de Turkse ambassade morgen, om te protesteren tegen de wijze waarop in Turkije met Koerden wordt omgegaan.

Maandag verwacht ik je dan voor de Chinese ambassade om je stem te verheffen tegen de behandeling van de Tibetanen.

Dinsdag is een mooie dag om Rusland kenbaar te maken dat zij nogal hard optreden tegen de Tjetsjenen.

Woensdag is een prachtige dag om de Indonesiërs te vertellen dat ze toch echt anders moeten omgaan met de mensen in Oost-Timor.

Donderdag is voor jou de uitgelezen mogelijkheid om Zimbabwe te overtuigen dat hun harde aanpak van de boeren toch echt niet door de beugel kan.

Vrijdag is een mooie dag om de Arabische clans in Marokko een brief aan te bieden dat Berbers meer zijn dan een voetveeg.

Zaterdag kun je afsluiten met een protesactie voor de Amerikaanse ambassade om Bush en zijn regering te vertellen dat zij toch echt iets niet goed doen in Irak en Afghanistan.

Verder heb ik je in dit topic enkel onzin horen verkondigen. Je vergelijking met Neurenberg slaat nergens op, tenzij Israël er op uit is om een bepaalde bevolkingsgroep systematisch uit te roeien. Je oproep om Israël zich terug te laten trekken achter de grenzen van 1967 en het land te geven aan de Palestijnen mist ook elk historisch besef, omdat dat land niet van de Palestijnen is, en nooit van hen geweest is. Tot slot is je argument dat de benzine zo wel erg duur wordt wel heel erg kortzichtig, het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, en niet Israëlische aanvallen op Libanon. Arabieren kunnen zich namelijk niet permitteren om geopolitiek te voeren, ze hebben het geld namelijk hard nodig.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 23:00

Vind je het goed dat ik mijn eigen agenda blijf volgen?
Wellicht egoïstisch, maar dat is iedereen - zelfs altruïsten.

En wat betreft Neurenberg: wij verschillen wel vaker van mening.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jul 2006 23:06

Dat jij kritisch staat ten opzichte van Israël is je goed recht, en daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Het is vrij duidelijk dat wij in dit opzicht tegenover elkaar staan.

Wat mij echter stoort is dat je alle nuance mist door te verwijzen naar Neurenberg. Zodra er genocide zou plaatsvinden door Israël, dan zou ik dit ook ten zeerste afkeuren en veroordelen, echter je kunt niet spreken van genocide.

Je argument dat Israël meer gelijk schijnt te zijn dan andere landen, gaat mijns inziens niet op. Goed dat je hier je kritische noot plaatst, maar wat doe jij met landen die ook te kampen hebben met terroristen en daar hard tegen optreden? Daarover hoor ik je niet. Je bevestigt dus op deze wijze je stelling dat andere landen net even iets meer gelijk zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 23:08

Ik heb het niet over genocide, ik heb het over oorlogsmisdaden. Veroordeelden als Karl Dönitz hebben geen genocide gepleegd, maar wel oorlogsmisdrijven.

Verder is dit een topic over Israel en niet over Tibet, Koerdistan of weet ik veel welke ellende nog meer. En zoals jij heel goed weet, ben ik voor een vrij Tibet en voor een vrij Koerdistan. Maar dat doet voor deze discussie geheel niet terzake.

Dit is een Israeltopic.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jul 2006 23:10

Ik vraag mij af wat jouw definitie van oorlogsmisdaden is. Blijkbaar ben je niet geheel thuis in de Geneefse Conventie. Daar wordt iets heel anders verstaan onder oorlogsmisdaden dan het bombarderen van infrastructuur.

Maar zoals we gewend zijn, bij jou wordt de soep nooit zo heet gegeten als het wordt opgediend.

Overigens was Dönitz toch maar de laatste leider van het Derde Rijk, dus in die zin verantwoordelijk voor alles waar dat Rijk voor stond op dat moment en waar dat Rijk voor heeft gestaan in het verleden.
Laatst gewijzigd door Sabra op 14 jul 2006 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 23:11

Optimatus schreef:Keihard de vraag: welk land staat bij jou op nummer één: Je vaderland, het Koninkrijk der Nederlanden of de vreemde mogendheid Israel?

Je vraag is niet goed geformuleerd. Israël is voor mij geen vreemde mogendheid.

En als ik moest kiezen koos ik voor Israël ja. Die komen tenminste voor zichzelf op. Beter dan het slapzinnige gedoe hierzo.

Dan aan jou een normale vraag terug:

Jij vind een paar centen minder betalen voor benzine belangrijker dan mensenlevens?

Je staat aan je postings te zien behoorlijk onder katholieke invloed. Even voor de duidelijkheid: Antisemitisme komt veel voor in katholieke kringen. Daar begint het bij jou zo langzamerhand naar te rieken. Je bent overal voor zolang het maar tegen Israël is. Bovendien zit je ongenuanceerd dingen te roepen ook, en beschuldigd mij er vervolgens van dat ik niet goed gelezen heb.

Ik zou zeggen: Duik is in de geschiedenis, want daar had je zo te zien vast niet het beste rapportcijfer voor.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 jul 2006 23:16

Markie, je moet je niet laten opfokken door Optimatus. Ten eerste probeert hij met een duidelijke tegenstem mensen op te naaien, ten tweede lijkt het me niet verstandig Optimatus in een hoek te drukken. Jij doet dit wel door te wijzen naar zijn katholieke achtergrond. Niet iedere katholiek is een antisemiet, alhoewel veel katholieken dit wel zijn (geweest).

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 23:22

Inderdaad en dat viel me dan ook opeens op. Hij mag best proberen mensen op de kast te krijgen, maar andersom mag dat ook ;)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 23:23

Markie schreef:
Optimatus schreef:Keihard de vraag: welk land staat bij jou op nummer één: Je vaderland, het Koninkrijk der Nederlanden of de vreemde mogendheid Israel?

Je vraag is niet goed geformuleerd. Israël is voor mij geen mogendheid.

En als ik moest kiezen koos ik voor Israël ja. Die komen tenminste voor zichzelf op. Beter dan het slapzinnige gedoe hierzo.

Jij vind een paar centen minder betalen voor benzine belangrijker dan mensenlevens?

Je staat aan je postings te zien behoorlijk onder katholieke invloed. Even voor de duidelijkheid: Antisemitisme komt veel voor in katholieke kringen. Daar begint het bij jou zo langzamerhand naar te rieken. Je bent overal voor zolang het maar tegen Israël is. Bovendien zit je ongenuanceerd dingen te roepen ook, en beschuldigd mij er vervolgens van dat ik niet goed gelezen heb.

Ik zou zeggen: Duik is in de geschiedenis, want daar had je zo te zien vast niet het beste rapportcijfer voor.

Met excuses dat het even duurde voordat ik antwoordde, maar ik had een lachkramp. Van Sabra krijg ik forse kritiek met inhoud, jij raast als een soort losgeslagen postkoets uit de tijd van Smijtegeld door een weiland. Heel vermakelijk, op dat punt ben ik je dankbaar.

Jij kiest voor Israel. Mooi, wanneer vertrek je uit Nederland? Dan is er namelijk weer plaats voor iemand die Nederland wel iets wil bieden. Ik wens je veel plezier in de hersteld-hervormde kerk van Jeruzalem en omgeving. Misschien dat lopen voor Bunde ook nog wel marcheren voor Markie kan worden genoemd. Ik heb tegen een Marokkaan wel eens gezegd: Als het je hier niet bevalt, dan pletter je maar op. Welnu, ik zeg nu tegen een Markie(aan): Als het je in Israel beter bevalt, pletter dan maar op. Er lopen hier al genoeg ontevreden galbakken rond. Veel plezier in de woestijn en kijk uit dat je je niet in een dadel verslikt.

Inzake vermeend katholicisme en antisemitisme: ik zat al een tijdje te wachten op het moment dat mijn kritiek op Israel gelijkgetrokken werd met antisemitisme en gelet op eerdere ervaringen met jouw immer wijze woorden had ik al op jou ingezet en zie, het recht was aan mijne zijde.

Ik ben niet anti-semitisch: ik zal geen semiet (Joods noch Arabisch) verantwoordelijk (kunnen) houden voor wat er in het Midden-Oosten geschied. Ik houd een in Nederland wonende Antilliaan ook niet verantwoordelijk voor de bestuurlijke puinhoop op de Antillen.

Je probeert me dus iets in de schoenen te schuiven wat niet in mijn schoenen past en wel op een zodanig lompe manier dat je jezelf enorm te kakken zetten.

Dat er mensenlevens te betreuren zijn, valt te betreuren, laat dat helder zijn. Edoch, het zijn nog altijd mensenlevens in die landen. Zij liggen elkaar dwars, zij vallen elkaar aan, afgezien van wie er begon. Ik vind het echter onacceptabel dat wij er ook door getroffen worden. Als mijn buren ruzie maken, prima, maar dan wil ik er ook voor hoeven opdraaien.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jul 2006 23:23

veel suces dan Markie :mrgreen: 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 23:37

Optimatus schreef:
Markie schreef:

Je vraag is niet goed geformuleerd. Israël is voor mij geen mogendheid.

Met excuses dat het even duurde voordat ik antwoordde, maar ik had een lachkramp. Van Sabra krijg ik forse kritiek met inhoud, jij raast als een soort losgeslagen postkoets uit de tijd van Smijtegeld door een weiland. Heel vermakelijk, op dat punt ben ik je dankbaar.

Jij kiest voor Israel. Mooi, wanneer vertrek je uit Nederland? Dan is er namelijk weer plaats voor iemand die Nederland wel iets wil bieden. Ik wens je veel plezier in de hersteld-hervormde kerk van Jeruzalem en omgeving. Misschien dat lopen voor Bunde ook nog wel marcheren voor Markie kan worden genoemd. Ik heb tegen een Marokkaan wel eens gezegd: Als het je hier niet bevalt, dan pletter je maar op. Welnu, ik zeg nu tegen een Markie(aan): Als het je in Israel beter bevalt, pletter dan maar op. Er lopen hier al genoeg ontevreden galbakken rond. Veel plezier in de woestijn en kijk uit dat je je niet in een dadel verslikt.

Inzake vermeend katholicisme en antisemitisme: ik zat al een tijdje te wachten op het moment dat mijn kritiek op Israel gelijkgetrokken werd met antisemitisme en gelet op eerdere ervaringen met jouw immer wijze woorden had ik al op jou ingezet en zie, het recht was aan mijne zijde.

Ik ben niet anti-semitisch: ik zal geen semiet (Joods noch Arabisch) verantwoordelijk (kunnen) houden voor wat er in het Midden-Oosten geschied. Ik houd een in Nederland wonende Antilliaan ook niet verantwoordelijk voor de bestuurlijke puinhoop op de Antillen.

Je probeert me dus iets in de schoenen te schuiven wat niet in mijn schoenen past en wel op een zodanig lompe manier dat je jezelf enorm te kakken zetten.

Dat er mensenlevens te betreuren zijn, valt te betreuren, laat dat helder zijn. Edoch, het zijn nog altijd mensenlevens in die landen. Zij liggen elkaar dwars, zij vallen elkaar aan, afgezien van wie er begon. Ik vind het echter onacceptabel dat wij er ook door getroffen worden. Als mijn buren ruzie maken, prima, maar dan wil ik er ook voor hoeven opdraaien.

Je zit momenteel in de ontkenningsfase.

Je onderschrift bevestigd mijn vermoeden. Jij kan iig met mij ook vertrekken uit Nederland naar een plek waar de brandstof goedkoper is. Dat vind je nogal belangrijk.

Je bent wéér is ongenuanceerd bezig (ben je wel een ster in trouwens!) want enerzijds vind je het erg dat er mensenlevens te betreuren zijn en anderzijds maakt het je niet zoveel uit omdat het toch in een ander land is, en het jou bovendien nog geld kost ook! Geld is voor jou duidelijk belangrijker dan mensenlevens dus. Lekkere mentaliteit. Not.
Dan zeg je nog dat als je buren ruzie maken je dat prima vind, zolang jij er maar niet bij betrokken wordt. Waarom moet ik dan voor een executiepeleton als ik voor Israël kies? Hoe rijm je dat?

En te kakken zetten? Lees morgen je bijdrages in dit topic nog is door als je weer bij je positieven bent ;)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 23:39

Gerdien B. schreef:veel suces dan Markie :mrgreen: 8)

Waarmee?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jul 2006 23:41

Markie schreef:Inderdaad en dat viel me dan ook opeens op. Hij mag best proberen mensen op de kast te krijgen, maar andersom mag dat ook ;)

hiermee.. Opti op de kast te krijgen ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”